Hoofdaansluiting telefoonkabel internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-08-2023
Hoi ik had een vraag over mijn telefoon aansluiting die ik niet kan vinden in me meterkast. Enigste is een aantal kabels bij elkaar en vroeg me af of dit de telefoon aansluiting is.

Ik wou zelf dus proberen maar ben bang dat een monteur moet komen en weet niet of hij me ook kan helpen.

Heb zelf al gezocht naar wandcontact voor aansluiting die heb ik niet. Pas ook verhuisd.

Iig ivm geen fotoalbum kan openen hier de url https://ibb.co/wrb2JMk

Hoop dat iemand dit weet of het een telefoon kabel is.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

hmck9ni schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:54:
Hoi ik had een vraag over mijn telefoon aansluiting die ik niet kan vinden in me meterkast.
[ ... ]
Hoop dat iemand dit weet of het een telefoon kabel is.
Ja, dat is een telefoonaansluiting. Meestal is het rood/blauw paar (links op de foto) de actieve aansluiting.
Kun je de kabel welke naar boven weggaat nog volgen? Ergens zal een inbouwdoos moeten zijn waar die kabel nog in zit, daar is dan jouw aansluiting naar toe gebracht.

In ieder geval zou je in de meterkast verder kunnen als die kabel verder niet te vinden is.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Hey dank je voor je antwoord. Iig die kabel gaat niet naar boven naar bedenen. ook op zolder niks gevonden. In de garage loopt ook een telefoonkabel maar of die functioneerde weet ik niet en dat gaat moeilijk naar mijn woning te brengen want woon verdieping hoger..

Weet iemand hoe ik dit dan kan aansluiten op deze kabels of moet hiervoor een monteur laten komen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

hmck9ni schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:14:
Weet iemand hoe ik dit dan kan aansluiten op deze kabels of moet hiervoor een monteur laten komen ??
Dat vertelde ik zojuist al toch? Meestal is het rood/blauw paar kabels (links op de foto) de actieve aansluiting. Daar sluit je de telefoon op aan.

Hoe de bekabeling in jouw huis loopt weet wellicht een vorige bewoner, ik niet in ieder geval. Met wat handigheid kun je zelf nieuwe kabels aanleggen als je dat wilt, het mooiste is dan een bekende, loze leiding waar je dan gebruik van maakt.

Een modem of een DECT telefoon sluit je gewoon in de meterkast aan, dan hoef je alleen nog een UTP kabel naar boven te doen en geen telefoon kabel.

Heb je geen idee waar ik het over heb, neem dan inderdaad een monteur in de hand. Voor alle duidelijkheid: de kabel die er nu aanzit gaat er dan af, die gaat dan immers nergens heen.

[ Voor 5% gewijzigd door DeBolle op 08-02-2020 11:34 ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@DeBolle Het is inderdaad ook rood blauw wat is aangesloten, omdat het een GPLK kabel is zie je de kleuren niet zo goed. Gewoon beide schroeven links een kabel aan maken naar je modem en dan zou het moeten werken. Zouden ook de 2 rechtse kunnen zijn, dit zou de provider jou moeten kunnen vertellen. Links is ader paar 1 en rechts aderpaar 2.

Gezien de situatie hoe het erbij hangt zou ik sws een monteur laten komen. Deze kan het namelijk even fatsoenlijk maken. Je hebt nu namelijk de loden kabel zo bloot liggen en deze kan niet veel hebben. De blauwe draden erom heen moeten ook vast gezet worden met een plakband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Ok ik ga niet zelf proberen dan heb ook geen striptang en denk dus beter een monteur laat komen.

Iig weet ik voldoende en bedankt wel voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-05 23:09
deze kabels lopen waarschijnlijk naar een telefoon wcd. als je de monteur een handjte wil helpen zoek die alvast op voor hem. waarschijnlijk 1 in de woonkamer en 1 in de groote slaapkamer.
hierkan je een modem hangen. het enige nadeel is dat de bedrading nog welleens verkeerdt kan zitten maar een monteur kan dit eenvoudig oplossen.

deze telefoon kabels lopen waarschijnlijk ook door je meterkast.eventueel kan de monteur hier ook het modem plaatsen.

en als het allemaal gewoon niet werkt dan boren ze maar een gaatje en trekken maar een nieuwe kabel.
netjes in de hoek van je woning een gaatje boren
Pagina: 1