Misbruik maken van de AVG als drogreden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnekeer
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-07 10:55
Nou weet ik dat de AVG vaak als "boogieman" ingezet word als men een drogreden wil verzinnen, maar dit slaat alles.

Ik probeerde vandaag een abbonement op te zeggen van de sportschool, ik woon er niet meer in de buurt, dus ik heb ze per e-mail hiervan verwittigd.
Vervolgens krijg ik als respons: "U moet persoonlijk langskomen en een handtekening zetten om het contract te beëindigen, in verband met de AVG mag u niet via het internet opzeggen."
Wat natuurlijk wel mag is via het internet afspraken maken e.d.

Misschien heb ik het mis, maar ik dacht niet dat de AVG dit zo behandelde.

Als ze willen claimen dat ik het niet per e-mail mag opzeggen omdat ik het niet per e-mail ben aangegaan (wet van dam) vind ik dat prima, maar het is jammer dat men de consument maar zo behandeld en een wet (niet onderbouwd) als boeman gebruikt.
Dit sloopt natuurlijk het karakter van de wet en de publieke opinie.

Heeft iemand anders dergelijke ervaringen, of heb ik het misschien mis in dit geval?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:46
Ik heb geen idee of je inderdaad niet mag opzeggen via internet, maar: je hebt in elk geval een bevestiging binnen dat ze je opzegging ontvangen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekeer
vanaalten schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:04:
Ik heb geen idee of je inderdaad niet mag opzeggen via internet, maar: je hebt in elk geval een bevestiging binnen dat ze je opzegging ontvangen hebben. :)
:+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 13:58
De redenatie van de sportschool waarin ze verwijzen naar de AVG is in deze niet terecht, want vanuit de AVG zou dit prima kunnen. Echter, de Wet van Dam kan hier inderdaad wel toegepast worden.

Moest je naar de sportschool om daar een formulier in te vullen om het abonnement aan te kunnen gaan? Dan mogen ze dus ook zeker eisen dat je weer langskomt om het op te zeggen. Wat ze niet mogen doen, in zo’n geval, is eisen dat je aangetekend opzegt. Je mag immers altijd op dezelfde manier opzeggen als je de overeenkomst bent aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
-En4Cer- schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:17:
De redenatie van de sportschool waarin ze verwijzen naar de AVG is in deze niet terecht, want vanuit de AVG zou dit prima kunnen. Echter, de Wet van Dam kan hier inderdaad wel toegepast worden.

Moest je naar de sportschool om daar een formulier in te vullen om het abonnement aan te kunnen gaan? Dan mogen ze dus ook zeker eisen dat je weer langskomt om het op te zeggen. Wat ze niet mogen doen, in zo’n geval, is eisen dat je aangetekend opzegt. Je mag immers altijd op dezelfde manier opzeggen als je de overeenkomst bent aangegaan.
Als je verhuist van Groningen naar Maastricht ook?
Weet niet of ze dit kunnen eisen, want er zijn andere manieren om op te zeggen, per brief moet dat toch gewoon nog mogelijk zijn?

Ik volg dit even want ik ben benieuwd hoe dit zit?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 13:58
Mel33 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:25:
[...]

Weet niet of ze dit kunnen eisen, want er zijn andere manieren om op te zeggen, per brief moet dat toch gewoon nog mogelijk zijn?

Zoals ik het heb omschreven staat het vastgelegd in de wet, hier kan de sportschool zich aan vasthouden.

Mijn advies zou zijn om de situatie bespreekbaar te maken met de sportschool. Wellicht willen ze vanuit goodwill met je meedenken, maar wettelijk gezien kunnen ze vasthouden aan het feit dat je langs moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

