Geluid van mijn stem onderdrukken tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0118_Guido
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-07-2022
Hoi,
Ik vroeg mij af hoe ik mijn stemgeluid dat naar andere kamers verplaatst te onderdrukken. Het is namelijk zo dat ik veel csgo speel en communicatie in dat spel is heel belangrijk. Nu woon ik echter nog thuis en zeggen mijn ouders veel last te hebben van de bromtonen die van mijn stem komen (ja ik gebruik een koptelefoon). Ik vroeg mij af of dit op te lossen is met van die simpele panelen die je op de muur plakt of dat er andere simpele maatregelen te nemen zijn (ik heb geen tijd, ruimte en geld om een doos constructie studio ding te maken in mijn kamer).

Dit zijn de panelen die ik gevonden heb:

https://www.wish.com/m/c/...u1FuAi3NEszBoCfx8QAvD_BwE

Tldr: helpen deze panelen tegen stemgeluid of kan ik beter andere dingen doen om de bromtonen van mijn stem tegen te houden?

Mvg

Guido

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:13
Van dat soort panelen heb ik geen verstand maar is het misschien een optie om je eigen stem ook via je koptelefoon terug te laten horen? Dan ga je misschien vanzelf wat zachter praten omdat je jezelf weer makkelijk kan horen. Ik weet uit het verleden dat ik snel harder ging praten juist doordat ik mijzelf niet goed hoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
@Philip Ross dan zou ik toch eerder die paneeltjes pakken, je stem terughoren zit vaak (als je het softwarematig doet) een delay op, en dat is zeker tijdens gamen niet wat je wilt. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 15:32
Een paar van die geluid absorberende panelen gaan niet helpen tegen een lage stem. Als je heel je kamer (muren, plafond, deuren, etc) er mee bedekt dan hebben ze er misschien minder last van.

Denk dat wat @Philip Ross zegt een zeer goede oplossing is. En om redenen die @234FaTaLiTy zegt zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een koptelefoon met een open klankkast Dan hoor je jezelf prima. Zoals bijvoorbeeld pricewatch: Grado SR60e (Zwart) Je moet dan alleen nog een losse microfoon zien te scoren. :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:13
234FaTaLiTy schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:50:
@Philip Ross dan zou ik toch eerder die paneeltjes pakken, je stem terughoren zit vaak (als je het softwarematig doet) een delay op, en dat is zeker tijdens gamen niet wat je wilt. Correct me if I'm wrong.
Als je het goed doet zit er heel weinig delay op. Artiesten gebruiken ook altijd een monitor om zichzelf te horen en de Sony ANC headsets hebben ook een functie dat je je eigen stem terug hoort zonder vertraging zodat je met je omgeving kan communiceren.

Nu weet ik niet of dit een optie is voor TS maar als het kan bespaar je jezelf wel een hoop geld en moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Philip Ross schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:53:
[...]

Als je het goed doet zit er heel weinig delay op. Artiesten gebruiken ook altijd een monitor om zichzelf te horen en de Sony ANC headsets hebben ook een functie dat je je eigen stem terug hoort zonder vertraging zodat je met je omgeving kan communiceren.

Nu weet ik niet of dit een optie is voor TS maar als het kan bespaar je jezelf wel een hoop geld en moeite
Professionele audioapparatuur =/= gaming koptelefoon ;) die delay is merkbaar en is ook de hele truc achter het speech-jammer idee, de feedback op je eigen oren komt niet over met de verwachte delay die je normaal van je mond naar je oren hebt en je hersenen kunnen daar niet mee omgaan, dan ga je stotteren en stamelen, hilarisch :p
Daarbij zorgt bij Sony die feedback er voor dat je stemgeluid veel harder klinkt dan wanneer je normaal zou spreken zonder koptelefoon, vind die functie persoonlijk erg storend, maar dat kan ook gewoon aan mij liggen.

