Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Amrezy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-11 16:13
Gister een nieuwe pc in elkaar gezet, maar hij werkte niet en dat bleek dus omdat ik geen gpu had. Gister m'n gpu binnen gehad en opnieuw geprobeerd en hij doet gewoon echt niks. Moederbord ledjes gaan aan, AOI pomp hoor ik pompen en de gpu fans draaien en thats it. Geen display. Alle parts zijn nieuw behalve de GPU.

Het rare is dat ik de pc niet uit kan zetten via de powerbutton, maar de schakelaar op mijn voeding uit moet doen. Aanzetten moet wel gewoon via de powerbutton.

Ryzen 3700x
AsRock B450 Steel Legend (BIOS 3.2 sticker op de moederbord)
Corsair vengeance 16gb 3200mhz (2x8gb, 1 stick erin gedaan)
Cooler Master 650 watt 80plus gold
MSI gtx1080

Heb een andere ram module geprobeerd (ook in slot A2), alle slots geprobeerd, alle onnodige dingen losgekoppeld, CMOS batterij eruit gehaald, CPU eruit gehaald om zeker te zijn dat er geen gebogen pinnen zijn.

Alle reacties

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56
Let even op dat je de speaker correct hebt aangesloten. Als er iets mis is met CPU, videokaart of geheugen dan zal het moederbord met piepjes laten horen wat er aan de hand is. Soms duurt het 10 of 20 seconden voor de piepjes klinken, dus heb even geduld. Zoek vervolgens in de handleiding van het moederbord op wat de piepjes betekenen, daardoor kom je hopelijk verder.

O en to state the obvious: controleer even goed of je alle powerkabels hebt aangesloten, met name die naar de CPU en GPU. Die wil ik nog wel eens vergeten.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

alles uit de kast halen, nakijken en testen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Amrezy
PhilipsFan schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:11:
Let even op dat je de speaker correct hebt aangesloten. Als er iets mis is met CPU, videokaart of geheugen dan zal het moederbord met piepjes laten horen wat er aan de hand is. Soms duurt het 10 of 20 seconden voor de piepjes klinken, dus heb even geduld. Zoek vervolgens in de handleiding van het moederbord op wat de piepjes betekenen, daardoor kom je hopelijk verder.

O en to state the obvious: controleer even goed of je alle powerkabels hebt aangesloten, met name die naar de CPU en GPU. Die wil ik nog wel eens vergeten.
Ik heb er geen speaker bij gekregen :/
Hackus schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:11:
alles uit de kast halen, nakijken en testen
Zal dit morgen proberen na werk

[ Voor 12% gewijzigd door Amrezy op 06-02-2020 20:14 ]

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56
Amrezy schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:13:
[...]

Ik heb er geen speaker bij gekregen :/
Dan gebruik je een andere. Ik weet niet waar normaal gesproken de speaker wordt bijgeleverd, bij de kast of het moederbord? Ik denk bij de kast.

• Amrezy
PhilipsFan schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:19:
[...]

Dan gebruik je een andere. Ik weet niet waar normaal gesproken de speaker wordt bijgeleverd, bij de kast of het moederbord? Ik denk bij de kast.
Bij beide kast en moederbord heb ik er geen speaker bij gekregen. Dacht dat mn oude moederbord doos er nog eentje had maar die kreeg er ook geen een bij. Ben dus compleet speakerloos

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
.

[ Voor 173% gewijzigd door acst op 07-02-2020 09:52 ]

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:42
Je kan nog proberen een Jumper Reset uit te voeren, maar geen idee of dat zal helpen.

Welke voeding heb je specifiek?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Amrezy
Wylana schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:55:
Je kan nog proberen een Jumper Reset uit te voeren, maar geen idee of dat zal helpen.

Welke voeding heb je specifiek?
t is een Cooler Master MWE Gold 650 full modulair voeding. Heb inmiddels al mn moederbord eruit gehaald en een nieuwe besteld. Denk toch dat de mobo dood is aangezien de meeste usb poorten op de mobo ook niet werkte

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Amrezy schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:44:
[...]

t is een Cooler Master MWE Gold 650 full modulair voeding. Heb inmiddels al mn moederbord eruit gehaald en een nieuwe besteld. Denk toch dat de mobo dood is aangezien de meeste usb poorten op de mobo ook niet werkte
Dat is niet zo heel gek, sommige chipsets initialiseren maar 2 poorten vóór het POSTen, of in elk geval bij power-on.

Beetje raar om zo een nieuw onderdeel zomaar af te schrijven zonder eerst uit te zoeken wat nou het probleem is. Ik hoop voor je dat het je mobo is/was, anders kun je morgen weer van voor af aan beginnen met troubleshooten :p
Maar laat het een les zijn voor de volgende keer alvast:
als iets niet werkt, zootje uit de case trekken, mobo op een geïsoleerde ondergrond leggen en proberen te starten met de bare minimum aan onderdelen, vanuit daar één voor één de rest testen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Amrezy
Wintervacht schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:48:
[...]

Dat is niet zo heel gek, sommige chipsets initialiseren maar 2 poorten vóór het POSTen, of in elk geval bij power-on.

Beetje raar om zo een nieuw onderdeel zomaar af te schrijven zonder eerst uit te zoeken wat nou het probleem is. Ik hoop voor je dat het je mobo is/was, anders kun je morgen weer van voor af aan beginnen met troubleshooten :p
Maar laat het een les zijn voor de volgende keer alvast:
als iets niet werkt, zootje uit de case trekken, mobo op een geïsoleerde ondergrond leggen en proberen te starten met de bare minimum aan onderdelen, vanuit daar één voor één de rest testen.
Ik zal het corrigeren; De ene keer deed de usb poort het wel en de andere keer niet. Weet nog wel dat ik mijn toetsenbord in elke usb-poort had gestopt en de ledjes op mn toetsenbord gingen niet aan. Maar toch weer wat geleerd :9

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:54
Had je andere ram merk getest? Want als ik op de website van Asrock kijk dan staat Corsair maar tot 2666mhz qua Zen 2.

Het kan maar hoeft niet de issue te zijn geweest, maar mocht het weer voorkomen test dat uit.

• Amrezy
Mizgala28 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:10:
Had je andere ram merk getest? Want als ik op de website van Asrock kijk dan staat Corsair maar tot 2666mhz qua Zen 2.

Het kan maar hoeft niet de issue te zijn geweest, maar mocht het weer voorkomen test dat uit.
Yes had andere ram getest

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:30
Omdat je niet aangeeft dat je ook je scherm aan je gpu hebt aangesloten zal dat ook wel het probleem zijn?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40
Dat moederbord heeft ook een HDMI aansluiting, je hebt je monitor toch wel op je grafische kaart aangesloten ipv die HDMI poort op je moederbord :?

• Amrezy
Nee heb inderdaad mn hdmi op de gpu aangesloten.

Inmiddels werkt het allemaal met een nieuwe moederbord
Pagina: 1