Toon posts:

Over de Homepage (DPC.org)

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de homepage? De berichten die er op staan worden nauwelijks bijgewerkt er voor nieuwkomers is in eerste instantie nergens duidelijk te vinden wat de DPC nou eigenlijk doen.
Wordt het niet eens tijd voor een mooie intro-pagina?
Zeker als straks (eindelijk ;) ) de t-shirts er zijn kunnen we best wat bezoekers op dpc.org verwachten.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Chaos is de eindverantwoordelijke, maar er zijn ook newsposters (o.a. ik). Maar het probleem is dat er nu te weinig te melden is, en de posters zelf geen tijd (lees: geen zin) hebben nu...

Virussen? Scan ze hier!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 08:42

Geckoo

Good news, everyone!

als je wat ideeen hebt moet je die of hier posten of ff contact op nemen met de site crew => http://www.dutchpowercows.org/list.dsp?cat=about .
maar idderdaad hijs is een beetje verouderd.
gegroetoet

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

De voornaamste reden is omdat de meeste hier het nieuws vandaan halen, voordat een nieuwsposter het ziet is het al door alle mensen gelezen en heeft het weinig zin om het op wdo te plaatsen

Verwijderd

Topicstarter
Snap ik allemaal. bedankt voor de reacties.

Maar iemand die voor het eerst van de DPC heeft gehoord en op de homepage gaat kijken krijgt imho niet echt een duidelijk idee waar het nou allemaal over gaat.
Ik zat meer te denken aan een openingspagina met een korte omschrijving van distributed computing in het algemeen en de rol van de DPC in het bijzonder.

Ben al een opzetje aan het maken maar waar kan dat (later) naar toe?

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Opzetjes zijn altijd leuk, is natuurlijk niet zeker dat het ook gebruikt word. Je kunt altijd leuke dingen naar een van de crewleden sturen, die staan genoemd op wdo (Www.Dutchpowercows.Org).

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Zoals met alles (ook IRL) zit overal een tendens in.
Soms wordt er meer geflushed als anders.
Soms wordt er meer gechat als anders.
Some wordt er meer geforumed als anders.
etc...

Ik ben het wel met je eens, maar helaas doe je er niets aan. Zo ben ik nog steeds lid van de nieuwsbrief en na zelf een keer een artikel ingestuurd te hebben, heb ik ook nooit meer iets gehoord.
We (DPC) zijn altijd heel enthousiast over iets, maar helaas ook maar voor een korte tijd.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Chaos is momenteel zijn vrije tijd kwijt aan het proggen van een nieuwe en functionelere layout inclusief frontend, backend rivisie etc. etc. Doel is onder andere om de informatie toegankelijker te maken en vaste gedeeltes voor de projecten mogelijk te maken.

Sneak preview:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/e.degraaf/zooi/wdo.jpg

(en nee, het plaatje doet de werkelijke layout mede door resizen geen recht, in werkelijkheid is hij mooier :))

ps: Chaos niet slaan als deze preview niet de bedoeling was ;)

We spend our years as a tale that is told

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is prima hoor :)

(mag ik nu wel slaan? >:))

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 17:04 schreef Dutchman! het volgende:
Chaos is momenteel zijn vrije tijd kwijt aan het proggen van een nieuwe en functionelere layout inclusief frontend, backend rivisie etc. etc. Doel is onder andere om de informatie toegankelijker te maken en vaste gedeeltes voor de projecten mogelijk te maken.

Sneak preview:
[afbeelding]

(en nee, het plaatje doet de werkelijke layout mede door resizen geen recht, in werkelijkheid is hij mooier :))

Ziet er gaaf uit ! :9~

Verwijderd

Dat ziet er gaaf uit, en een heel stuk overzichtelijker dan de huidige site!!

Mooi werk Chaos!!!

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59
Op vrijdag 03 augustus 2001 21:50 schreef Chaos het volgende:
Is prima hoor :)
Whooohaaaa!! ziet er tres tres kewl uit :) :)
(mag ik nu wel slaan? >:))
dat mag natuurlijk altijd >:)

http://www.donorofniet.nl/

• Blistimo
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Als iedereen die Dutchman! wil slaan mij dat nu ff wil laten weten, kan ik ze morgen IRL doorpasen >:) :P

/back ontopic

Chaos: as always: keep up the dandy fine work *D

D3 char(s)

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er errug goed uit!
Top! :7

Verwijderd

Wat die nieuwe layout betreft : :9~ :9~

Keep up the very good work ! Very nice job Chaos !

