Toon posts:

Vraag over mogelijkheden Hue Bride & Dimmer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Wij willen graag in ons gehele huis Hue lampen installeren.
Wij weten hoe het zit met de bridge en de vereisten van je internet verbinding en dergelijke.
Wat wij ons vooral afvroegen is het volgende:

Stel, je hebt de slaapkamer. Hier kom je niet vaak/staat het licht niet vaak aan.
Is er een mogelijkheid om via een schakelaarsysteem (de Dimmer Switch?) bij binnenkomst deze lampen aan te zetten, en tegelijkertijd als je in bed ligt, met je telefoon de lampen te bedienen?
Zover ik op internet gelezen heb is het of/of, maar ik vind het niet echt duidelijk.
Want om nu je telefoon bij je te hebben om even snel de lampen in de slaapkamer aan te zetten, is net eventjes het onhandige aan het verder goede Hue-systeem.

Hopelijk kan iemand mij dit beantwoorden!

Met vriendelijke groet,

Bas

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Met Hue kun je lampen via zowel de app als (Hue-compatible) schakelaars bedienen. Door elkaar heen, in elke volgorde. Je kunt op elk moment gebruiken wat je prettig vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jungian op 08-02-2020 18:02 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:11
Wat Jungian klopt. Ook kun je zelfs meerdere dimmer switches aan dezelfde hue lamp koppelen dan hoef je telefoon nooit te gebruiken. (Bijv. 1 bij de deur, 1 bij het bed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zou eens beginnen met hier lezen: [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:10
en als je helemaal lui bent dan kan je ook nog via een beweging sensor een tijd instellen van inactiviteit (bv op hoofdhoogte gericht) dat de lampen uit gaan.

Wij gebruiken door het hele huis hue lampen inclusief dimmers en sensoren.
Zou nooit weer anders willen.. wat een gemak.

Tevens kan je instellen als je bv binnen 15km van je huis bent dat er op basis van je locatie de lampen geactiveerd worden. (als je dit zou willen uiteraard)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006