Mijn vraag
Voor een bepaald proces heb ik een AutoOpen Word macro gemaakt welke als een bestandsnaam overeenkomt met de "ActiveDocument.Name" dan moet het document direct naar een in de macro vastgestelde printer worden verzonden, het document moet worden afgesloten en verwijderd.
Middels onderstaande code werkt het prima
Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Word
Probleem
Ik wil in de zelfde macro graag meerdere documentnamen naar verschillende printers kunnen sturen. Dus stel het document heet test.docx dan moet deze met exact het zelfde proces worden afgehandeld als bovenstaande voorbeeld.
Hiervoor heb ik onderstaande code gemaakt:
Deze code werkt niet goed, het script probeert zowel "DHL Label.docx" als "Test.docx" naar PR11 te sturen.
Zou iemand mij (opweg) kunnen helpen met het maken van een code waarin ik meerdere "Als bestand naam = X -> print dan op printer Y -> sluit en wis het document"?
Voor een bepaald proces heb ik een AutoOpen Word macro gemaakt welke als een bestandsnaam overeenkomt met de "ActiveDocument.Name" dan moet het document direct naar een in de macro vastgestelde printer worden verzonden, het document moet worden afgesloten en verwijderd.
Middels onderstaande code werkt het prima
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Sub AutoOpen() ' ' AutoOpen Macro ' ' If ActiveDocument.Name = "DHL Label.docx" = True Then Documents("DHL Label.docx").PrintOut Application.ActivePrinter = GK420D Dim deletepath As String deletepath = ActiveDocument.FullName ActiveDocument.Close False Kill (deletepath) Application.Quit End If End Sub |
Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Word
Probleem
Ik wil in de zelfde macro graag meerdere documentnamen naar verschillende printers kunnen sturen. Dus stel het document heet test.docx dan moet deze met exact het zelfde proces worden afgehandeld als bovenstaande voorbeeld.
Hiervoor heb ik onderstaande code gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| Sub AutoOpen() ' ' AutoOpen Macro ' ' If ActiveDocument.Name = "DHL Label.docx" = True Then Documents("DHL Label.docx").PrintOut Application.ActivePrinter = GK420D ElseIf ActiveDocument.Name = "test.docx" = True Then Application.ActivePrinter = "OXH01141 PR11" Documents("test.docx").PrintOut , Range:=wdPrintAllDocument, Item:= _ wdPrintDocumentWithMarkup, Copies:=1, Pages:="", PageType:= _ wdPrintAllPages, Collate:=True, PrintToFile:=False, _ PrintZoomColumn:=0, PrintZoomRow:=0, PrintZoomPaperWidth:=0, _ PrintZoomPaperHeight:=0 ' Sluit het document en wis het bestand Dim deletepath As String deletepath = ActiveDocument.FullName ActiveDocument.Close False Kill (deletepath) Application.Quit End If End Sub |
Deze code werkt niet goed, het script probeert zowel "DHL Label.docx" als "Test.docx" naar PR11 te sturen.
Zou iemand mij (opweg) kunnen helpen met het maken van een code waarin ik meerdere "Als bestand naam = X -> print dan op printer Y -> sluit en wis het document"?