AMD Threadripper 3990X Review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:12

Illusion

(the art of)

Topicstarter
Voor een zo snel mogelijke reactie: vermeld de url van het artikel waar het om gaat en mention de auteur met eerst een @ en dan de username. Je vindt deze door op zijn/haar naam bovenaan het artikel te klikken. Op de profielpagina zie je vervolgens een link 'Gebruikersprofiel van username', waar 'username' de nickname van de auteur is.

reviews: AMD Threadripper 3990X getest - 64 cores en dubbel zoveel threads
@willemdemoor
Betreft de review van de threadripper.
Ik vraag me af waarom je het zo belangrijk vindt om lezers erop te wijzen dat iets voor hun niet geschikt is.
Voordat je verder leest, moeten we één ding bovenal duidelijk maken; dit is geen processor voor jou en mij.
zo beperkt, dat AMD bijna niet weet hoe het dat aan je verstand moet peuteren.
Om een populaire analogie van stal te halen, een met auto's, zou je de 3990X kunnen vergelijken met een Formule 1-bolide; daarmee ga je ook niet de openbare weg op en ga je geen boodschappen halen. Sterker nog, de gemiddelde chauffeur kan niet eens in een racewagen rijden, laat staan de auto optimaal benutten. Zo is het ook met de nieuwste Threadripper; om een spelletje te spelen zijn er goedkopere processors die dat beter kunnen en voor eigenlijk de meeste toepassingen is een eenvoudigere processor de betere en logischere keus.
en voor een kleine vierduizend euro kun je beter een goed excuus hebben om dit onder je bureau te hebben staan.
Met het risico in herhaling te vallen zeggen we het nog maar een keer: de 3990X is bedoeld voor een zeer select publiek en als je niet in de videogame- of filmindustrie werkt, is de kans klein dat je tot de doelgroep behoort.
Kortom, de Threadripper 3990X is een soort Ferrari of F1-wagen: fantastisch om naar te kijken, maar voor de meesten van ons hetzij financieel niet bereikbaar, hetzij gewoon veel te krachtig om praktisch te zijn. Maar watertanden mag altijd,
Behalve de waardeloze analogie van een formule 1 wagen: Die mág immers niet de openbare weg op;
vind ik het een beetje denigrerend overkomen. Dit is een tech-site. Er staan vaak genoeg dingen op die voor 99% van de mensen onbruikbaar/nutteloos zijn. Maar daar gaat de review gewoon over het product. Waarom is er zó veel text besteedt aan vertellen dat iemand deze processor niet mag kopen?
En dan ga je hem nog testen met consumenten-games ook. Beetje tegenstrijdig?

Daarnaast,
Als je overweegt een 3990X te kopen en jezelf dus onder het publiek schaart dat door AMD wordt geschetst, is er nog een aantal andere overwegingen die je in acht moet nemen.
Als iemand x duizend euro aan een processor uitgeeft, dan denk ik dat hij/zij zelf ook wel snapt dat daar RAM en opslag voor nodig is.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kewne
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-08 22:01
Ik vind het ook vrij raar dat er geen duidelijkheid is over de exact gebruikte Windows editie, alleen een wat generiek "1909" statement onder de testmethode. Anandtech krijgt op sommige benchmarks zeer merkwaardige verschillen tussen Pro en Enterprise/Workstations, en Home kan ze niet eens allemaal aansturen.

Zo krijgt Anandtech's x265 test een bijna 20% grote boost over de rest van het TR3 trio onder Enterprise, maar valt de x265 test hier redelijk in lijn met de andere TR3 CPUs, net zoals bij Anandtech onder Pro. Best kritiek stukje om te vermelden bij benchmarks dus, en ik denk dat het in de toekomst wel eens vaker een probleem zal worden, zeker zodra we 4-way threading in meer CPUs gaan zien. Als er onder Pro getest was dan betwijfel ik ook of de nummers nog wel waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:47
De prijs op de homepage klopt niet ( is ongeveer 3000 te laag), vermeld volgens mij de prijs van de Intel 18-core.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 19:32
Om heel simpel en ordinair te zeggen; Tweakers heeft voor deze CPU geen goede benchmark outline en daardoor heeft deze review maar zeer beperkte waarde en dit is jammer. Het is voor iedereen duidelijk dat Threadripper eigenlijk geen consumenten CPU is maar wordt hiernaar wel getest.

Denk dat Tweakers zelf eens na moet gaan of zij dit type CPU wel moeten reviewen en als zij dan toch besluiten hiermee door te gaan hiervoor een meer toepasselijke benchmark outline gaan maken voor werkelijke usecases met deze type CPU's. Ook zou Intels Xeon CPU's meegenomen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:47
We volgen precies de gedicteerde procedure en nog is er geen eens feedback op gewoon feitelijke onjuistheden (de prijs op de homepage zoals hierboven aangekaart). Hoe kan dat?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
Op de homepage wordt automatisch de prijs van het goedkoopste gekoppelde product getoond. Er stonden meerdere cpu's gekoppeld, dat is nu opgelost zodat de prijs van de 3990X er staat.
Pagina: 1