Is mijn videokaart dood ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarik125
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-05 19:03
Dus heb vandaag me cpu moederbord en voeding geupgrade en toen ik me pc aandeed draait alles zonder moeite maar krijg ik maar geen display op me monitor

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?

-Een monitor tegelijk opstarten

-Alle kabels dubbelchecken of het erin zit

-Ram van plek verwisseld en met 1 ramstick geprobeerd op te starten.

-Zonder gpu proberen op te starten alleen ik gebruik een amd ryzen 2600x die heeft geen onboard graphics geloof ik

-Zonder voeding 1 minuut lang me pc power ingedrukt gehouden

--nadat ik me pc heb opgestart ging ik ff kijken of me capslock en numlock reageert op me toetsenbord en die reageren wel wat aangeeft dat er niks mis zal moeten zijn aan me moederbord of voeding neem ik aan?

Specs
Ryzen 2600x
Gigabyte b450m ds3h
Patriot viper 16gb 3200mz
Gtx 770
Cooler Master MWE Gold 650 Full Modulair

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeltunNL
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-04-2024
Misschien andere aansluitingen van je GPU proberen?
DVI - HDMI - DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10 13:36
Eerste dingen die in me opkomen (wellicht heb je al wat geprobeerd)

1)
Je hebt CPU, Moederbord en voeding vervangen?
Kijk eens even of je geheugen in de QVL lijst staat van je moederbord.
Ryzen is kieskeurig met geheugen.

2)
Misschien iets heel kleins... maar heb je wel een schijf in je pc zitten?
Zie in jouw lijstje geen ssd of hdd.

3)
Je geeft aan bekabeling gecontroleerd te hebben. Van je beeldschermen of ook van je voeding?
Een niet goed vast-geklikte voedingskabel kan e.e.a. verklaren.

Mocht dit niet werken kijk even of je ergens in de buurt van iemand een grafische kaart kan lenen om uit te sluiten of je grafische kaart daadwerkelijk overleden is. (wat mij trouwens erg stug lijkt zo ineens)

[ Voor 36% gewijzigd door NightRaven88 op 06-02-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarik125
Ik zie inderdaad niet de specifieke ram staan in de lijst van de moederbord dus het ligt daaraan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarik125
Zou je voor mij misschien kunnen dubbel checken of mijn ram er daadwerkelijk niet tussen staat

https://www.amazon.de/gp/...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tarik125 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:05:
Ik zie inderdaad niet de specifieke ram staan in de lijst van de moederbord dus het ligt daaraan ?
Nee, hoe kom je daarbij ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarik125
Ja laat maar ik zie de ram wel staan in een andere lijst van de moederbord qvl er is een 2018 en 2019 versie en me ram.staat wel in de 2019 versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:11
Heb je de voedingskabel op je videokaart aangesloten? Je vorige kaart had dat wellicht niet, deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarik125
NightRaven88 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:57:
Eerste dingen die in me opkomen (wellicht heb je al wat geprobeerd)

1)
Je hebt CPU, Moederbord en voeding vervangen?
Kijk eens even of je geheugen in de QVL lijst staat van je moederbord.
Ryzen is kieskeurig met geheugen.

2)
Misschien iets heel kleins... maar heb je wel een schijf in je pc zitten?
Zie in jouw lijstje geen ssd of hdd.

3)
Je geeft aan bekabeling gecontroleerd te hebben. Van je beeldschermen of ook van je voeding?
Een niet goed vast-geklikte voedingskabel kan e.e.a. verklaren.

Mocht dit niet werken kijk even of je ergens in de buurt van iemand een grafische kaart kan lenen om uit te sluiten of je grafische kaart daadwerkelijk overleden is. (wat mij trouwens erg stug lijkt zo ineens)
De ram staat in de qvl versie alleen vond ik 2 qvl versies van me moederbord eentje uit 2018 en uit 2019 me ram stond niet in de 2018 versie wel 2019

2)
Heb de bekabling van beide kanten bekeken monitor en voeding/moederbord en heb 2 harddrives een ssd aangesloten

3)
Helaas geen vrienden in de buurt die een videokaart te leen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ongezien
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-08 12:40
ik zou de videokaart nog eens goed aandrukken en checken of de ventilator(en) op de kaart wel draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarik125
Ongezien schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:27:
ik zou de videokaart nog eens goed aandrukken en checken of de ventilator(en) op de kaart wel draaien
Videokaart is goed ingedrukt en de klik is te horen die je normaal hoort te horen bij het insteken van een videokaart. En zoals aangegeven alles draait in me pc ook de videokaart fans maar geen display op me monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:31
Monitor aangesloten op het moederbord? Deze moet op de videokaart!

Verder zou ik eerst de opslag los halen zodat je iig in het bios komt zonder dat het systeem probeert te booten naar Windows.

Ga je Windows schoon installeren of de huidige installatie gebruiken met alle oude drivermeuk en problemen die kunnen optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarik125
Uszka schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:08:
Monitor aangesloten op het moederbord? Deze moet op de videokaart!

Verder zou ik eerst de opslag los halen zodat je iig in het bios komt zonder dat het systeem probeert te booten naar Windows.

Ga je Windows schoon installeren of de huidige installatie gebruiken met alle oude drivermeuk en problemen die kunnen optreden?
Hmm nog niet over nagedacht om zonder opslag te booten zou dat mogelijk een issue zijn ? Als ik me windows opnieuw zou moeten installeren vind ik dat niet erg heb niet heel veel belangrijke dingen op me drive staan en anders staan ze wel op me google drive. Zal later op de avond even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlenderRender
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 06:55
Uit je verhaal weet ik niet of je met zekerheid hebt vastgesteld dat je bios daadwerkelijk post.
Probeer deze te resetten. dat gaat meestal via een dip switch, zie handleiding moederbord.

Verder heb ik een enkele keer gehad dat een scherm niet werd herkend op een machine tijdens de bios(post). Dus je zou ook nog kunnen proberen met een ander scherm (b.v. je TV).

En dit alles bij voorkeur zonder aangesloten schijven en onnodige randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22
Hoe lang heb je gewacht? Ryzen kan in het begin wel eens even nodig hebben om het geheugen in te trainen. Kan wel een paar minuten duren
Pagina: 1