Als die panelen toch precies 3x niks kosten zou ik er op strategische plekken (grote open vlakken) op muren (neem aan gipswandje?) en de deur volplakken. Baat het niet dan schaadt het niet en zo'' n kostenpost is niet niet.

Zoals ze bij ons in het zuiden wel eens zeggen:
probeerde 't nie dan witte 't nie :9

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0118_Guido
@Philip Ross ik praat niet zo heel hard dus daar ligt het niet perse aan ;). Van die feedback op je koptelefoon vind ik overigens afschuwelijk. Heb eens een keer bij een vriend zon headset gebruikt en het irriteerde mij enorm haha. Zoals @Wintervacht zei ga je dan stotteren en dan snapt niemand meer iets van mijn calls :p. Ik denk dat ik toch maar wat van die panelen ga aanschaffen. Misschien dat het placebo effect ook helpt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

0118_Guido schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:22:
@Philip Ross ik praat niet zo heel hard dus daar ligt het niet perse aan ;). Van die feedback op je koptelefoon vind ik overigens afschuwelijk. Heb eens een keer bij een vriend zon headset gebruikt en het irriteerde mij enorm haha. Zoals @Wintervacht zei ga je dan stotteren en dan snapt niemand meer iets van mijn calls :p. Ik denk dat ik toch maar wat van die panelen ga aanschaffen. Misschien dat het placebo effect ook helpt ;).
Andere alternatieven houden in:
Andere games spelen
Text chat
Op andere tijden gamen
Een Stephen Hawking achtige text-to-speech module/software

Die panelen helpen gelukkig wel, ze absorberen een boel geluid. Niet alles natuurlijk, dan moet je echt elke vierkante cm met dikker schuim beplakken, maar stemgeluid zal door panelen aan grote, geluid reflecterende opperrvlakken een boel gedempt worden, de 'overlast' is uiteraard niet alleen van direct stemgeluid maar ook van de reflecties van muren en dan vooral gipswandjes en deuren, deze zijn immers 'holler', danwel 'flexibeler' dan een bakstenen muur.
Dikke gordijnen voor het raam helpt ook tegen weerkaatsing van de vensters :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
0118_Guido schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:22:
Sidetone kun je op heel veel headsets inschakelen en qua geluid tunen. Als je het hoort is het even wennen, maar uiteindelijk ga je een stuk zachter communiceren, want ondanks dat het geluid van je headset vrij hard staat horen je teammates je zonder problemen en hoef je niet te schreeuwen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 08:55
Foam zal weinig nut hebben. Veel te licht en dun om stemgeluid daadwerkelijk te absorberen. Een beter alternatief is bijvoorbeeld Rockwool, maar zelfs dan behoud je het probleem dat, tenzij je een doos-in-doos-constructie bouwt, de plekken waar je geen bedekking hebt zitten alsnog geluid doorgelaten wordt door de wanden en/of vloeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02

• 0118_Guido
Haha schreeuwen doe ik niet hoor daar ligt het echt niet aan (zeker niet in de avond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Wat danoontjeh al aangeeft, die stukjes foam gaan niet het gewenste resultaat geven. De prijs is interessant maar het effect is niet wat je ervan verwacht. Nu zou absorptie al een gedeelte kunnen oplossen, zoals de aangegeven rockwool. Daarmee kan je diy sound absorption panels mee kunnen maken, zoek maar eens op die term (rockwool, wat latjes en een stuk doek). Nu weet ik niet hoe laag de brom is welke je ouders last van hebben, mochten de panelen niet voldoende helpen dan zou je eens kunnen kijken naar bass traps. Deze zijn specifiek gemaakt om lage tonen te vangen, maar wel de notitie erbij dat deze bedoeld zijn voor de echt lage tonen.

Nu zou je eens kunnen kijken met een geluidsanalyzer waar de probleemgebieden zitten. Voor Android heb je bijvoorbeeld de app Spectroid. Hiermee kan je zien welke frequentie zo piekt waarvan je ouders last hebben. Eventueel even door hun laten meten terwijl je speelt.
Pagina: 1