Hallo! Ik vrees dat het zo ver is dat ik maar weer eens een nieuwe televisie moet gaan aanschaffen. Omdat de markt nogal verzadigd is en ik toch graag een goede televisie wil, hoop ik dat er hier mensen zijn die graag met mij meedenken 
Ik zoek een?
Nieuwe 4K HDR 65" TV ter vervanging voor mijn Panasonic Plasma 50" 1080p HDTV. Aangezien plasma tegenwoordig geen optie meer ik verwacht ik uit te komen bij een OLED televisie.
Wat is je budget?
Vrij ruime marge, tevens omdat ik begrepen heb dat er hier en daar nog wat te onderhandelen valt. Indicatie is tussen de 1500 en 2500 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn huidige televisie is een Panasonic. Die heb ik ongeveer 12 (!) jaar geleden aangeschaft nadat Pioneer uit de plasma-markt was gestapt. Dit was toentertijd de beste keuze voor zowel films, series als games i.v.m. het gebrek aan input-lag.
Zodoende ben ik eerst gaan kijken naar het huidige Panasonic top-model. Vervolgens heb ik ook om mij heen gevraagd welke TV's momenteel populair zijn en is er een tweede TV op de lijst bijgekomen. Omdat expertise van TV's in mijn sociale kringen beperkt is leg ik nu de vraag hier voor.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek een?
Nieuwe 4K HDR 65" TV ter vervanging voor mijn Panasonic Plasma 50" 1080p HDTV. Aangezien plasma tegenwoordig geen optie meer ik verwacht ik uit te komen bij een OLED televisie.
Wat is je budget?
Vrij ruime marge, tevens omdat ik begrepen heb dat er hier en daar nog wat te onderhandelen valt. Indicatie is tussen de 1500 en 2500 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Full HD en 4K films en series te kijken,
- consoles te gebruiken die voornamelijk op Full HD draaien,
- sporadisch mijn game PC aan te sluiten,
- retro consoles aan te sluiten via een OSSC (line-doubler voor 240p/480p content etc.),
- gebruik te maken van high-FPS content,
- geen last te hebben van input-lag tijdens het gamen en
- aan te sluiten op een surround set.
Mijn huidige televisie is een Panasonic. Die heb ik ongeveer 12 (!) jaar geleden aangeschaft nadat Pioneer uit de plasma-markt was gestapt. Dit was toentertijd de beste keuze voor zowel films, series als games i.v.m. het gebrek aan input-lag.
Zodoende ben ik eerst gaan kijken naar het huidige Panasonic top-model. Vervolgens heb ik ook om mij heen gevraagd welke TV's momenteel populair zijn en is er een tweede TV op de lijst bijgekomen. Omdat expertise van TV's in mijn sociale kringen beperkt is leg ik nu de vraag hier voor.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Televisies | LG OLED65C9PLA Zwart | € 1.968,- | € 1.968,- |
1 | Televisies | Panasonic TX-65GZW954 Zwart | € 2.699,- | € 2.699,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.667,- |
Welke vragen heb je hier nog over?
- Ik zie dat de Panasonic met HDMI 2.0b komt i.p.v. 2.1, maar ook weer HDR10+ heeft. Kan je tegenwoordig met HDMI 2.0b 4K content op 120Hz kijken of ben ik gelimiteerd aan 60Hz in dat geval?
- Als ik de LG zou nemen omdat die HDMI 2.1 heeft, wat mis ik dan aan HDR10+?
- Is een van deze twee TV's beter geschikt voor (console) gamen?
- Ben ik een televisie vergeten mee te nemen in mijn vergelijking, die verder wel aan mijn eisen voldoet?
- Zal ik nu een nieuwe televisie aanschaffen, of kan ik beter een paar maanden wachten tot er weer nieuwe modellen uitkomen?
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski