Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe Microfoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BertDeDikkerd
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 08-02 19:24
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?Ik zoek een microfoon voor te gamen/ youtube / streamen

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximum 160 euro voor Audio interface en Microfoon zelf
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Neen, Juist een dynamic mic zodat de microfoon mijn luide pc fans niet oppikt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Youtube, gaming, streamen
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik was aan het denken aan een Shure SM58 of een Rode PodMic Dynamic Podcasting Microphone Black
in samenwerking met de Behringer U-Phoria UMC22 USB audio interface.

Nog een vraagje voor het gamen, Zou de microfoon met boomarm in mijn zicht komen als ik game, dit wil ik natuurlijk niet.

Bedankt voor de hulp :),
Bert!

BertDeDikkerd wijzigde deze reactie 07-02-2020 21:34 (11%)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15:20
Ligt natuurlijk erg aan jezelf. Hoe groot is je gezicht hoe hoog zet je de microfoon etc.

Je kan even bij Tweaker awards kijken, voor de rest is het gewoon uitproberen van meerdere koptelefoons.

• BertDeDikkerd
99ruud99 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:37:
Ligt natuurlijk erg aan jezelf. Hoe groot is je gezicht hoe hoog zet je de microfoon etc.

Je kan even bij Tweaker awards kijken, voor de rest is het gewoon uitproberen van meerdere koptelefoons.
Ik heb zelf nog geen microfoon maar denk niet dat een boomarm een probleem zal zijn, kan je eens kijken naar de microfoons die ik zelf al gevonden heb of ééntje van die goed is? Zoniet zou je me alsjeblief een microfoon kunnen aanraden!

Bedankt, Bert! :)

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15:20
Ik ken ze lzelf niet dus kan t niet beoordelen excuses

• BertDeDikkerd
99ruud99 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:46:
Ik ken ze lzelf niet dus kan t niet beoordelen excuses
Geen probleem hoor, er zullen wel andere mensen reageren :)

Toch bedankt voor de hulp,

Bert

• BertDeDikkerd
Heeft iemand anders een idee of iemand die kan kijken of dit goed is :
Shure SM58 of een Rode PodMic Dynamic Podcasting Microphone Black
in samenwerking met de Behringer U-Phoria UMC22 USB audio interface.

Bedankt, Bert!

• DenHond
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:44
Gezien dit nogal een niche product is (ik denk echt wel dat de meeste tweakers die voor een 'goeie' microfoon gaan, gewoon een USB model hebben (Rode NT USB, Blue Yeti, etc...), je toch best gewoon zelf wat reviews kan googelen. Als ik 'Shure SM58 review' google krijg ik direct al een uitstekende showcase video op youtube die je echt al een goed beeld moet geven van deze mic. Idem dito voor de Rode.
Dan rest er nog de Behringer UMC22
Op basis van deze videos kan je zelf kiezen welk geluid van beide je zelf verkiest en of de UMC de moeite is of niet...

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:29

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Als het even kan, kies de UMC202hd boven UMC22. De 202 is een aanzienlijk betere interface. Heeft naast de Midas preamp 48v phantom power. Das een behoorlijke upgrade in power en kwaliteit.

"Oooh Jeroen!"

• JoStad
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 25-02 23:03
Ik kan je de Behringer C-2 2 Studio condensator microfoons (set van 2) samen met de UMC202hd
aanbevelen. Deze microfoon is vrijwel net zo goed als veel duurdere andere merken microfoons.

https://www.bax-shop.nl/k...ator-microfoons-set-van-2
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True