In hun algemene voorwaarden zal er vast iets over staan en daar ben je bij het aangaan van de overeenkomst mee akkoord gegaan. Dat iemand het abonnement te laat (al naar nieuwe woonplaats) opzegt is natuurlijk niet de fout van de sportschool.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 07-02-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekeer
[...]
Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, maar na een kort rondje DuckDuckGo lijkt het mij dat ze dit inderdaad mogen weigeren op grond van Wet Van Dam.
Het is goedkoper voor mij om langs te gaan dan een aangetekende brief te sturen, maar als het daartoe moet aankomen dan zal ik dit zeker doen, puur uit principe.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt wel vragen naar concrete artikelnummers, naar de DPIA, etc. Maar degene achter de balie doet ook maar hun ding. Kans dat dit zo vanuit HQ is verplicht, om annuleren lastiger te maken)

Je kunt ook of langs gaan, of er een principekwestie van maken. Linksom door vanaf nu te storneren en verwijzen naar dat men je annulering hebben ontvangen en gelezen, of rechtsom door door te vragen bij hun FG (en wegens reactietijden nog een maand doorbetalen). Of derde weg: nu stopzetten en daarna als principekwestie doorvragen. Op basis waarvan hebben ze je verplicht je handtekening te zetten, etc.
-En4Cer- schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:17:
Echter, de Wet van Dam kan hier inderdaad wel toegepast worden.
De Wet van Dam verbiedt geen kanalen, het zegt alleen dat tenminste hetzelfde kanaal moet kunnen worden gebruikt als hoe het abo was afgesloten. Als toen fysieke handtekening, dan moet het via fysieke handtekening kunnen (maar telefonisch mag ook), als toen telefonisch, dan moet het telefonisch kunnen (maar via een mailtje is niet verboden)

Edit: de algemene voorwaarden is inderdaad een ander verhaal. Opzeggen kan tenminste via de kanalen die in de AV staan, of (wegens Van Dam) het kanaal waarlangs je het abo aanging. Andere kanalen zouden idd vast geweigerd kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 07-02-2020 10:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:58

Reptile209

- gers -

Ernemmer schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:29:
[...]

In hun algemene voorwaarden zal er vast iets over staan en daar ben je bij het aangaan van de overeenkomst mee akkoord gegaan. Dat iemand het abonnement te laat (al naar nieuwe woonplaats) opzegt is natuurlijk niet de fout van de sportschool.
Ja, dat. Kan me niet voorstellen dat je dinsdag nog gesport hebt en dat je dan woensdagochtend compleet onverwacht naar de andere kant van het land bent verhuisd. ;) Alleen al in verband met opzegtermijnen enzo had je toch een paar weken van tevoren kunnen informeren hoe opzeggen in zijn werk moet gaan?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnekeer
Reptile209 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:38:
[...]

had je toch een paar weken van tevoren kunnen informeren hoe opzeggen in zijn werk moet gaan?
Could've should've would've.

Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een contract stop te zetten, punt.
Mijn intentie is duidelijk, ze hebben mijn communicatie ontvangen- daarom zeg ik ook dat dit voor mij meer een principekwestie is.

En nee, ik kwam de agenda notificering "over 2 maanden contract sportschool stilzwijgend verlengd" tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:52

MsG

Forumzwerver

Juridisch moet je zelfs op dezelfde manier van aanmelden ook weer kunnen afmelden.

Vele bedrijven hebben helaas de internet-deur echter wagenwijd open voor aanmelding/registratie, maar is vervolgens het opzeggen ernstig verstopt (Loterijen) of domweg niet mogelijk via de website (Hoi Canal Plus).

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 07-02-2020 10:49 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 22:09
Reptile209 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:38:
[...]

Ja, dat. Kan me niet voorstellen dat je dinsdag nog gesport hebt en dat je dan woensdagochtend compleet onverwacht naar de andere kant van het land bent verhuisd. ;) Alleen al in verband met opzegtermijnen enzo had je toch een paar weken van tevoren kunnen informeren hoe opzeggen in zijn werk moet gaan?
Daar gaat het helemaal niet om. De vraag was of de sportschool dit kan verplichten en op welke gronden.

