Toon posts:

Lelijk beeld switch op sony 4K tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds ik mijn switch op mijn nieuwe TV (Sony kd-55xg8505) heb aangesloten is het beeld echt lelijk! De resolutie lijkt gewoon lelijk, mijn vriendin heeft mijn oude Wii U op haar vergelijkbare samsung 4K tv aangesloten en dat beeld is gewoon stukken mooier dan datgene dat mijn switch op het scherm tovert. Weet iemand hoe ik het beeld mooi krijg? Ik weet dat de switch geen 4K console het moet mooier kunnen dan het nu is...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nintendo switch i.c.m Sony KD55XG8505. Ik gebruik gewoon de HDMI kabel die bij de switch geleverd word.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uren googlen en instellingen van de TV aanpassen maar niets heeft mogen helpen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2020 15:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Kan je op de switch een uitvoer resolutie instellen?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schopje van HSA naar SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:42:
Kan je op de switch een uitvoer resolutie instellen?
Geen idee, dat zou dan denk bij de instellingen moeten staan. Ik heb al geprobeerd om hem op 1080 of 720 pixels te zetten maar dat veranderde niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Nieuwere Sony 4K TVs doen niet langer aan 1:1 hardware pixel remapping voor lagere resoluties.
Alles wordt geupscaled naar 4K en door de ingestelde beeldfilters heengehaald.

Kijk eens of je daar nog beeldverscherping usw. aan hebt staan. Dat kan bijv. van slechte invloed zijn op een beeld wat wel scherp is, maar pixelated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar de instellingen gekeken maar geen dergelijke optie gevonden. Kan online ook weinig tot geen info vinden van mensen die hetzelfde “probleem” ervaren. Misschien toch maar genoegen nemen met een wat minder mooi beeld of de overstap maken naar Playstation/Xbox welke wél 4K zijn...
Pagina: 1