Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:44
Goedemiddag,

Ik heb een goede kennis die ik graag wil helpen met het kijken naar baankansen, alleen mis zelf de kennis van de vakgebieden om haar te helpen.

Ze is universitair afgestudeerd epidemiologie en weet dus veel over het berekenen van statistieken. Ze schrijft vooral scripts met R.

Zelf geeft ze aan dat ze het werk leuk vind, maar dat ze de uitdaging soms mist en wat meer met haar dierwetenschappen zou willen doen alleen ze heeft geen flauw idee wat dan precies. Phd viel af omdat ze dan ineens een grote stap terug maakt in salaris en Dierenarts (haar stiekeme wens) is financieel momenteel ook niet mogelijk. Vooral het buiten zijn mist ze, als in niet elke dag op kantoor en wat meer op pad zou ze leuk vinden.

Hoe realistisch de wensen allemaal zijn ben ik niet naar geïnteresseerd, maar wel naar het volgende

Mijn plan om haar te helpen bestaat uit 2 delen:
1. en vrij logisch..... weten jullie van banen/bedrijven die in dit rijtje wensen vallen? pm mag ook!
2. Kunnen jullie mij helpen met sleutelwoorden die ik zou kunnen gebruiken bij het maken van een webscraper die ik voor haar wil ontwikkelen om vacatures te zoeken. Heb dat nog nooit gedaan en het lijkt mij wel grappig.

[ Voor 3% gewijzigd door Furion2000 op 08-02-2020 13:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Wat verstaat ze onder buiten zijn? Voor overleg/sales op pad naar klanten of projectpartners, of echt betrokken zijn bij veehouders/laboratoria?

Je zou kunnen kijken naar de NVWA, of overheden (Rijk/Provincie) waar duurzaamheidsbeleid wordt gemaakt/uitgevoerd. Daar zit wel een combinatie van de inhoudelijke kennis en naar buiten gaan.

Hoe dan ook denk ik dat de combinatie van vakinhoud en statistiek buiten de wetenschap moeilijk te vinden is. Dus toch echt de afweging maken tussen opleiding/achtergrond, statistiek/data en salaris (en werkplezier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Vrij interpreteerbaar denk ik, want dat heb ik zelf ook zo gedaan ;) . Ik interpreteer dat ze nu op een eilandje zit binnen een organisatie waarin ze meer een nummertje is. Ja er is een team waarin ze werkt, maar daar blijft het ook bij. Ik denk dat ze gewoon snakt naar werken met meer verschillende mensen en soms ook nieuwe mensen, maar ze is niet het sales of presenteer aan volle zalen type.

Ik blijf ook terugkomen op de grote instanties

Ze is onderzoeker btw, dus data scientist en data analist zijn niet echt de zoektermen volgens mij. Althans dat is mijn ervaring tot dusver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Furion2000 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:36:
Ze is onderzoeker btw, dus data scientist en data analist zijn niet echt de zoektermen volgens mij. Althans dat is mijn ervaring tot dusver
Mijn eerste ingeving was juist data scientist :P Zijn ook genoeg bedrijfjes die dergelijke functies als 'consultant' hebben, waarbij je wat vaker op pad bent en bij diverse partijen over de vloer komt. Maar dat heeft dan verder weinig niets meer te maken met dierwetenschappen oid.

Een andere richting is misschien nog iets met bio-informatica, maar dat hangt wel wat meer richting informatica dan richting bio dus dat moet je maar net liggen :P

Edit: Als je trouwens al wat langer aan het werk bent, is je opleiding steeds minder belangrijk voor de nieuwe baankansen waar je voor in aanmerking komt. Je zult dan veel meer hebben aan relevante werkervaring, en je nieuwe baan zal dan ook eerder in die hoek zitten dan in iets compleet anders (tenzij je daar bewust voor kiest, maar dan kies je ook bewust voor een achteruitgang in salaris want je geeft je seniority op die je hebt opgebouwd). Maar dat is mijn mening ;)

[ Voor 36% gewijzigd door naitsoezn op 07-02-2020 14:47 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:06
Moet het per se iets met dieren zijn?
Ik werk in de plantveredelingssector. De vraag naar statistici en bioinformatici wordt steeds groter en groter. Nu de vraagstukken complexer worden waaien de statistische concepten vanuit de dierwereld (animal breeding) over naar de planten sector.

