Nieuwe ruit geeft 'vlekken' bij beslaan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hoi,

in de badkamer een klein kozijn (60x40 ruit) laten plaatsen, in een houten kozijn.
Allemaal keurig!

Het is aan de binnenzijde helder glas, de buitenzijde is gematteerd. Het is dubbelglas uiteraard.
Echter, in de fabriek of ergens heeft op de ruit (het glas) iets van folie of een zuignap gezeten.
Elke keer als de ruit beslaat - bij douchen dus - zie je een soort van strepenpatroon op het glas.
Het KAN aan de binnenzijde zitten van het dubbelglas maar dat weet ik niet.

Ammoniak, Glassex, terpentine, ALLES erop gepoetst maar elke keer is het weer zichtbaar. Ik vind het erg storend.

Iemand een idee hoe je dit kunt wegpoetsen?

nb: ooit in mijn studentenhuis had de vorige huurder van dat plakfolie tegen inkijk op de ruiten geplakt, en dat zag ik elke winter weer terugkomen als ik de gaskachel stookte. En ja, ik poetste echt de ruiten. Daar is het naar mijn idee mee vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 21:01
Dat is idd storend ( voor de meeste mensen neem ik aan ). Zou voor vervanging vragen, laat je niet afschepen met geld want de irritatie blijft en geld verdwijnt. Heb je een foto? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Grote kans dat het aan de binnenkant van de ruit zit. Door de massaproductie en grote vraag worden dit soort ruiten soms niet altijd even netjes gemaakt. Foto aan leverancier sturen, langs laten komen en vragen of men een nieuwe kan plaatsen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:50

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik zit in de ramen, en fabrieksfouten komen vaker voor dan je zou denken, denk aan kurkjes (afstandshouders om op het glas te kleven zodat je ruiten tegen elkaar kan zetten) in het glas.

De coating aan de buitenkant van het glas ipv binnenin, en idd zuignapsporen aan de binnenkant van het glas.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Jellabie schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:34:
Ik zit in de ramen, en fabrieksfouten komen vaker voor dan je zou denken, denk aan kurkjes (afstandshouders om op het glas te kleven zodat je ruiten tegen elkaar kan zetten) in het glas.

De coating aan de buitenkant van het glas ipv binnenin, en idd zuignapsporen aan de binnenkant van het glas.
Het bijzondere is dat ik een auto bezit waarbij de zuignap sporen van de productie op de voorruit meer dan twee jaar zichtbaar bleven bij lichte condens. Op de een of andere manier is dit met geen enkel middel te verwijderen. Het lijkt wel of de siliconen uit de zuignap in de ruit getrokken zijn.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jellabie schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:34:

Bij mijn nieuwe ruiten zit idd ook nog een stukje kurk, maar ook nog vingerafdrukken aan de binnenkant van de beglazing. Gelukkig in de uiterste hoek bovenin. Ik zie dit ook alleen maar met schoonmaken op de trap. Maar best wel slordig.

Daarnaast zijn de ruiten in de ochtend en avond, bij bepaalde weersomstandigheden, altijd beslagen aan de buitenkant. Je kunt precies zien waar de beschermfolie heeft gezeten. En ik krijg dat ook met geen mogelijkheid weg.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Hmm, klinkt allemaal nog niet eenduidig. Ik had een foto gemaakt, n de auto gesprongen... niet opgeslagen.
Morgen na de douche een nieuwe poging.

Als ik erover wrijf als alles beslagen is, is het wel weg. Dus dan lijkt het toch de buitenkant te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Alweer tijdje terug maar om het af te ronden.
De ramenplaatser is komen kijken en zag het ook. Er komt een nieuwe ruit. Blijkbaar de enige oplossing.

Hij hoop dat het van zijn leverancier uit de garantie komt, en anders zal hij uit eigen zak een nieuwe ruit erin zetten.

Al met al keurige gang van zaken, weinig woorden over vuil gemaakt.

Dank voor het meedenken.
Pagina: 1