Migreren e-mail van macOS El Capitan naar Catalina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ondervind problemen bij het overzetten van e-mail mappen van de ene naar de andere Mac.

OS X El Capitan ver.10.11.6 naar macOS Catalina ver.10.15.3

In email gebruik gemaakt van export en import functie, maar komt bij het kiezen van het te importeren mbox file van de externe schijf steeds met het bericht "kan geen geldig mbox file vinden", dit terwijl ik dit wel geselecteerd heb. Ik vraag me af of de software wel compatible is. Heeft u wellicht een oplossing?

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 07-02-2020 20:37 . Reden: capslock ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Koop ook even een nieuw toetsenbord, denk dat je shift of caps lock kapot is gegaan ;)

Wat voor een e-mailaccount praten we over? (prehistorisch POP3, of IMAP, Exchange, PostNL)

Als het een IMAP of Exchange account is, dan hoef je geen mappenstructuur over te zetten,
dan is het account inloggen en gaan met die banaan (of appel in dit geval :D )

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik IMAP.GMAIL.
Maar wat betekent bij jouw "gaan met die appel"?
Graag een beetje in Jip en Janneke taal want ik ben geen nerd.
Valt trouwens best mee he, dat bordje van mij.

Vr.Groet,
Harm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:42:
Ik gebruik IMAP.GMAIL.
Maar wat betekent bij jouw "gaan met die appel"?
Graag een beetje in Jip en Janneke taal want ik ben geen nerd.
Valt trouwens best mee he, dat bordje van mij.

Vr.Groet,
Harm
Als IMAP gebruikt wordt dan staan alle folders en emails op de server en dus niets lokaal. Het zou dus moeten betekenen dat inloggen in je mailclient op je nieuwe systeem alles zou moeten "synchroniseren" (de folderstructuur die je ooit het gemaakt zou je dan moeten zien op de nieuwe laptop/desktop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Verwijderd zou je voortaan niet je hele bericht in kapitalen willen schrijven? Dat komt nogal schreeuwerig over. Daarnaast hoef je niet elk bericht af te sluiten met een groet: wij Tweakers doen elkaar permanent de groeten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:24:
Ik ondervind problemen bij het overzetten van e-mail mappen van de ene naar de andere Mac.

OS X El Capitan ver.10.11.6 naar macOS Catalina ver.10.15.3

In email gebruik gemaakt van export en import functie, maar komt bij het kiezen van het te importeren mbox file van de externe schijf steeds met het bericht "kan geen geldig mbox file vinden", dit terwijl ik dit wel geselecteerd heb. Ik vraag me af of de software wel compatible is. Heeft u wellicht een oplossing?
Niet importeren als MBOX maar als Apple Mail formaat...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1