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 08:42

Geckoo

Good news, everyone!

Ik ga er van kwijlen man :9~
wanneer staat de "ter water laating" gepland?
hij ziet er echt mooi en overzichtelijk uit. misschien ook een idee om een internationaal stukkie te schrijven in het engels? voor de outlanders?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Op zaterdag 04 augustus 2001 03:23 schreef Geckoo het volgende:
Ik ga er van kwijlen man :9~
wanneer staat de "ter water laating" gepland?
hij ziet er echt mooi en overzichtelijk uit. misschien ook een idee om een internationaal stukkie te schrijven in het engels? voor de outlanders?
Haal je wel eerst je kwijl weg voor we 'em te water laten, strax loopt die mooie lay-out nog uit van die kwijl van jou >:)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• martin.h
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:09

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Jah komt er ook een engelse versie zodat DPC buiten nederland kan treden?
Want als TA nu gaat stoppen en heel klein wordt, zullen er vast nog wel TA'ers zijn die bij een groot team willen zitten en voila daar is DPC >:)

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 14:04

Lagune

Its time for warp

Ziet er gelikt uit :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 08:50 schreef martin.h het volgende:
Jah komt er ook een engelse versie zodat DPC buiten nederland kan treden?
Want als TA nu gaat stoppen en heel klein wordt, zullen er vast nog wel TA'ers zijn die bij een groot team willen zitten en voila daar is DPC >:)
dan is er niet veel dutch meer aan de dutch power cows huh |:(

En chaos: ziet er goed uit! Dan heb je tenminste ook een overzicht over alle mogelijke projecten die er gaande zijn, want dat kan ik nu nergens vinden :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet ongeduldig lijken of zo >:) maarreh.......wanneer komt de nieuwe homepage online.

De preview was zo veelbelovend!

grtn.

• Chaos
  • Niet online
Zoals het er nu naar uitziet wordt er ook nog een user-registratie ingebouwd, het ligt er een beetje aan hoe snel dat allemaal gaat en hoeveel tijd ik heb de komende weken, zoals het er nu naar uitziet denk ik ergens in oktober. :)

• MM
  • Niet online

MM

Op vrijdag 03 augustus 2001 17:04 schreef Dutchman! het volgende:

Sneak preview:
[afbeelding]

volgende keer meer zwart gebruiken Dutchman, ik kan de url bijna lezen (na het een beetje op te poetsen) :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jammer dat het zolang duurt maar ja het is je eigen vrije

die vernieuwing zal veel nieuwe leden geven

als je nu op de page komt kun na wat speuren alleen rc-5 en think wat naar voren krijgen.

dit lijkt al veel en veel beter.

• Chaos
  • Niet online
Nog maar even een screenshotje van het backend dan: :)
Afbeeldingslocatie: http://hermes.uci.kun.nl/e.jansen/backend.gif

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Echt waanzinnig mooi... Ik kan bijna niet wachten! :9~ dus, Chaos, zet hem op! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 08 september 2001 13:54 schreef Chaos het volgende:
[afbeelding]
Begrijp ik hieruit dat de DPCH's in de toekomst op WDO worden gepost ipv op GoT :?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 16:52 schreef KoW het volgende:
Begrijp ik hieruit dat de DPCH's in de toekomst op WDO worden gepost ipv op GoT :?
Nee, dit was gewoon een testpost. WDO heeft ook absoluut niet de internetverbinding om dat aan te kunnen. :)

• MM
  • Niet online

MM

Op zaterdag 08 september 2001 16:54 schreef Onno het volgende:

[..]

Nee, dit was gewoon een testpost. WDO heeft ook absoluut niet de internetverbinding om dat aan te kunnen. :)
Als je de server waar wdo nu op draait als databaseserver zou gebruiken en een webserver van t.net zou gebruiken zou heb in principe kunnen...