Maar sowieso is het waarschijnlijk gewoon een tactiek vanuit de sportschool. Bij ons moet inschrijven ook face-to-face. Goede kans dat dat te maken heeft met die Wet van Dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Vaak kan je het wel online opzeggen met een handigheidje.
Bijv bij loterijen zoals @MsG zegt is het goed verstopt, maar als je achter de url /opzeggen typt kom je er soms wel
voorbeeld: https://staatsloterij.nederlandseloterij.nl/opzeggen
Is het bij die sportschool ook op deze manier te bereiken?, je kan het proberen @Zonnekeer

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:27
Volgens mij moet je altijd op dezelfde manier kunnen opzeggen als aanmelden.
Hoe had je je eigen toentertijd aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
barrymossel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:50:
[...]

Maar sowieso is het waarschijnlijk gewoon een tactiek vanuit de sportschool. Bij ons moet inschrijven ook face-to-face. Goede kans dat dat te maken heeft met die Wet van Dam.
Inderdaad een misselijke tactiek, dan moet je verdomme langskomen om jezelf in te schrijven bij een sportschool. Wie verzint zo'n omslachtige constructie, moet je voor 5 minuutjes helemaal naar de sportschool om jezelf aan te melden en kan je daarna weer naar huis. Zonde van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 22:09
Droefsnoet schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Inderdaad een misselijke tactiek, dan moet je verdomme langskomen om jezelf in te schrijven bij een sportschool. Wie verzint zo'n omslachtige constructie, moet je voor 5 minuutjes helemaal naar de sportschool om jezelf aan te melden en kan je daarna weer naar huis. Zonde van je tijd.
Je sarcasme is niet geheel terecht. Maar goed, je zal wel niet begrijpen wat ik zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-10 08:25
Zonnekeer schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:44:
[...]

Could've should've would've.
offtopic
"Hätte, hätte, Fahrradkette" - Duits is soms echt beter. O-)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:11

Killjoy

Klingon lawn products

Zonnekeer schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:58:
Nou weet ik dat de AVG vaak als "boogieman" ingezet word als men een drogreden wil verzinnen, maar dit slaat alles.

Ik probeerde vandaag een abbonement op te zeggen van de sportschool, ik woon er niet meer in de buurt, dus ik heb ze per e-mail hiervan verwittigd.
Vervolgens krijg ik als respons: "U moet persoonlijk langskomen en een handtekening zetten om het contract te beëindigen, in verband met de AVG mag u niet via het internet opzeggen."

Als ze willen claimen dat ik het niet per e-mail mag opzeggen omdat ik het niet per e-mail ben aangegaan (wet van dam) vind ik dat prima, maar het is jammer dat men de consument maar zo behandeld en een wet (niet onderbouwd) als boeman gebruikt.

Heeft iemand anders dergelijke ervaringen, of heb ik het misschien mis in dit geval?
Het klopt wat je zegt.

Op grond van de AVG moet de sportschool vaststellen of degene die het contract opzegt, ook degene is die het contract heeft gesloten (ben jij wel wie je zegt dat je bent). Maar de wijze waarop moet wel passend zijn, gelet op de wijze waarop je het contract bent aangegaan.

Zie ook: https://autoriteitpersoon...acyrechten-uitoefent-7212

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Als je langs gaat regel het dan wel meteen goed en zorg voor bewijs. Mijn dochter was ook langsgegaan om op te zeggen. Opzeggen was wel lastig want dat regelt "flip" altijd. Na een tijdje toch een incasso. De papieren opzegging was "kwijt" ...

(Ik heb sterk de indruk dat dit past bij het verdienmodel van sportscholen, vergeten abonnementen waar geen gebruik van gemaakt wordt, of klanten die denken "o ja, ik moet nog een keer langs om op te zeggen".)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dets schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:53:
...

(Ik heb sterk de indruk dat dit past bij het verdienmodel van sportscholen, vergeten abonnementen waar geen gebruik van gemaakt wordt, of klanten die denken "o ja, ik moet nog een keer langs om op te zeggen".)
Reken daar maar op inderdaad, ze houden er vaak allerlei tactieken op na om mensen maar zo lang mogelijk te laten betalen terwijl ze niet meer komen. Bijvoorbeeld 3mnd voor het einde vd looptijd moeten opzeggen en vooral jaarabonnementen te promoten etc. Zeker een Basicfit is hier ook al wel eens op terug gefloten door de rechter, omdat ze het te bont maakte.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 15:14
AVG heeft hier 0,0 mee te maken.
Stuur ze een mail of ze 't formulier willen mailen en stuur 't ingescand terug.

