5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:24:
Als een prijs zo ver daalde én zo snel steeg/gecorrigeerd werd, dan kan je er 99% zeker van zijn dat het gaat om een prijsfout. Of dit nou komt door een geautomatiseerd systeem of een stagiaire die nog ingewerkt moet worden maakt niet zo veel uit - als ze het voor die prijs hadden willen verkopen, dan was die prijs niet aangepast.
Let wel - stel dát je er op tijd bij was en bestelde kan het goed zijn dat de webwinkel de kont tegen de krib gooit en je bestelling annuleert. In beperkte mate mag dat - als de prijs onredelijk laag is waaruit blijkt dat het echt om een prijsfout gaat mag de winkel de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden.
Stel dat Tweakers dit implementeert en winkeliers de Pricewatch beu raken bij elke prijsfout, goede kans dat zij zich dan terugtrekken uit de PW omdat 'daar een hoop gedoe van komt, die koopjesjagers pffff'. Ik denk dat dat niet in het belang is van wie dan ook.
Gezien de mitsen en maren denk ik niet dat Tweakers hier een heel actieve rol in moet spelen. Zeer kleine tip die ik je kan geven - je mailclient een speciaal alarm doen triggeren wanneer er een mail met onderwerp 'pricealert' (o.i.d.) binnenkomt zodat je er meteen op kan springen

.
Was geen onredelijke prijs, hij was met black friday/cyber monday ook kortstondig voor die prijs te koop (van 00:00-01:00 geloof ik), dus wat dat betreft had het best gekund, als hij opeens voor € 599,- had gestaan, tja, dan had ik zelf ook wel gesnapt dat ik geen poot had om op te staan, en mijn insteek was ook helemaal niet om ze aan hun leveringsverplichting te laten voldoen zoals je had kunnen lezen in mijn OP, maar om een
verzoek te sturen of ze
welwillend waren om hem alsnog voor die prijs te leveren....
Sowieso voor deze aanbieding achteraf maar goed ook, want anders had ik hem waarschijnlijk gekocht, en Marantz komt traditioneel elk jaar augustus met hun nieuwe line up, en de SR6015 ondersteund naar alle waarschijnljkheid wél HDMI2.1, en ben binnenkort toch weer 2 maanden in het buitenland, dus kan ik veel beter wachten totdat de SR6015 uitkomt, maar dat is voor dit topic request nogal offtopic....
En shops trekken zich echt niet zo snel meer terug van Tweakers hoor, het is nogal een platform geworden, want ik koop niet alleen voor mijzelf, maar voor zeker nog 10 mensen producten, en zo zullen er (veel) meer tweakers zijn.... dus die paar "koopjesjagers" wegen niet op tegen de toegenomen omzet die webwinkels genereren door in de Pricewatch te staan, zelfs Amazon.de (geen kleine jongen, understatement) staat gewoon in de PW omdat het de toegevoegde waarde ziet
[
Voor 19% gewijzigd door
zion op 13-02-2020 17:42
]