Onze voornaamste taak is genen localiseren die zorgen voor ziekteresistentie.

[ Voor 12% gewijzigd door Anatidae op 07-02-2020 16:25 ]

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Thanks we ik het doorgeven en mochten nog meer nieuwe ideeen zijn hoor ik dit graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Barrycade

Through the...

Mijn idee is haar zelf laten zoeken. Het is niet je dochter van 15 die een baantje zoekt.

Er zijn verschillende grote spelers in Nederland in de diervoeding.
En ook een aantal in de dierpharma of combinaties van die onderwerpen.

Die hebben toch vrij veel met dieren te maken. Ook hebben ze bv proefboerderijen en doen ze ook aan klant bezoeken (boeren etc).

Die bedrijven hebben af en toe wel vacatures, maar ik denk dat je vriendin ze beter zelf kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
@Barrycade Ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebt, omdat je begint met 'het is niet je dochter' en eindigt met 'beter zelf kan benaderen'.

Opzet is om haar te kunnen inlichten over wat er mogelijk is, dus in de trend van 'hey iemand zei dat in plantenveredeling ook uitdaging kan zitten voor je' en de scraper puur omdat ik altijd op zoek ben naar dit soort kleine apps die mensen kunnen helpen (in dit geval wat vacatures vinden over bijv. plantenveredeling). Dat vind ik gewoon leuk om te doen.

Hoop dat het zo wat duidelijker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Barrycade

Through the...

Nee niet echt, maar wat ik er wel van begrijp is dat je een probleem (de vraag is even of dit echt een probleem voor je vriendin is) als aanleiding wilt gebruiken om zelf een scraper te maken waarbij gezocht wordt naar bepaalde bedrijven danwel zoekwoorden.

Ik zou dan zeggen, maak een generieke app waarin de zoekende zelf zoek termen of bedrijven in kan vullen en die de bekende job sites en de websites van multinationals en de overheid scraped (is dat een woord?) en geef haar toegang tot die scraper kan ze fijn zelf aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Barrycade schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:20:
Nee niet echt, maar wat ik er wel van begrijp is dat je een probleem (de vraag is even of dit echt een probleem voor je vriendin is) als aanleiding wilt gebruiken om zelf een scraper te maken waarbij gezocht wordt naar bepaalde bedrijven danwel zoekwoorden.

Ik zou dan zeggen, maak een generieke app waarin de zoekende zelf zoek termen of bedrijven in kan vullen en die de bekende job sites en de websites van multinationals en de overheid scraped (is dat een woord?) en geef haar toegang tot die scraper kan ze fijn zelf aan de gang.
Huh? Dus bottom line wil je aan mij duidelijk maken dat je verbeteringen ziet in mijn idee (je verteld hoe jij het zou doen), je vind dat de vriendin in kwestie haar eigen boontjes moet doppen (het is niet je dochter) en de aanleiding (dit echt een probleem voor je vriendin) trek je ook in twijfel. En dit zeg je n.a.v. 2 simpele vragen om ervaringsdeskundige en keywords waarbij ik specifiek zeg dat ik naar andere dingen niet geïnteresseerd ben.

In het algemeen, het is super lastig om iets zo te formuleren dat je antwoord krijgt op je vraag, want altijd komen er reacties en reacties op reacties die weer een hele andere wending nemen. Kon het maar anders en een beetje zoals vroeger, als je het antwoord niet wist dan stak je je vinger ook niet omhoog. Andersom heb je weer zoiets als dat je thuis aan het klussen bent en er komen van die oude mannetje vertellen hoe zij het beter zouden kunnen.

Bedankt voor je input zal ik dan maar zeggen en ik heb nog geprobeerd om er een komische twist aan te geven voor de andere lezers, maar stiekem was ik initieel een beetje geïrriteerd ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Furion2000 op 10-02-2020 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-04 11:34
De Nederlandse Bank (voornamelijk financieel)
Centraal Bureau voor de Statistiek (niet alleen financieel maar over van alles en nog wat)
Pagina: 1