Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLuke3000
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-11-2023
Hallo,

Ik krijg steeds na een paar klikken of een klik op een url/link vervelende pop-ups. Waar ik ook maar klik, egaal op welke website (ook hier op tweakers), ik kan een paar keer klikken en dan springt er weer een scherm met vervelende dingen open... Ik heb dit al geprobeerd te blocken in Chrome maar dit werkt dus niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je pc al eens gescand op malware?. Waarschijnlijk draaien er wat processen op de achtergrond die ervoor zorgen dat je allemaal rotzooi in je browser te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LuckyLuke3000 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:18:
Hallo,

Ik krijg steeds na een paar klikken of een klik op een url/link vervelende pop-ups. Waar ik ook maar klik, egaal op welke website (ook hier op tweakers), ik kan een paar keer klikken en dan springt er weer een scherm met vervelende dingen open... Ik heb dit al geprobeerd te blocken in Chrome maar dit werkt dus niet.

Hoe kan ik dit oplossen?
Er vanuitgaande dat je graag 'klikt'.... Niet!! Tenzij je je gedrag aanpast en niet zomaar overal op klikt én blijft klikken 8)

Even serieus: Laat eens een paar gerenommeerde virusscanners en anti-malware tools los op je systeem zodat er misschien duidelijk wordt welke 'rommel' die Pop-Ups voor je binnenharkt. Dat alléén Chrome er nu last van lijkt te hebben wil niet zeggen dat er niet méér rommel op je systeem aanwezig is welke andere zaken aan het 'bekijken' is....

De éérste resultaten van een zoekopdracht naar anti-malware en virusscanners in je browser kun je waarschijnlijk ook laten voor wat ze zijn, nu :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 08-02-2020 15:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
[off-topic] Oef, hele grote flashback naar de vroege 2000s. [/off-topic]

Inderdaad opschonen, en bij twijfel misschien een schone install, met die tools erbij.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:40
Draai een een scan met Malwarebytes: https://nl.malwarebytes.com/

De kans is groot dat er iets op je pc zit wat er niet thuishoort namelijk..

Uiteindelijk is de beste oplossing om een schone herinstallatie te doen zodat je er zeker van bent dat je van alles af bent.

[ Voor 30% gewijzigd door SgtElPotato op 08-02-2020 15:47 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Draai anders eens ADWCleaner, die haalt vaak wel hardnekkige rommel weg: https://nl.malwarebytes.com/adwcleaner/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

kodak

FP ProMod
In 2020 neem ik aan dat je backups hebt. Ga dan niet proberen schoon te maken met wat tooltjes maar bouw je systeem opnieuw op en zet de backup terug. Grote kans dat die tools niet alles vinden en je systeem ondertussen onderdeel is van een botnet om niet alleen je gevoelige gegevens te downloaden maar ook om malware te verspreiden, proxy te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Idd goed nalopen met AV tooling, ADware etc en kijk ook naar ongewenste chrome exenties.

Dan kom je er misschien achter waar het vandaan komt.

Maar persoonlijk hou ik van Clean installs. Alles is dan schoon en de belangrijke data zet je zo terug.
Er vanuit gaande dat de malware niet in deze data zit ben je er dan ook echt van af.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Even terug naar de basics:
  • Welke browser gebruik je (hell... welke versie van Windows/Linux/MacOS gebruik je?)
  • Sinds wanneer speelt dit (en wat heb je (vlak) daarvoor gedaan?
  • Heb je al je plugins/extensions al eens uitgezet? En wat was daarvan het resultaat?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLuke3000
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-11-2023
Hey,

Het is (redelijk) verholpen na het laten draaien van Malwarebytes.

Thanks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Redelijk??

Ok.

Het is jouw pc. Maar als mijn werkplek ongewenst gedrag vertoont, wil ik toch echt zeker zijn dat het issue verholpen is.
En het liefst nog waar het vandaan komt zodat ik niet weer een geinfecteerde app installeer oid.

Zou gewoon een clean install doen.
Dan is het niet redelijk opgelost. Maar gewoon opgelost. En wordt je mogelijk ook niet later ongewenst verrast.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Voor in de toekomst, als je systeem weer 100% werkt, maak even een herstelpunt aan zodat je daar op terug kunt vallen.
Pagina: 1