Mijn probleem dat ik graag wil oplossen:
Zodra mijn zoon boven op zijn slaapkamer een flinke download start (bijvoorbeeld via Steam op Windows 10) en de verbinding vol trekt (XS4ALL FTTH 200 Mbit up/down) begint beneden na een paar minuten als de download bezig is XS4ALL IPTV via de STB te haperen. Ik moet dan van zender wisselen.
Mijn setup:
Fritz!Box 7490 met nieuwste firmware(XS4ALL FTTH 200 Mbit up/down)
IP: 192.168.178.1
Op de Fritz!Box is alleen een Netgear GS108Ev3 managed switch aangesloten (met vast IP, DHCP client uit)
IP: 192.168.178.2 (verder standaard instellingen, IGMP snooping aan)
Op deze Netgear switch zijn in totaal 3 STB’s (IPTV) aangesloten (Linked speed: 100M, poort 2, 3 en 4).
Verder op deze switch 2 PC’s (Linked speed: 1000M, poort 5 en 6).
Op 1 PC draait Debian Stable, de ander is zoals boven omschreven van mijn zoon en draait Windows 10.
Alles is bedraad aangesloten met CAT 5E kabels.
Wat ik al heb geprobeerd:
1. Firmware Netgear switch geupdate naar nieuwste versie.
2. Fabrieksinstellingen teruggezet op de Netgear switch.
2. Op de Netgear switch DHCP client uitgezet en vast IP gegeven.
3. Geprobeerd optie in Netgear switch ‘Validate IGMPv3 IP Header’ aan zetten: zelfde resultaat.
Ik heb ook via Google gezocht op diverse termen, maar niks relevants kunnen vinden.
Wat kan ik nog meer proberen?
Zodra mijn zoon boven op zijn slaapkamer een flinke download start (bijvoorbeeld via Steam op Windows 10) en de verbinding vol trekt (XS4ALL FTTH 200 Mbit up/down) begint beneden na een paar minuten als de download bezig is XS4ALL IPTV via de STB te haperen. Ik moet dan van zender wisselen.
Mijn setup:
Fritz!Box 7490 met nieuwste firmware(XS4ALL FTTH 200 Mbit up/down)
IP: 192.168.178.1
Op de Fritz!Box is alleen een Netgear GS108Ev3 managed switch aangesloten (met vast IP, DHCP client uit)
IP: 192.168.178.2 (verder standaard instellingen, IGMP snooping aan)
Op deze Netgear switch zijn in totaal 3 STB’s (IPTV) aangesloten (Linked speed: 100M, poort 2, 3 en 4).
Verder op deze switch 2 PC’s (Linked speed: 1000M, poort 5 en 6).
Op 1 PC draait Debian Stable, de ander is zoals boven omschreven van mijn zoon en draait Windows 10.
Alles is bedraad aangesloten met CAT 5E kabels.
Wat ik al heb geprobeerd:
1. Firmware Netgear switch geupdate naar nieuwste versie.
2. Fabrieksinstellingen teruggezet op de Netgear switch.
2. Op de Netgear switch DHCP client uitgezet en vast IP gegeven.
3. Geprobeerd optie in Netgear switch ‘Validate IGMPv3 IP Header’ aan zetten: zelfde resultaat.
Ik heb ook via Google gezocht op diverse termen, maar niks relevants kunnen vinden.
Wat kan ik nog meer proberen?