Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• veloce
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 27-04 18:05
Hi mede Tweakers,

De leveranciers kunnen niet direct aangeven wat dit nu voor een MoBo is, mATX of mini-DTX.
Dus hierbij de vraag of iemand er ervaring mee heeft en zou ik graag de “form factor” van dit moederbord willen weten:

pricewatch: Biostar H81MHV3

Het lijkt me mini-DTX, een verlengde vorm van mini-ITX (17 * 17 cm.)
Bij de beschrijving staat n.l.
Breedte 190 mm
Diepte 170 mm

Zelfs bij de fabrikant wordt ik er niet wijzer van:
https://www.biostar.com.t...hp?S_ID=693#specification

Die geeft Micro ATX aan, maar wel 19*17 cm.

Volgens wikipedia: Wikipedia: DTX (form factor)
Mini-DTX is a slightly longer version of Mini-ITX. Mini-iTX can have only one expansion slot,
whereas Mini-DTX has the same width and can have two expansion slots.

Dat lijkt i.m.h.o. verdacht veel op mini-DTX.

Het moet passen in een Lian Li PC-Q25, hier met een mini-ITX, dan blijft er nog 1 slot in de achterwand “loos”

https://tweakers.net/ext/f/IzM8lNKZtCu6rFTf9IOafUbb/thumb.jpg

Als de bevestigingsgaten het zelfde zijn als bij de mini-ITX moet dit kunnen passen.

Ik hoor graag of iemand dit bord ooit in handen gehad heeft en me wat meer kan vertellen.
Alvast bedankt.

Leo

[Voor 3% gewijzigd door veloce op 07-02-2020 11:48]

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Wikipedia: DTX (form factor)

Vaak wordt er een standaard aangehouden. Mogelijk kan je nog in de handleiding kijken bij de site zelf?

• veloce
Hi Corporalnl,

Dat is precies de "makke"de site van Biostart geeft MicroATX aan, maar met de maten 19*17 cm. mini-ITX is 17*17 cm. en miniDTX is 21*17 cm. en volgens wikipedia kan een mini-DTX max. 2 uitbreidingssloten hebben.
Die zijn ook aanwezig: PCI-E 1x en een 16x. Handig als je een extra controller er bij wil zetten, voor een home server.

Groeten,
Leo

• ECP0WERS
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
Het lijkt er op dat het inderdaad gaat passen. Bij het mini-DTX formfactor heb je nog een stukje PCB onder het 2e slot, hier is dat er direct afgesneden.

Wellicht hebben ze gewoon het mATX genoemd omdat er (destijds) geen DTX kasten te koop zijn/was. Dus puur voor marketing redenen.

• veloce
Inmiddels wat info gevonden: 19 * 17 cm.

https://imgur.com/np8KphJ

• veloce
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True