Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Voltages, Panasonic en Q-cell

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joe-black
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-03 20:38
Ik ben van plan om 20 panelen Panasonic of Q-Cells te plaatsen in combinatie met Solaredge op 3 fasen.
Solaredge omdat het een L vormig plat dak is met een aantal obstakels zoals 2 airco units, verschillende pijpjes en een Zonneboiler paneel.

Nu hebben de Panasonics gemiddeld max 59V uitgangsspanning en de Q-Cells 34V.
Opstartspanning Solaredge 3 fase omvormer is nominaal 750V.
Optimizers: P404 of P505 (minimale stringlengte 14)

Vraag 1:
Is mijn conclusie terecht dat het met 20 Q-Cells niet gaat lukken, immers max spanning is 680V

Vraag 2:
Met de Panasonics zal het dan wel lukken, echter in de specs staat dat het max systeem voltage 1000V is.
Met 20 panelen op max kom ik op1180V. Moet ik dan het aantal panelen terug brengen naar 17?

Beste antwoord (via joe-black op 08-02-2020 12:25)

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
De SE optimizer bepaalt de spanning naar de SE omvormer.
Uiteraard moet je wel de juiste optimizer uitkiezen (60 cell of 96 cell panelen)
Wat jij probeert te doen, is redeneren vanuit een stringomvormer.
Heb je wel eens naar een datasheet van een se optimizer gekeken?

(overigens is 10x panasonic ideaal op een niet-solaredge string omvormer, 590 Vmpp per 10 stuks)
Met 2 strings op 2 onafhankelijke ingangen heb je ook al extra schaduwmanagement+ shadefix sma)

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 08-02-2020 10:24 (104%)

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
De SE optimizer bepaalt de spanning naar de SE omvormer.
Uiteraard moet je wel de juiste optimizer uitkiezen (60 cell of 96 cell panelen)
Wat jij probeert te doen, is redeneren vanuit een stringomvormer.
Heb je wel eens naar een datasheet van een se optimizer gekeken?

(overigens is 10x panasonic ideaal op een niet-solaredge string omvormer, 590 Vmpp per 10 stuks)
Met 2 strings op 2 onafhankelijke ingangen heb je ook al extra schaduwmanagement+ shadefix sma)

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 08-02-2020 10:24 (104%)

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True