uponor handperstang gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 8.719 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Voor de aanstaande bouw van mijn woning wil ik gebruik maken van Uponor buis en verbindingen, ik kan daar gemakkelijk aan komen (webshop-winkel is dichtbij én leveren buis per meter, maar verhuren geen persgereedschap)
De enigste geschikte handperstang die ik heb gevonden is die van Uponor zelf maar kost wel iets over de 300 euro... kan dat niet goedkoper? wie weet iets beter/ goedkoper? afgezien huren.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 22:48

JdM

Humbled

Henco nemen en een TH perskoppelingen gebruiken? https://www.toolstation.n...92?searchstr=handperstang
Heb dit zelf afgelopen zomer ook aangeschaft en werkt perfect.
Heb je een speciale reden om Uponor te nemen? Ik lees echt slecht :F

[ Voor 6% gewijzigd door JdM op 07-02-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-05 08:00
voor gas of voor water?

Want als het voor water is kun je gewoon de knelkoppelingen gebruiken en heb je geen tang nodig.

Deze bijvoorbeeld:

De Uponor RTM fittingen zijn uitgevoerd met geintegreerde persfunctie. Deze zijn toe te passen op de Uponor meerlagenbuis zonder gebruik van persgereedschap. De persfunctie maakt automatisch een permanente verbinding bij het insteken van de buis.

Afbeeldingslocatie: https://www.warmteservice.nl/medias/product_images_magnify/1_M_Uponor_1048556_jpg_magnify.jpg?context=bWFzdGVyfHByb2R1Y3RfaW1hZ2VzX21hZ25pZnl8NTY1ODh8aW1hZ2UvanBlZ3xpbWFnZXMvbWFnbmlmeS9oNDgvaDVjLzg4NjA5NzMzMDE3OTAuanBnfDUxMjlkOTEzMTUyNGNlZTM5MmY0YzQwMzhmZTc2M2E3NWViZDFmMjI3MDhkOGIwOGY3M2E1NDFhNzAwZGE4MTI

[ Voor 138% gewijzigd door alwind op 07-02-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
o.a. warmteservice verhuurd perstangen.

Goedkopere handtang (ik heb hem jaren geleden ook gehad) maar hij neemt erg veel ruimte in om te persen.

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Persoonlijk zou ik gewoon iets huren/lenen/knip of klemkoppelingen gebruiken. Dat is echt net zo makkelijk als persen.

Laten we dat maar niet doen

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 08-02-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ja... als thuisgebruiker is het al snel interessant om de knelkoppelingen te gebruiken omdat je dan geen specifiek gereedschap nodig hebt.

Uponor gas kan/mag niet met een handperstang naar het schijnt.

[ Voor 14% gewijzigd door kabeltjekabel op 08-02-2020 00:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

frisianstar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:23:
Voor de aanstaande bouw van mijn woning .... maar kost wel iets over de 300 euro... kan dat niet goedkoper?
Nou weet ik niet wat je budget precies is, maar is een bezuiniging van 300 euro op een hele woning uberhaupt de moeite waard? Koop 't spul gewoon origineel en ben d'r klaar mee.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
alwind schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:34:
voor gas of voor water?

Want als het voor water is kun je gewoon de knelkoppelingen gebruiken en heb je geen tang nodig.

Deze bijvoorbeeld:

De Uponor RTM fittingen zijn uitgevoerd met geintegreerde persfunctie. Deze zijn toe te passen op de Uponor meerlagenbuis zonder gebruik van persgereedschap. De persfunctie maakt automatisch een permanente verbinding bij het insteken van de buis.

[Afbeelding]
Alleen water.
Ik zal die RTM fittingen eens goed bekijken, bedankt voor de tip! om zoveel verbindingen gaat het niet, de woning wordt niet zo groot; douche/ bad/ wastafel, keuken en nog een toilet.

[ Voor 5% gewijzigd door frisianstar op 08-02-2020 07:15 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:47
Gewoon een elektrische huren. Zorgen dat je de zaak goed voorbereid zodat je in één keer alles kan persen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 16:16

Blokker_1999

Full steam ahead

Je zou natuurlijk ook de tang kunnen aankopen en na gebruik tweedehands doorverkopen. Zal je niet veel meer kosten dan huren waarschijnlijk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Blokker_1999 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 08:29:
Je zou natuurlijk ook de tang kunnen aankopen en na gebruik tweedehands doorverkopen. Zal je niet veel meer kosten dan huren waarschijnlijk.
Ik kwam toevallig bij het merk Bonfix uit, omdat de buizen de helft goedkoper is dan die Uponor, die ik per meter zou moet kopen, echter die handperstang van Bonfix kost maar liefst 520 euro, dan is huren voordeliger.
Is ene goedkoop dan is het andere weer duurder.

Bij huren moet ik wel zorgen dat zoveel mogelijk verbindingen klaar zijn om te persen, dat is anders werken dan ik eigenlijk wil. (vandaar de wens van een eigen perstang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Over hoeveel buis en hoeveel koppelingen hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
alwind schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:34:
voor gas of voor water?

Deze bijvoorbeeld:

[Afbeelding]
Goeie koppelingen, ik heb ze zelf ook gebruikt voor de waterleidingen, werkt perfect en makkelijk. Misschien zijn de koppelingen iets duurder dan Uponor perskoppelingen, maar dat verdien je vanzelf terug aangezien je geen tang nodig hebt(huur/koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
2 jaar geleden heb ik ook een leiding gelegd, heb de tang toen gehuurd bij Hornbach. Wist toen ook niet dat hun deze hadden hoorde het via een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-05 08:00
frisianstar schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 07:08:
[...]

Alleen water.
Ik zal die RTM fittingen eens goed bekijken, bedankt voor de tip! om zoveel verbindingen gaat het niet, de woning wordt niet zo groot; douche/ bad/ wastafel, keuken en nog een toilet.
Ik heb mijn hele huis gewoon zonder tang gedaan met die speciale koppelstukken. Alles via de warmteservice gekocht. Gas moet geperst maar die pers is ook veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik heb ook koppelingen gebruikt. Werkt perfect en makkelijk — maar ze zijn wel best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Ik ga toch maar eens langs WarmteService, maar eens zien als die persgereedschap verhuurt bij aankoop van bepaald merk koppelingen.
Toch wel handig die fysieke winkels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 15:09
Recent heel CV systeem opnieuw aangelegd met Uponor perskoppelingen en accuperstang, alles bij Warmteservice. Zou het zo weer doen. Als je veel koppelingen hebt zou ik een accuperstang huren ipv hand. Gewoon alles uitmeten, afknippen, afbramen, koppelingen erop schuiven en dan voor 1 dag een accupers huren. > 100 koppelingen geperst en 0 problemen. Ze denken ook goed mee als je vragen hebt en spul over retour is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:16
Ram de gammel

https://www.amazon.de/gp/...ship_o1_img?ie=UTF8&psc=1

Heb hem ook. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Ram de Gammel? bedoel je dat ik door de voorgevel van de Gamma moet rijden? :+ anders weet ik niet wat je bedoelt :?
Maar bedankt voor de tip, nog nooit iets gekocht bij Amazon...gewoon betalen met Ideal dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 10:17
Er zijn ook nog knelkoppelingenwaar geen tang voor nodig is. Ik heb deze ook gebruikt en werken ook goed.
Linkje
Van uponor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:41
Harmvdw schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:22:
Er zijn ook nog knelkoppelingenwaar geen tang voor nodig is. Ik heb deze ook gebruikt en werken ook goed.
Linkje
Van uponor
Deze geschroefde zou ik zeker niet op plaatsen gebruiken waar je niet of moeilijk bij kunt komen (instorten in vloer bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Let op: dit is geen Uponor perskoppeling tang. Je ziet staan dat er U-profielen bij zitten, maar dat zijn niet de echte Uponor profielen. Zie bijvoorbeeld hier.
Quote van die website:
Voor het persen van Uponor is er veel verwarring welk contour er gebruikt moet worden, op de koppelingen van Uponor staat namelijk bijvoorbeeld : U16. Dit betekent niet dat de koppeling met het U contour geperst moet worden, om het makkelijk te houden. Uponor moet met de Uponor persbek geperst worden en dit is het UP contour (bij de kleinere maten). Het U contour lijkt gelijk aan het UP contour, echter zijn er kleine verschillen waardoor in de loop van tijd lekkage kan ontstaan.
Je 'kan' wel met een U profiel een Uponor perskoppeling vastmaken, maar dat zit niet 100% goed en je hebt dan kans op lekkages.

[ Voor 5% gewijzigd door silmaril8 op 08-02-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb alles gedaan met teceflex koppelingen hier in huis. Een complete handset daarvoor koop je blijkbaar ook al voor 190 euro op Amazon.de

Koppelingen zijn heel simpel en zitten muurvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deklusser
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-07-2023
Uponor is een mooi product. echter ben ik van start gegaan met KeKelit. Dit is een mooi alternatief op Henco en Uponor. buiten de bekende persfitting met U - UP profiel hebben ze fantastische steek koppelingen. Je hoeft de pijp alleen maar te knippen en te ontbramen. Er zit een beveilig in de koppeling zodat je hem er allen goed en ontbraamd in kan steken. en de buis en koppelingen zijn veel voordeliger. Dan Uponor of Henco. Ik had mijn spullen gekocht bij *knip*. Maar later heb ik het ook gevonden bij *knip* (ook een handige site voor de profs)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKhGHvj1dzJJO13wmtN_RkPVncA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/36xkCmjNlbXLoFRSbCGWp9wp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j0kQR-T8xBQ7NPB4qxwkNClNkw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/50hbNRe7QjtiQbBm68ErMxIA.png?f=user_large

Spam is niet toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 22-12-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Oude topics kicken is niet gewenst en deze gaat dan ook dicht.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.