Weerstand van bobine, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn Opel Corsa (D, 2011) begon van de week te stotteren. Na het uitlezen kwam ik erachter dat er misfires waren. Na het verwijderen van de bobine en inspecteren van de bougies kwam ik erachter dat er flink wat corrosie aanwezig was. Ik heb de bougies vervangen en ook gelijk even een blik op de bobine geworpen.

Tot mijn spijt had deze ook aardig wat aanslag. Ik heb hem daarom proberen schoon te maken en heb de veren in de azijn gelegd. De veren werden mooi schoon, alleen de weerstandjes.... ;) Een weerstand is gespaard gebleven, maar de rest is helemaal weggevreten waardoor het eigenlijk niets meer dan houten stokjes zijn (zie onderstaande afbeelding, van links naar rechts; een goede weerstand, een half weggevreten weerstand, een helemaal weggevreten weerstand).

Mijn vraag is of iemand weet of ik die weerstanden kan vervangen? Indien het geval, hoe kom ik erachter welke ik moet hebben, want er staat niets op. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X7dbritqlx6D3qYSPAo1JyzP/full.jpg

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:53
ik zou ze gewoon ff scoren op de sloop een autodemontagebedrijf :)

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-11 12:51

KDL

De goede even meten?

Of "corsa zündspule reparatur kit" oid op amazon.de zoeken.

Dit gebeurt vaker bij de corsa (GM etc), een willekeurig corsa forum via google kan je makkelijk verder helpen

• Reb87
  • Niet online
Dank voor de tip @KDL , ik kan weer verder! :)

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-11 12:51

KDL

Geen probleem @Reb87

Succes verder en let op 2 dingen, of de weerstand erbij zit, voor jou het belangrijkste en of het EU/US of China fabrikaat is risico kun je zelf afwegen

Invetten helpt, 2x per jaar controleren en schoonmaken, bougies op tijd vervangen etc

Waarschijnlijk zoek je eentje gemaakt in Mexico voor GM onderdeelnummer 95514599 ,staat Adam Opel AG op de sticker

• Reb87
  • Niet online
Ik heb op Amazon.de een nieuwe bobine besteld, was maar 40 euro en dan weet ik zeker dat het goed zit. :) Invetten ga ik nog even naar kijken, want dat schijnt inderdaad wel de moeite te zijn.

Dank!
Pagina: 1