Mijn vraag
Nieuwe installatie, Macintosh HD - Gegevens verwijderd en Macintosh HD gewist. Er stond al AFPS, zo gelaten.
Echter nu bij proberen terug zetten vanuit een Time Machine reservekopie krijg ik:
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het wissen van de doelschijf (Macintosh HD) voor het terugzetten.
Wis de schijf met Schijfhulpprogramma of kies een andere schijf om de gegevens terug te zetten.
En bij Hulpprogramma’s -> Installeer macOS opnieuw. Sierra als enige optie.
De installatiegegevens op de herstelserver zijn beschadigd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Air, catalina voor het wissen. Laptop is jaar of 4 a 5 oud.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vermoed dat Sierra vraagt om een Mac OS Extended ipv APFS omdat APFS pas met High Sierra kwam.
Maar ik weet niet wat ik nu moet ‘verwijderen’ en welke ik moet ‘wissen’ en welke volgorde bij schijfhulpprogramma om dit voor elkaar te krijgen en een goede installatie te kunnen doen.
Bij schijfhulpprogramma zie ik nl dat er ipv Macintosh HD, intern nu staat:
- AppleAPFSMedia, met daar in: macintosh HD, en grijs: Preboot, Recovery, VM.
- APPLE SSD MEDIA
Nu is mijn vraag: klopt mijn vermoeden dat de foutmeldingen hierdoor komen? Zo ja hoe los ik dit op? Kan ik evt direct Catalina installeren? Hij is verbonden met internet maar zie geen mogelijkheid.
Nieuwe installatie, Macintosh HD - Gegevens verwijderd en Macintosh HD gewist. Er stond al AFPS, zo gelaten.
Echter nu bij proberen terug zetten vanuit een Time Machine reservekopie krijg ik:
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het wissen van de doelschijf (Macintosh HD) voor het terugzetten.
Wis de schijf met Schijfhulpprogramma of kies een andere schijf om de gegevens terug te zetten.
En bij Hulpprogramma’s -> Installeer macOS opnieuw. Sierra als enige optie.
De installatiegegevens op de herstelserver zijn beschadigd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Air, catalina voor het wissen. Laptop is jaar of 4 a 5 oud.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vermoed dat Sierra vraagt om een Mac OS Extended ipv APFS omdat APFS pas met High Sierra kwam.
Maar ik weet niet wat ik nu moet ‘verwijderen’ en welke ik moet ‘wissen’ en welke volgorde bij schijfhulpprogramma om dit voor elkaar te krijgen en een goede installatie te kunnen doen.
Bij schijfhulpprogramma zie ik nl dat er ipv Macintosh HD, intern nu staat:
- AppleAPFSMedia, met daar in: macintosh HD, en grijs: Preboot, Recovery, VM.
- APPLE SSD MEDIA
Nu is mijn vraag: klopt mijn vermoeden dat de foutmeldingen hierdoor komen? Zo ja hoe los ik dit op? Kan ik evt direct Catalina installeren? Hij is verbonden met internet maar zie geen mogelijkheid.