beeld onscherp?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb een eizo 20" moni, echter, als ik een tijdje achter een goeie 17" of 19" heb gewerkt (iiyama bijv.), dan heb ik het idee dat die van mij iets minder scherp is. het ding is 4 jaar oud en heeft een dotpitch van .31 . ligt het aan de hoge dotpitch? of misschien aan de videokaart (3dprophet geforce se 32mb)?

en maakt het veel uit als ik een bnc kabel aanschaf ipv de gewone die er nu aan zit?

Verwijderd

nasty, die .31

probeer anders eens een lagere refreshrate, dat zou je beeld iets scherper moeten maken....

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb andere refresh rates geprobeerd, geen resultaat (behalve meer flikkerend beeld)

weet jij iets over bnc kabel? het zijn namelijk nogal dure dingen, dus als het niks uitmaakt koop ik er geen.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik ben bang dat die dotpitch het probleem is. Mijn 19" heeft bv. een dotpitch van .26

Ik vind .30 op een 19" al teveel, laat staan op een 20".

Refreshrate helpt volgens mij alleen om het beeld stabieler te krijgen. Scherper lijkt me sterk. Het houdt nl. alleen maar de frequentie in waarmee het beeld opnieuw wordt opgebouwd. (dus lagere refreshrate, minder rustig beeld)

Aan die videokaart mag het niet liggen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Geen garantie meer en zin om 't zelf even af te stellen? Mail me dan maar even.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
tòch helpt 't meestal wel om de refresh rate lager te zetten om 't scherper te krijgen...

het effect van 'n BNC kabel is heel goed te merken op grote schermen met hoge resoluties, Je raakt door scheiding van de kleursignalen het schaduweffect weg bij grote zwart-wit verschillen. Probeer 't en je weet 't.. 'n BNC kabel is altijd handig

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:00
Nu moet je er ook rekening mee houden dat de Prophet nu niet DE kaart is om een mooie desktop mee te hebben, wil je een mooie desktop hebben moet je toch voor de G400 gaan hoor. En in ieder geval, die dotpitch is erug groot, 0.31, mijn 17" Nokia heeft maar een dotpitch van .23, das pas haarscherp.

• Zeepoog
De beeldkwaliteit van de matroxkaart is indd mooier, ware het niet dat je zo'n loeier van 'n goed scherm nodig gaat hebben eer je echt 't verschil ziet tussen de prophet en de matrox.

Verwijderd

Zal die rare .31 dotpitch wel zijn, een .25 dotpitch op Sony, nieuwe Eizo, LG, IIyama ofzo is much better

• Zeepoog
ik heb een .28 ofzo hier staan (IBM G50) en dat is al vreselijk in verhouding met mijn iiyama vision master pro 410
je vergelijkt nu 'n oud met 'n nieuw scherm. Die iiyama wordt ook met de tijd steeds waziger.. Dat heeft onze ouwe iiyama ook, 'n gewone vm 15". bij gebruik gaat 't achteruit

Verwijderd

Misschien heeft het feit dat die eizo 4 jaar oud is er dan wat mee te maken? you got a point...
Pagina: 1