Als je de weg van de minste weerstand wil, ga dan even langs als je niet te ver weg woont.

Doen ze moeilijk, zeg dat je naar zuid Spanje verhuisd bent en vraag hoe ze 't zien dat je even langs komt voor de opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph58
  • Niet online
*Knip* niet trollen aub. Begin dan een serieuze eigen discussie in eigen onderbouwd topic.*

[ Voor 91% gewijzigd door F_J_K op 07-02-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:18
Nou...

Kijk, als ze nooit je emailadres geregistreerd hebben, en geen faciliteit hebben om deze op een nette manier vast te leggen binnen het kader van de AVG, dan hebben ze wel een beetje een punt. Ik denk namelijk wel dat ze de opzegging willen vastleggen (verwerken persoonsgegevens) zodat eventuele claims tegen je beslissing kunnen worden verweerd.

Maar goed. De meeste sportscholen zullen wel vragen om een emailadres, en deze ook ergens hebben vastgelegd. En in dat geval zie ik vanuit het oogpunt van de AVG geen bezwaar.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ralph58 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:15:
AVG is alleen nuttig voor criminelen en foute bedrijven (die iets te verbergen hebben).
Als je geen nuttige toevoeging hebt kan je beter niet reageren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Bor Geen nuance idd, maar @Ralph58 het zet wel aant het denken. De criminele-nep-ondernemer maakt er gebruik van, door een ID kaart kopie op te laten sturen ivm de AVG. (een van de zaken die nu veel misbruikt worden)

Ik had die avg liever gezien als 'oude gewoontes in stand te houden', Dus per brief met handtekening/mail/telefoon als klant opzeggen, en dan een kennisgeving van de ondernemer met een akkoord.

Maar hele meutes aan de balie vd administratie, vragen jouw om 'hun' te bewijzen dat 'jij' het bent op ongelofelijke domme manieren (zoals langskomen).
De angst boven het gezonde verstand, en per brief opzeggen kan opeens niet meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zonnekeer
Update voor de geïnterreseerden, na een respons met verwijzingen naar de wet hebben ze mijn abbonement beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph58
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Als je geen nuttige toevoeging hebt kan je beter niet reageren.
Als je regelmatig de krant leest dan zou je dat weten.
En er vallen zelfs doden omdat hulpverleners geen informatie mogen uitwisselen. Sodemieter zelf dus maar op.

[ Voor 9% gewijzigd door Ralph58 op 07-02-2020 15:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ralph58 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:17:
[...]
Onzin en niet meer dan een generalisatie.
Er vallen zelfs doden omdat hulpverleners geen informatie mogen uitwisselen. Sodemieter zelf dus maar op.
Ik kan geen enkele objectieve en betrouwbare bron vinden die dit onderschrijft. Voor de rest mag je iets aan je toon doen wat mij betreft. Netjes is anders. Wat mij betreft houden we het hier respectvol en ontopic.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 07-02-2020 15:23 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een beetje semi ontopic, maar verwachtte je nou serieus dat een baliemedewerkster van de sportschool weet hoe ze een relatief nieuwe en complexe wet uit moet voeren?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
The Eagle schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:21:
Een beetje semi ontopic, maar verwachtte je nou serieus dat een baliemedewerkster van de sportschool weet hoe ze een relatief nieuwe en complexe wet uit moet voeren?
Nee, die zou ik dan ook niet vragen of serieus nemen.
AVG zou het ook kunnen uitleggen/verplichten met een gevolg dat elke vraag over administratieve/prive dingen ook alleen maar door die afdeling gedaan mag worden en niet door een balie medewerker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Nee. En als niemand die baliemedewerker had geinstrueerd om de AVG te misbruiken als manier om de Wet Van Dam te omzeilen, had ze het vermoedelijk ook niet uit zichzelf gedaan.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekeer
Nee, maar ik verwacht wel dat hun baliemedewerker (mannelijk in dit geval, mail werd ondertekend) niet onderwezen word om te liegen om de klant te bedriegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ralph58 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:17:
[...]

