MSI K7T 266 Pro-R geeft geen 3.3V, maar 3,17V

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 14:49
Het onderwerp zegt het al. Mijn mobo geeft te weinig stroom aan m'n videokaart, zodat asus doctor tijdens spellen begint te zeiken over het voltage, terwijl het wel allemaal stabiel loopt. Is een manier om het voltage wat op te schroeven? Misschien met de bios optie 'AGP comp. driving' en 'Manual AGP comp. driving'? Ik heb hier over gelezen dat het iets met je singnaalsterkte (voltage?) van je AGP te maken heeft. En dat als je het verkeert afstelt, dat dan je videokaart heen gaat :'( .

En nog iets, wat is 'spread spectrum'? Deze optie moet uit bij overklokken, volgens mobo boekie. Het heeft dus iets met de cpu te maken...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Het voltage kun je misschien aanpassen door het io voltage van 3.3 naar 3.45 te verhogen. De Agp driving heeft hier niets mee te maken (ik dacht dat je via www.msihardware.com wel aan een link kunt komen waar het e.e.a. wordt uitgelegd). Dit geldt ook voor dat spreadspectrum, dit doet iets met je frequenties (een aantal %'n omhoog / omlaag) zodat je minder last van harmonische signalen krijgt.
De site waar meer over bios'n wordt uitgelegd is : www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm

Do as I say, don't do as I do.

• gabberjoost
K, bedankt.
Heeft het verhogen van het I/O voltage nog risico's?

• gabberjoost
niemand?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik heb dezelfde configuratie. MSI met een asus v6800 dlx. Nu was mijn oude kaart defect gegaan en heb dus sinds een week een splinternieuwe, maar ik kreeg al bij alles op standaard strepen in het beeld bij het scrollen met mijn muis. Toevallig ben ik er achter gekomen, dat als ik de ventilatoren van het moederbord verwijder en van de videokaart en deze rechtstreeks op de voeding prik, ik al een beter stabiel systeem krijg. Daarnaast moet je het liefst over minimaal 300 watt aan voeding beschikken, om het geheel redelijk te laten draaien met een geforce 1.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• gabberjoost
Ik heb ook geen ventilators op m'n mobo aangesloten...

Maar waar ken je bij de MSI K7T de I/O voltage veranderen??? Ik ken niks vinden :?

Verwijderd

ik heb ook een pro,en die van mij geeft maar 3.23.
en je kan er niks aan veranderen,althans bij mij niet.
en ik zit met een asus 7700 gts pure.
ze hebben zelfs een nwe voeding geprobeerd,maar bleef hetzelfde.

• gabberjoost
O, das jammer :'(
Nou, dan leren we er maar mee leven. Ik denk namelijk niet dat het I/O voltage veranderd kan worden op dit mobo...

Verwijderd

ja we zijn er lekker mee.
volgens asus heeft mijn kaart voor goede results 3.4 nodig!!!!!!!!!
ik zit te denken om mijn moederbord voor een asus te vervangen.
aan mijn voeding ligt het niet ,want die is 350 watt.

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 18:58

pling

Lekker Kepjoeteren

Maar waar ken je bij de MSI K7T de I/O voltage veranderen??? Ik ken niks vinden
rechtsboven PnP etc etc processor nog iets vio voltage. Van 3.3 naar 3.45.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 13:40

pistole

Frutter

Op mijn A7V:

+12 = 12.4
+5 = 4.9
+3.3 = 3.5

Het draait (qua hardware) perfect stabiel, en als het bij jou ook zo is zou ik me niet druk maken.

Dat PC Probe af en toe begint te blaten ligt echt aan PC Probe - dat ding mist soms wat samples en begint dan te piepen, terwijl er in werkelijkheid niets aan de hand is.

Ik frut, dus ik epibreer

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 19:25
He ik nu een msi K7T 266. Hij geeft nu een fout aan van de -12 volt. Die fout geeft hij in het pc doctor programma. Hij loopt dan op -13.60. En dat is onder limit van -13.40.
Maar ik weet niet dat dat wel of niet goed is. En hoe ik dat kan verhelpen. En dan bedoel ik dus alles van mijn mobo. EN niet van mijn videokaart.

• gabberjoost
Op zondag 05 augustus 2001 22:26 schreef pling het volgende:

[..]

rechtsboven PnP etc etc processor nog iets vio voltage. Van 3.3 naar 3.45.
Huh, ik ken niks vinden hoor :?
in welk menu van de bios zit dat dan?
advanced chipset features, hardwaremonitor setup, waar???
Pagina: 1