Bluetooth can't connect (Wel pair)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ola Tweakers,

Sinds vandaag een probleem met mijn Seat Arona.
Tot voor kort werkte de bluetooth perfect. Eenmalig gepaired en elke keer als ik de auto instapte maakt hij zelf verbinding en begon muziek uit zichzelf af te spelen.

Sinds vandaag kan ik geen connectie meer maken. Ik kan nog wel een 'verse' pairing tot stand brengen met integer check, maar vervolgens kan er geen verbinding tot stand worden gebracht.

Iemand tips?
Ik heb dus meermaals een verse pairing tot stand gebracht. Zowel telefoon, auto als entertainment systeem meermaals gereboot en het infotainment systeem terug gezet naar factory settings.

Relevante soft/hardware.
S9 android 10, Seat Arona (2018 gok ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Naast in de auto weggooien van het android device, op je android foon ook even de auto als BT device weggooien. En dan nogmaals pairen.
Dat doen zonder een aangesloten USB kabel.

Overigens heb jij Android Auto op je Android 10 iirc. Kan zijn dat die ook roet in het eten gooit, dus die wil je ook even checken. Hoe cleaner hoe beter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
The Eagle schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:38:
Naast in de auto weggooien van het android device, op je android foon ook even de auto als BT device weggooien. En dan nogmaals pairen.
Dat doen zonder een aangesloten USB kabel.

Overigens heb jij Android Auto op je Android 10 iirc. Kan zijn dat die ook roet in het eten gooit, dus die wil je ook even checken. Hoe cleaner hoe beter :)
Bedankt voor de reactie afaik heb ik geen android auto. Het is technisch niet mogelijk om gepairde apparaten op de Seat weg te gooien (optie is er wel maar loopt dan vast in een loop) op mijn telefoon uiteraard gedaan om verse pairing tot stand te brengen. Helaas is dit niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

Heb je toevallig al eens geprobeerd de radio te resetten naar fabrieksinstellingen?
haal alle usb sticks, sd kaartjes en cd's er uit, druk de aan/uit knop 30 sec lang in, schakel je contact uit, wacht heel even en schakel het weer in. Als het goed is zijn nu alle instellingen weg, mogelijk kan je dan weer opnieuw verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

eL_Jay schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:58:
[...]

Bedankt voor de reactie afaik heb ik geen android auto. Het is technisch niet mogelijk om gepairde apparaten op de Seat weg te gooien (optie is er wel maar loopt dan vast in een loop) op mijn telefoon uiteraard gedaan om verse pairing tot stand te brengen. Helaas is dit niet de oplossing.
Je kunt een telefoon die gepaired is niet weggooien idd, want dan is ie verbonden. Verbinding tussen telefoon en auto moet verbroken zijn.
Zet BT op je telefoon uit, en gooi in de Seat dan die telefoon als bekende telefoon uit het BT menu weg. Evenzo gooi je de auto weg op je telefoon. En dan weer verbinding maken tussen beiden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
The Eagle schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:13:
[...]

Je kunt een telefoon die gepaired is niet weggooien idd, want dan is ie verbonden. Verbinding tussen telefoon en auto moet verbroken zijn.
Zet BT op je telefoon uit, en gooi in de Seat dan die telefoon als bekende telefoon uit het BT menu weg. Evenzo gooi je de auto weg op je telefoon. En dan weer verbinding maken tussen beiden.
Excuus ik bedoel in het verleden gepairde apparaten. Net de hele setup van de auto doorlopen en daar heb ik kunnen pairen waarna ik wel verbinding heb kunnen maken. Helaas geen idee wat er anders was aan de situatie :$ (pairen, Integer check, auto uit pair mode en toen auto connecte hij weer als vanouds.)

Blijft vaag dat ik de voorheen gepairde apparaten niet kan weggooien. ( Is wel meer vaag aan die auto, km m/h wijzer die eerst in stappen van 10 gaat, dan stappen van 20 en dan stappen van 30 tussen 2 streepjes 7(8)7 ).

Maar probleem is opgelost, vraag me niet hoe maar kan een slotje op.

Nu alles weer opnieuw instellen in het infotainment systeem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb het met de Passat ook al een paar keer gehad. BT en andere verbindingen blijven een dingetje, zeker icm Android Auto (wat ik dan wel weer gebruik, aanrader). Naja, je constateert, fixt (want je weet dat ie het in het verleden wel deed) en je gaat weer verder met je leven.
Verbaast me niet eens allemaal, je kunt als autoprducent onmogelijk software compatible maken voor telefoons die nog niet uitgekomen zijn. Voor bestaande telefoonmodellen kan dat wel, maar dat gaan ze lang niet altijd testen, die pakken hooguit alleen dat wat erg populair is. De rest ook meenemen kost te veel, en de proucenten van de telefoons leggen toch overal hun eigen sausje over. Met stock android zal het ongetwijfeld compatible zijn, maar ja, wie heeft er nou stock android? :P

Pagina: 1