• Chaos
  • Niet online
Als je de server waar wdo nu op draait als databaseserver zou gebruiken en een webserver van t.net zou gebruiken zou heb in principe kunnen...
Onzin. Neptune is krachtig genoeg om database en webserver te zijn, het probleem is alleen de maximale upload van 16kB/s die chello levert.

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

En daar zijn ongetwijfeld kosten aan verbonden.

• MM
  • Niet online

MM

Op zaterdag 08 september 2001 18:39 schreef Chaos het volgende:

[..]

Onzin. Neptune is krachtig genoeg om database en webserver te zijn, het probleem is alleen de maximale upload van 16kB/s die chello levert.
Wat ik bedoelde:
Je cached een pagina op een t.net webserver en pas als er een aanpassing in die page komt (reactie, edit, nieuwe post whatever) laat je neptune een nieuwe page naar de webserver sturen.

• sharky_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Op zaterdag 08 september 2001 13:54 schreef Chaos het volgende:
[afbeelding]
aha, bedoelen ze dat met backend :P

edit:

Gewoon op je chello bak doen, kun je ff laten zien dat chello helemaal niet tegen valt :D

[AbC]

• jeroon
  • Laatst online: 20:59
Op zaterdag 08 september 2001 18:45 schreef sharky_ het volgende:
edit:

Gewoon op je chello bak doen, kun je ff laten zien dat chello helemaal niet tegen valt :D
[18:29:23] < Chaos[devt|wdo]> GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
[18:29:28] < Chaos[devt|wdo]> stomme kut chello
say what? >:)

http://www.donorofniet.nl/

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 08 september 2001 18:45 schreef sharky_ het volgende:
aha, bedoelen ze dat met backend :P
Back-end is normaal datgne wat er achter hangt. Dat is dus de database server, en de internetserver, en alle scripts die hiermee te maken hebben.

De front-end is datgene wat de gebruiker te zien krijgt.
In principe is bovenstaand plaaatje dus ook gewoon een onderdeel van de front-end.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op zaterdag 08 september 2001 19:23 schreef KoW het volgende:

[..]

Back-end is normaal datgne wat er achter hangt. Dat is dus de database server, en de internetserver, en alle scripts die hiermee te maken hebben.

De front-end is datgene wat de gebruiker te zien krijgt.
In principe is bovenstaand plaaatje dus ook gewoon een onderdeel van de front-end.
mie-ren-neu-ke-rij :P ;)

Hoe wil je het dan noemen? Het is toch duidelijk zo? T.net en GoT hebben zo volgens mij ook een 'backend', om maar een voorbeeld te noemen.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 08 september 2001 19:43 schreef Sir Abarth het volgende:
mie-ren-neu-ke-rij :P ;)
Was alleen maar als uitleg bedoeld hoor van wat back-end en front-end is. :P

Mag dat ook al niet meer dan.

Ben al weg hoor. ;)

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op zaterdag 08 september 2001 19:47 schreef KoW het volgende:

[..]

Was alleen maar als uitleg bedoeld hoor van wat back-end en front-end is. :P
Officieel misschien, maar voor 'gewone usertjes' moet je het niet te verwarrend maken ;)
Mag dat ook al niet meer dan.
Jawel, maar die discussie is er al zo vaak geweest. Vast wel ergens een draadje over te vinden.
Ben al weg hoor. ;)
Je mag blijven :P

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Sorry voor het omhoog trappen van dit topic maar ik vroeg me ff af hoe het staat met de ontwikkelingen voor de vernieuwde WDO :)

• Chaos
  • Niet online
Het schiet best aardig op, in grote lijnen werkt het allemaal al wel, ik denk dat hij ergens half oktober open kan. :)

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

NightBird

DPC-Crew Coding
Op vrijdag 28 september 2001 19:29 schreef Chaos het volgende:
Het schiet best aardig op, in grote lijnen werkt het allemaal al wel, ik denk dat hij ergens half oktober open kan. :)
*feestje* :P
Met een aparte DPC-merchandising afdeling? ;)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Op vrijdag 28 september 2001 19:29 schreef Chaos het volgende:
Half oktober, dat klinkt goed!!!
Zoals Mr_Atheist zei: Chaos, zet hem op! :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• MM
  • Niet online

