ASUS 6800 Deluxe & 3D

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn computer loopt continu vast in 3d applicaties (spellen dus), voor de rest is hij helemaal stabiel. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen (onder bijvooorbeeld GP3 springt hij na een willekeurige tijd gewoon terug naar de desktop zonder foutmelding).
Ik heb de Asus drivers geprobeerd (3.68 en ook de 5.33a) en tevens de drivers van NVidia (6.18 en oudere). Dit gebeurt onder windows millennium en ook onder windows 2000.

AMD Athlon 700 (niet overclocked)
ASUS AGP-V6800 Deluxe (niet overclocked)
192 MB PC133 RAM
Soundblaster Live (Liveware 3.0)
3Com Ethernet Card

Ik heb verder de volgende VIA drivers geinstalleerd: VIA APG 4.03d
VIA INF 1.02b
VIA BusMaster Drivers
SBA aan
Fast Writes uit
AGP 4x
Ook heb ik het al geprobeerd zonder geluidskaart en zonder ethernet kaart, maar helaas zonder resultaat.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
probeer eens nieuwe Via 4-1 drivers...4.24 geloof ik ofzo...en probeer wat verschillende versie detonators.. www.reactorcritical.com

PVoutput

• lpb
  • Niet online

lpb

Ik heb zo ongeveer hetzelfde systeem, wat zeg ik precies hetzelfde en bij mij gaat hij ook bij elk D3D/OPENGL-spel na enkele minuten weer terug naar het desktop of start hij de comp. gewoon opnieuw (VAAG!!!!!HEEL VAAG!!)

'k Heb dit al welleens in een topic geplaats maar toen kwam iedereen met andere drivers aanzetten, maar 'k denk dat het daar neit aan zal liggen want ik heb alle drivers (in 95/98/ME/2000)die er op het wep te vinden zijn wel zo'n beetje geprobeerd (al weet ik ook niet waar dan wel aan ligt!)

Verwijderd

Probeer eens de AGP in het bios op 2x te zetten en kijk wat er gebeurt.

Verwijderd

Zou ik ook doen. Bij mij heeft dit in ieder geval perfect gewerkt. zij het dat je wat minder performance hebt in o.a. UT.

• b_verberne
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd met AGP 2x, maar ook daarmee liep hij weer vast, dus ik weet het echt niet meer.
Mijn bios is trouwens de 1007 final.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Probeer dan eens AGP 1x?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
En Hoe zit het met de Voeding?

• b_verberne
  • Niet online
Aan de voeding zou het niet mogen liggen. Er ligt een 300 watt voeding in de kast. Ook wordt het niet te warm, de processor zal hooguit een temperatuur van 50 graden celcius bereiken (bij warm weer).
Hoe kan ik overschakelen naar AGP 1x. In de bios kan ik alleen maar 2x of 4x selecteren.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Dit zelfde probleem had ik met een Nvidia Geforce 256 32 mb. Bij het opstarten van GP3 kreeg ik het kon ik op de startinggrid komen en dan hing de boel....

Dit kwam pas toen ik de hoogste detonator had geinstalleerd... Daarna weer terug naar de originele 5... en probleem was weg...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

herkening!

Ik heb hetzlefde probleem. Bij mij is het alleen vager. Ik heb het pas na een reinstall van een paar weken geleden. Echt heel vaag, want ik heb alles recies hetzelfde geinstalleerd. Ooik mijn 3D Mark score is slechter dan hij was, ksnappur nix van...

athlon 500
128mb
msi6167
v6800deluxe

Verwijderd

Zet eens de laatste beta bios erop.
En tijdens de flash kun je ook kiezen of je sba aan of uit wil hebben.
Op een K7V met K1007 bios en de laatste bios op V6800 DDR deluxe met de 5.33a in 2x agp werkt perfect.

Verwijderd

b_verberne > even een vraagje over die 192 MB PC133 RAM die je in je pc hebt zitten.

WAT IS DE MERK van je mem ??

als ik mijn 128mb 133mhz op HCLK+PCICLK zet dan loopt 'ie zeker weten vast met win98 !!!
ik heb een ka7-100 + ASUS AGP-V7700 Deluxe (niet overclocked) met een athlon 750 (niet geclockt)

• b_verberne
  • Niet online
Ik weet niet wat het merk van mijn geheugen is. In bank 1 zit een 64mb en in bank 2 een 128mb geheugenmodule. Deze zijn allebei gekocht bij Mycom, dus "A-merk" geheugen........... Vandaar dat ik het ook al heb geprobeerd om het geheugen op 100MHz te laten draaien, maar nog steeds geen verschil. Mijn problemen doen zich ook alleen maar voor onder 3d spellen. Misschien dat ik dan toch een slechte 300 Watt voeding heb, dus ga ik daar maar eens mee aan de slag.

• b_verberne
  • Niet online
WOW. Misschien heb ik het al gevonden d.m.v. de nieuwste bios (31-8) 1008-01b. Ik heb 3dmark2000 nu al een hele tijd zonder errors kunnen draaien, nu de rest nog even goed uittesten.

Verwijderd

Ik heb zo'n beetje het zelfde systeem:
AMD Athlon 700
MSI K7 Pro
128 MB RAM
ASUS 6800 Deluxe

Ik heb ook wel eens problemem gehad met spelletjes, maar die waren toch echt verholpen na het installeren van de nieuwste Beta-driver, dus ik vraag me af of het daar aan zal liggen. Ik heb hem trouwens wel op AGP 1X staan. Laatst had ik ook nog problemen met NFS5 terwijl die het altijd goed had gedaan...de kleuren waren niet goed. Ik had wel een nieuwe monitor geinstalleerd, maar daar mag het toch echt niet aan liggen dacht ik zo, maar ook nu weer was het problemen verholpen na het installeren van de nieuwste Beta-driver (5.33a)

• lpb
  • Niet online

lpb

Het zal wel aan mij liggen maar ik kan in bios niet FASTWRITE en/of AGP 1/2/4x veranderen?!? Ligt dat dan echt aan mij of mijn bios??

• b_verberne
  • Niet online
Welke bios heb je geinstalleerd?
Het is me trouwens nog niet gelukt om het systeem onder 3d stabiel te krijgen alhoewel hij het al iets langer volhoudt onder 3dmark2000.

• lpb
  • Niet online

lpb

'k heb 1007. Waar hepie 1008 weg??
Op ASUS.COM (sux btw) staat ie niet d8'k.

Mijn record is trouwens 5:23 (min:sec)in UT zonder eRRoRS en andere vage foutmeldingen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/cry.gif

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik heb ooit 2 weken aan een soort gelijk systeem zitten werken als dat jij heb. hij bleef vastlopen onder 3d maar vooral onder mpeg / dvd. uiteidelijk alles vervangen en nog bleef hij vast lopen windows opnieuw erop nieuwste drivers. Dit is zeker 6 maanden geleden de 6600 was net uit met een van de eerste k7v boardjes met k7-700 er zat ook een 3com netwerk (chello) en sb-live. Het probleem was dat er een instruktie in de mmx instruktie set van de cpu kapot was. dus ik raad je aan van iemand een cpu te lenen en daar mee te proberen. Loopt hij dan niet meer vast terug gaan naar de winkel en het probleem demonstreren. Wij kregen geen nieuwe cpu omdat hij alleen maar vast liep in combinatie met G-force en die verkochten ze daar niet en onze klant kon zijn systeen niet missen. succes.

Acer 1501 : P4 bak

Pagina: 1