Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 21:47
Beste Tweakers,

Ik wil van mijn Iphone 8 die ouder is dan 2 jaar (nieuw door mij gekocht), de batterij wil ik laten vervangen door de appelenwinkel.

Ik heb nu een specifieke vraag, het frame is NIET origineel en het toestel is NIET waterdicht.

Ik wil de batterij laten vervangen door de Apple store omdat het maar € 55 is.

De hamvraag is, gaan ze hier moeilijk omdoen?

Ja, ik kan erheen en me voor de domme houden, maar waar ik bang voor ben is dat ze gaan zeggen meneer dit toestel kunnen we niet maken betaald u maar onderzoekskosten. Ik heb daar geen trek in.

Ik kan het zelf ook doen of naar zo een ongure toko maar mijn ervaring is dat er altijd wat mee is erna. Ik vertrouw dat gewoon niet meer...

[ Voor 10% gewijzigd door Roflmao op 08-02-2020 14:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ze (Apple Store / GeniusBar) gaan hier NIET echt moeilijk over doen. Je krijgt alles gewoon direct weer nétjes terug zoals je 't ook aanlevert inclusief de 'slechte' accu...

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 08-02-2020 14:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
wimmel_1 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:30:
Ze (Apple Store / GeniusBar) gaan hier NIET echt moeilijk over doen. Je krijgt alles gewoon direct weer nétjes terug zoals je 't ook aanlevert inclusief de 'slechte' accu...
Wat jij bedoeld is dus als ze besluiten om dat ding niet te repareren?

Ik heb wel gehoord dat als het frame recht is dat ze het wel doen (en dat checken ze daar ook) en als het krom is dat ze er hun vingers niet aan branden. Maar dat is ook maar van horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:51
In principe zullen zij altijd eerst kijken of het toestel inderdaad te repareren valt. Ze hebben een mal in iedere Apple Store waar ze de telefoon in leggen om te kijken of het frame nog recht is.

Als het frame niet meer recht is of misschien niet past omdat hij niet origineel is, dan nemen ze hem niet aan ter reparatie. Dit melden ze je dan ook keurig en er zijn dan verder geen kosten aan verbonden. Ze nemen de telefoon gewoon simpelweg niet in behandeling voor reparatie.

Gewoon proberen dus! :-)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 01-06 20:34
Die onderzoekskosten heb je mogelijk wel bij AASP's, dus let er goed op waar je gaat. Er zijn maar drie Apple Stores in Nederland (Amsterdam Leidsche Plein, Haarlem in de Grote Houtstraat en Den Haag in de Passage)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Geronimous schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:04:
Die onderzoekskosten heb je mogelijk wel bij AASP's, dus let er goed op waar je gaat. Er zijn maar drie Apple Stores in Nederland (Amsterdam Leidsche Plein, Haarlem in de Grote Houtstraat en Den Haag in de Passage)
Aan het taalgebruik in de OP lijkt de TS uit België te komen?

Avenue de la Toison d’Or 26/28 in Brussel is dan de Way-2-Go :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Geronimous schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:04:
Leidseplein.

Daar ben ik geweest vandaag. Grote pech gehad want het scherm is iets opgetild en ze zeiden dat is 99% doordat de batterij (licht) is opgezwollen, dus moet ik hem opsturen naar zo een servicecentrum... Dame die er werkt was extreem aardig en ze zou proberen in 1 uur de batterij te vervangen. Maar helaas.

Ik laat wel weten of ik het ding ga opsturen maar ik weet niet hoe dat precies in zijn werk gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Roflmao schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:48:
[...]

Leidseplein.

Daar ben ik geweest vandaag. Grote pech gehad want het scherm is iets opgetild en ze zeiden dat is 99% doordat de batterij (licht) is opgezwollen, dus moet ik hem opsturen naar zo een servicecentrum... Dame die er werkt was extreem aardig en ze zou proberen in 1 uur de batterij te vervangen. Maar helaas.

Ik laat wel weten of ik het ding ga opsturen maar ik weet niet hoe dat precies in zijn werk gaat dan.
Kunnen zij dat niet regelen voor je en jou aan een tijdelijk leen toestel kunnen helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
CH4OS schreef op zondag 9 februari 2020 @ 01:02:
[...]
Kunnen zij dat niet regelen voor je en jou aan een tijdelijk leen toestel kunnen helpen?
Ja dat kan maar moet mijn toestel backupen en ik heb geen icloud abbo. Dus dat eerst maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roflmao schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:26:
[...]

Ja dat kan maar moet mijn toestel backupen en ik heb geen icloud abbo. Dus dat eerst maar eens doen.
“Ja dat kan”, als in “opsturen”, of als in “leen toestel”?

Want dat tweede hoorde ik nog niet eerder maar zou wel een fijne service zijn.
(Ik neem nu AppleCare voor Express replacement maar dat zou dan niet meer nodig zijn)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:06:
[...]

“Ja dat kan”, als in “opsturen”, of als in “leen toestel”?

Want dat tweede hoorde ik nog niet eerder maar zou wel een fijne service zijn.
(Ik neem nu AppleCare voor Express replacement maar dat zou dan niet meer nodig zijn)
Doen ze ook niet. Al helemaal niet voor accu vervanging. Ze kunnen je soms aanbieden om met korting een compleet nieuwe te kopen als je heel veel haast hebt, maar daar houdt ‘t op. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:28:
[...]

Doen ze ook niet. Al helemaal niet voor accu vervanging. Ze kunnen je soms aanbieden om met korting een compleet nieuwe te kopen als je heel veel haast hebt, maar daar houdt ‘t op. :P
Aah oké. Dacht ik al, nou door met express replacement dan maar :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1