• michel1000
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-11 23:34
Graag maak ik melding van zeer vervelend gedrag van Firefox Android.
Ik heb een Samsung Tab5e met Android 9 en de laatste versie van Firefox (68.4.2). Gisteren merkte ik dat bestanden gedownload met Firefox corrupt waren geraakt (0 byte files met datum 1 jan 1970). Na reboot van de tablet waren de bestanden weg. Dit waren filmpjes, plaatjes, PDFs, etc dus alle soorten. Bestanden die aangemaakt of gedownload waren met andere apps bleven intact.
Blijkt dat dit probleem (bij mij althans) zich voordoet als de Download History wordt verwijderd (settings/clear private data) en heb dit kunnen reproduceren, ook met add-ons uitgeschakeld.
Als ik bij een andere browser de Download History verwijder doet dit probleem zich niet voor. Dus lijkt me echt een Firefox bug.
Dit laat ook maar weer eens zien dat het maken van backups belangrijk is.

Toevoeging: bij een Oneplus 5 met Android 9 en Firefox 68.4.2 hetzelfde probleem; bestanden weg.

[Voor 5% gewijzigd door michel1000 op 08-02-2020 01:40. Reden: Additionele informatie toegevoegd]

• michel1000
Na contact met Firefox Support weet ik nu dat dit gedrag opzettelijk is. In de Android browser worden je bestanden dus weggeknikkerd als je de History opschoont tenzij je de gedownloadde bestanden eerst uit de download directory (meestal Internal Storage/download) haalt.
Ik vind dit echt idioot.
Op de desktop browser gebeurd dit gelukkig niet;
https://support.mozilla.o...-downloaded-files-firefox
(Paragraaf ‘How can I manage my downloaded files?’)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De manier waarop je op je PC werkt (en je privacy kunt beschermen) is anders dan op een telefoon. Als je begint dat verschil te zien, dan zou is het redelijk logisch.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• michel1000
Ik zie helaas dit verschil niet. Bestanden doe je downloaden om te bewaren, ook op een mobiel. De geschiedenis opschonen zou alleen in de browser zelf de link naar de gedownloadde bestanden moeten verwijderen. Ik zie niet het verschil in privacy. In het laatste geval kun je in de browser ook niet meer zien dat in het verleden die bestanden zijn gedownload.
Het lijkt me zelfs nog meer vreemd als je bedenkt dat een mobiel bijna altijd maar een gebruiker heeft en een desktop vaak meerdere.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee