Leaseauto van de zaak, waar op letten? (Bij alleen zakelijk)

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik ga voor het eerst een auto van de zaak rijden, deze auto ga ik alleen voor het werk gebruiken en ik zal er dus niet prive mee rijden.
Omdat ik de leaseauto van iemand anders over neem ben ik benieuwd waar ik op moet letten en moet ik iets aan de belastingdienst doorgeven of doet me leidinggevende dit?
Staat een auto altijd op mijn naam? Of omdat die niet privé gebruikt wordt gebeurd dit niet?

Ik ben benieuwd, ik ben een nieuwe leaserijder dus alle info is welkom!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11 21:43
Dat hangt af van de lease omstandigheden. In sommige gevallen is de leasemaatschappij alleen wagenpark beheerder en is de auto echt eigendom van jouw werkgever. In de meeste gevallen least jouw werkgever de auto van een leasemaatschappij. De auto staat nooit op jouw naam, altijd op die van de eigenaar (de LM of jouw werkgever).

Verder goed om op te letten, wat zijn de beëindigingsvoorwaarden? Sommige werkgevers zijn heel coulant als je weg gaat, anderen zullen je vriendelijk verzoeken de auto over te laten nemen door je nieuwe werkgever, of een (forse) afkoopsom voorstellen. Ik heb het meegemaakt dat ik meer dan 10k moest aftikken op een lopend contract, gelukkig niet door mij betaald :+

Verder goed kijken naar je eigen risico en onder welke voorwaarden je dat zelf moet betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door MGSNK op 06-02-2020 22:49 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit onderwerp is al meermaals besproken in Verkeer & Vervoer en Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4.

Gezien ik hier toch wat eigen inzet mis gaat hier een slotje op. Je kan het eventueel wel in eerder genoemd topic opnieuw vragen.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.