Toon posts:

rtx 2080ti Founders edition Hynix ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Hoi ,

ik heb nu een msi rtx 2080ti gaming x trio nu wil ik gaan waterkoelen , dus zoek een founders edition .

Nu komt er eentje op mijn pad een jaar oude nvidia rtx 2080ti FE met Hynix mem .

Is dit ook zoiets wat sneller kapot gaat , als ik ga zoeken op forums kom ik van alles tegen over micron en dat samsung beter is .

Maar Hynix ? weet iemand wat meer hierover niet dat ik dadelijk snel een kapotte kaart heb of dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Als je je hier al zorgen om maakt, waarom wil je dan gaan waterkoelen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:05:
Als je je hier al zorgen om maakt, waarom wil je dan gaan waterkoelen?
Waterkoelen voor de looks , en uiteraard overclocken vandaar mijn vraag of hynix geheugen goed is of ook zoiets als micron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

tattooboy1985 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:29:
[...]

Waterkoelen voor de looks , en uiteraard overclocken vandaar mijn vraag of hynix geheugen goed is of ook zoiets als micron
Hynix en Micron zijn de nummer 2 en 3 van de wereld op het gebied van geheugenproductie. Je kan niet puur
op merk speculeren of een van deze onbetrouwbaarder is dan de rest.

Wil je per se samsung, dan is de kans aanwezig dat je nog een tijdje moet zoeken (tot na de RTX3080 oid) of extra moet betalen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
tattooboy1985 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:04:
Hoi ,

ik heb nu een msi rtx 2080ti gaming x trio nu wil ik gaan waterkoelen , dus zoek een founders edition .
Waarom zoek je dan een FE :? Je kan die MSI ook waterkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:47

Umbrah

The Incredible MapMan

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:06:
[...]

Waarom zoek je dan een FE :? Je kan die MSI ook waterkoelen.
100% correct. Ik heb een mooi EK blok op m'n non-ti gaming-X trio. Volgende keer overigens zal ik wel voor de reference variant gaan want... Meer blokken maar de trio is een goede build en klokt lekker ver over.

Als je puur voor de looks waterkoelt, ga dan aub niet over memory dies mopperen. De kans dat je gpu binning de beperking is, is vele malen groter (hoewel de trios goeie binning lijken te hebben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Umbrah schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:11:
[...]

100% correct. Ik heb een mooi EK blok op m'n non-ti gaming-X trio. Volgende keer overigens zal ik wel voor de reference variant gaan want... Meer blokken maar de trio is een goede build en klokt lekker ver over.
Exact. EK maakt GPU blocks voor de highend 2070S/2080S/Ti's van Asus, Gigabyte, MSI en EVGA.
Umbrah schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:11:
[...]

(hoewel de trios goeie binning lijken te hebben).
Ik las alleen dat de Trio's een beperkter powerplan en VRM setup hebben dan de meeste andere highend Ti's. Toevallig was ik onlangs aan het researchen daarvoor i.v.m. plannen om te gaan custom waterkoelen.

[ Voor 31% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-02-2020 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:47

Umbrah

The Incredible MapMan

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:14:
[...]

Ik las alleen dat de Trio's een beperkter powerplan en VRM setup hebben dan de meeste andere highend Ti's. Toevallig was ik onlangs aan het researchen daarvoor i.v.m. plannen om te gaan custom waterkoelen.
Klopt. Maar de TS vraagt naar Reference en waterkoeling voor cosmetische redenen. Eigenlijk is een trio VRM, tenzij je het inderdaad met andere custom boards vergelijkt, dan nog altijd iets beter dan een founders edition.
Pagina: 1