En er vallen zelfs doden omdat hulpverleners geen informatie mogen uitwisselen. Sodemieter zelf dus maar op.
Troll much?
Wanneer mag u zich baseren op de grondslag vitale belangen?

U heeft alleen het recht om persoonsgegevens te verwerken als zich kunt baseren op 1 van de 6 grondslagen uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Een van die grondslagen is dat het noodzakelijk is om persoonsgegevens te verwerken om vitale belangen te beschermen. U kunt zich slechts in enkele gevallen op deze grondslag baseren.
Wat is een vitaal belang?

Een vitaal belang is aan de orde als het over een belang gaat dat essentieel is voor iemands leven of gezondheid. En u die persoon niet om toestemming kunt vragen om zijn of haar gegevens te verwerken. Bijvoorbeeld wanneer er acuut gevaar dreigt maar iemand bewusteloos is of mentaal niet in staat is om toestemming te geven.

...

Toegang door anderen

Wilt u anderen toegang geven tot de medische gegevens die u op basis van de grondslag vitale belangen verwerkt? Dan mag dat in principe alleen wanneer u de verwerking niet op een andere rechtsgrond kan baseren.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Zonnekeer schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:58:

Ja ze mogen dus eisen dat je persoonlijk komt opzeggen. Vreemd maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Onzin en niet meer dan een generalisatie.

[...]

Ik kan geen enkele objectieve en betrouwbare bron vinden die dit onderschrijft. Voor de rest mag je iets aan je toon doen wat mij betreft. Netjes is anders. Wat mij betreft houden we het hier respectvol en ontopic.
Toch heeft hij wel een punt (dat van doden kan ik nog niet terugvinden maar er staat me iets bij van een tbs zaak, kom ik op terug)
En: https://www.ad.nl/binnenl...hermt-crimineel~a2009619/

https://www.volkskrant.nl...gen-dan-privacy~b0e002d7/

https://www.rtlnieuws.nl/...p-zo-veel-vrijheden-kreeg
Nou is de AVG echt niet de hoofdreden, maar het speelt blijkbaar wel een rol.

[ Voor 19% gewijzigd door Oogje op 08-02-2020 08:09 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
Killjoy schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Het klopt wat je zegt.

Op grond van de AVG moet de sportschool vaststellen of degene die het contract opzegt, ook degene is die het contract heeft gesloten (ben jij wel wie je zegt dat je bent). Maar de wijze waarop moet wel passend zijn, gelet op de wijze waarop je het contract bent aangegaan.

Zie ook: https://autoriteitpersoon...acyrechten-uitoefent-7212
nou? Mijn huisarts doet dat door te vraen naar m'n geboortedatum, dat kan een sportschool vast ook wel bedenken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
De AVG stamt ondertussen al uit 2016. Ja; 2016. Toen werd deze regulering al van toepassing. Maar pas vanaf 2018 werd er ook actief gehandhaafd. En da's iets wezenlijks anders!

Bedrijven hebben dus letterlijk jaren de tijd gehad om hun research te doen en hun personeel te instrueren of laten trainen.

Maar ja; dat kost allemaal geld, heh. En als je je nou gewoon collectief aanslaat bij die snotpalingen van de advertentie-industrie, die moord en brand schreeuwen dat het "allemaal zo moeilijk is" -- gewoon omdat anders hun eigen verdienmodel naar de tering gaat -- dan kun je misschien de leugen groot genoeg krijgen dat iedereen het gaat geloven. En zo een lekkere duit besparen.

quod erat demonstrandum, zou je met één blik over de samenleving wel mogen zeggen. Want dat is gewoon haast letterlijk wat er overal gebeurt.

[ Voor 9% gewijzigd door R4gnax op 10-02-2020 20:24 ]

Pagina: 1