MM

suc7 met de afwerking (ik vond de 'oude' wdo al erg handig in gebruik :) )

• Chaos
  • Niet online
Een gedeeltelijke (ik ben vast vanalles vergeten :)) featurelijst:

Algemeeen
  • <li>Een grote knop 'Wat is DPC?' leidt potentiële leden direct naar een uitgebreid verhaal over DPC en de projecten waar we aan meedoen<li>Op de frontpage staat een tabelletje met de dagelijkse en overall plaats van DPC bij de verschillende projecten<li>De site bestaat volledig uit correcte HTML<li>Voor nieuwsposters is er een script dat netjes opgemaakte en correcte tabellen produceert in HTML<li>Afbeeldingen worden nu allemaal geupload om te voorkomen dat er later plaatjes niet meer werken omdat een nieuwsposter zijn homedir op heeft geruimd<li>De site maakt gebruik van HTTP-compressie<li>De site werkt met de regexen van Chaos Forum en accepteert nu standaard BB-code met enkele uitbreidingen
Nieuws / artikelen
  • <li>Alle projecten zijn nu gescheiden bij het nieuws voor meer duidelijkheid<li>De verschillende projecten hebben een andere kleur titel<li>Documenten kunnen uit meerdere pagina's bestaan en kunnen HTML bevatten<li>Er is een nieuwssubmit om te zorgen dat er wat meer nieuws gepost gaat worden<li>Het pollscript kan nu ook IPs loggen om bij 'belangrijke' polls cheaten tegen te gaan
Registratie
  • <li>Registratie is verplicht om te kunnen reageren<li>E-mailadressen worden als plaatje weergegeven wat het moeilijker maakt voor spammers om ze te misbruiken<li>Als je dat niet voldoende vindt kun je je mailadres ook volledig onzichtbaar maken voor normale bezoekers<li>Er is een passmailer die niet misbruikt kan worden voor het resetten van passwords van anderen
Subteams
  • <li>Ledenlijsten van subteams worden automatisch gegenereerd uit de profiles van de users<li>Subteaminformatie kan worden gewijzigd door alle als subteamleider gemarkeerde leden<li>Daar is geen wachtwoord meer voor nodig<li>Bij reacties wordt een linkje naar je subteam achter je naam gezet<li>Een minpuntje is dat alle subteams hun gegevens opnieuw zullen moeten invoeren omdat ik geen koppeling kan maken tussen het oude en het nieuwe systeem

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Klink errug leuk.

En wat ik er tot nu van van gezien heb is ook zeer goed te noemen. Mooie moderne layout enzo.
Ook die featurelijst ziet er goed uit.

kortom,

ga zo door

Verwijderd

Kwel

kan bijna niet wachten :)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 10:23

killercow

eth0

uhm ff denken hoor maar uh hoeveel kracht etc bandbreedte hebben we nodig voor dpch? ik heb hier nog wel wat dedicated colo bakken staan die eigenlijk alleen maar kleine sites hosten. cpu usage is altijd 0% en bandbreedte agh dat geeft niet, m'n baas draait er toch sites op en ik mag gebruiken wat ik wil. t zijn zware bakken dus we moeten maar een keer overleggen.

openkat.nl al gezien?

• ColdFusion
  • Laatst online: 16-03 12:02
Op zaterdag 29 september 2001 11:47 schreef killercow het volgende:
cpu usage is altijd 0%....
?? Heb je geen koe van welke soort dan ook draaien?! Foei!!

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

uh je bent dom als je op bedrijfs server koe zet

• ColdFusion
  • Laatst online: 16-03 12:02
Ohja zie nu pas dat het een bedrijfsserver is :z
Sorry!! Ik heb nix gezegd *D

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Wat is er mis met een ECCp koe op een bedrijfsserver :?

Verwijderd

Het topic in #dpc:
Topic: Dutch Power Cows | op de vooravond van de presentatie
van de nieuwe WDO wordt er ge-ECCp Megaflusht! Sturen die
handel! SetBy: jeroon Thu, Oct 18 2001 at 5:47pm

Dus... nog even wachten...

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Op zaterdag 29 september 2001 12:14 schreef victorb het volgende:
uh je bent dom als je op bedrijfs server koe zet
En jij bent een DPC'er ?? tssk :P