Verwijderen beoordeling Swart_Arthur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.779 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Mede-auteur:
  • Swart_Arthur
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023

Swart_Arthur

- Prijs overeengekomen via prive bericht.
- Hij stuurt zijn bankgegevens
- Ik wilde betalen
- Ik krijg geen match op naam + IBAN
- Ik vraag om een betaalverzoek
- Ik moet mijn mobiele nummer geven
- Ik krijg wazig scamachtig SMSje
- Ik maak hem daarop attent en vraag nadrukkelijk om afhandeling binnen Tweakers zodat Tweakers kan meekijken als ik mogelijk opgelicht zou worden
- Ik krijg reactie: "Ik vind die dingen nogal onhandig, denk je nou echt dat ik voor twee tientjes een ban op Tweakers riskeer?"
- Ik reageer met: "Overigens krijg je echt geen ban als je een betaalverzoek op tweakers maakt."
- Ik krijg reactie: "Je krijgt geen ban voor een betaalverzoek, je krijgt een ban als je na betaling niet levert."
- Door deze reactie haak ik af. Voor een normale tweaker is dit uberhaupt geen risico, want een normale tweaker verstuurd gewoon als hij geld krijgt.

Vervolgens krijg ik negatieve beoordeling. Lijkt mij onterecht aangezien hij de schijn wekt een scammer te zijn of in de toekomst van plan te zijn te gaan scammen? (Aanname)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Helder. @Swart_Arthur heeft @pongthamong zowel een IBAN nummer als betaalverzoek gestuurd. @pongthamong had dus 2 kansen om te betalen. Als hij dat dan niet snapt of wil gebruiken, is dat zijn besluit. Er was echter wel een overeenkomst De beoordeling blijft dus staan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Swart_Arthur
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Eénmalige reactie:
  • Prijs overeengekomen
  • Bankgegevens gestuurd
  • Koper wil weten waarom de tenaamstelling van de rekening niet dezelfde als mijn naam is.
  • Na uitleg zakelijke rekening vraagt koper om een niet aangeboden betaaloptie: het betaalverzoek.
  • Ik besluit hem tegemoet te komen.
  • Voor dat betaalverzoek heb ik inderdaad zijn mobiele nummer nodig, zo werken die dingen bij mijn bank.
  • Hij ontvangt het betaalverzoek en besluit dat dit een "... wazig scamachtig SMSje ..." is.
  • Hij laat drie dagen niets horen.
  • Ik herinner hem vandaag aan de gemaakte afspraak.
  • Koper zegt geen betaalverzoek te hebben ontvangen en herinnert zich even later dat dat wel zo is maar dat hij dat niet vertrouwt. Over een betaalverzoek binnen Tweakers heeft hij het nooit gehad en ik wist eerlijk gezegd niet dat Tweakers een escrow service aanbiedt.
  • Als ik meld dat ik geen ban riskeer voor een transactie van een paar tientjes, wordt geeist dat ik hiervan bewijs overleg: "... Mocht jij wel denken dat je dat krijgt dan ontvang ik graag de regel uit het regelement die ervoor zou moeten zorgen dat jij gebant gaat worden voor het geven van een betaalverzoek ..."
  • Ik probeer de koper uit te leggen dat de ban waar ik over praat niet over een betaalverzoek gaat, maar over het niet leveren na betaling.
  • Koper besluit dat ik kennelijk een oplichter ben omdat ik dat zeg. Naar mijn bescheiden mening is er het een en ander aan te merken op de redenatie en sociale vermogens van deze koper.
Ik neem het voorval op in de beoordeling van de koper, die vervolgens meent dat er alleen positief beoordeeld mag worden. Ik deel die mening niet, standje waardeloos staat niet voor niets tussen de opties. Deze beoordeling is geen wraak, het is een verslag van het type communicatie dat een verkoper mag verwachten van deze Tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Uiteindelijk toch maar betaalt. Ik krijg wederom de melding in de Knab app dat dit niet de rekening is van *knip*, dan mag ik toch nog steeds wantrouwend zijn of niet? Beoordeling mag van mij part weg aangezien ik "gewoon" betaald heb en de beoordeling niet meer relevant is.

Akkoord van @Swart_Arthur?

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 06-02-2020 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
@Microkid Graag alsnog de beoordeling verwijderen. Ik heb de koper betaald (hoop dat ik niet opgelicht wordt, want ja naam matcht niet bij IBAN, dus met wie doe je nu eigenlijk zaken?) Beoordeling is een bash beoordeling waarin hij mij te kakke zet. Dat is niet toegestaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

IMHO is die beoordeling nou juist precies waar beoordelingen voor bedoeld zijn. Het waarschuwen van lastige kopers/verkopers. De kans is namelijk aanwezig dat je bij een volgende transactie opnieuw lastig gaat doen, en daarvoor zou ik persoonlijk graag gewaarschuwd voor zijn. En dat ben ik door het lezen van zo'n relevante beoordeling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poNgz0r
@Verwijderd kan ik begrijpen, maar als jij aan iemand moet betalen, waarvan de Naam niet bij de IBAN matcht en je dit kenbaar maakt, en hij vervolgens heel laconiek zegt. Ja je kan gewoon elke willekeurige naam invullen, heb je daar dan een goed gevoel bij?

Ik niet hoor, als jij iets koopt en je krijgt een IBAN en ik zeg als naam ja vul maar Pietje Puk in joh, boeit niet, dan weet je toch niet met wie je zaken doet? Mijn KNAB app gaf een melding met "Deze naam hoort niet bij deze IBAN". Met de oplichting die hedendaags plaatsvind is het toch heel normaal dat mijn alarmbellen dan afgaan?

Ben ik dan opeens een lastige koper omdat ik voorzichtig ben? Ik zou juist hem willen beoordelen om mensen te waarschuwen. En dan in de zin van Let op: heeft IBAN gegevens die hij doorgeeft matchen niet met de persoon, let op: claimt zakelijke rekening te hebben maar geeft niet de bedrijfsnaam door die bij de IBAN hoort. Of leef ik echt in een hele andere wereld? Maar ja als ik hem nu beoordeel, dan schrijf ik opeens een wraakreview en dan wordt mijn review verwijderd

En dan beoordeeld hij mij een beetje tof met "Onder de kokosmat kom je ze alleen simpeler tegen", kom op zeg, wat is dit voor niveau? Is dit marktplaats of zijn we gewoon nette mensen op tweakers die staan voor kwaliteit?

Dit is zijn beoordeling
Koper deed een bod dat ik accepteerde. Vervolgens wilde hij dat ik een betaalverzoek stuurde omdat hij niet begreep dat een zakelijke rekening niet op mijn eigen naam stond. Nadat ik dat betaalverzoek had aangemaakt, besloot de 'koper' dat hij het betaalverzoek niet vertrouwde. Toen ik hem ter overweging gaf dat ik geen ban riskeer voor het niet leveren van een item van een paar tientjes, besloot dit licht dat ik daarmee had toegegeven dat ik niet van plan was geweest te leveren.
Hij gaat er melding van doen bij Tweakers... Simpeler kom je ze alleen onder de kokosmat tegen.
Vervolgens wilde hij dat ik een betaalverzoek stuurde omdat hij niet begreep dat een zakelijke rekening niet op mijn eigen naam stond
Ik begrijp dat heel goed, ik heb zelf ook een zakelijke rekening, maar een zakelijke rekening staat nooit op de naam van een persoon, maar op de naam van een bedrijf. Wat als het geheugen niet goed is? Wat als ik er binnen 14 dagen vanaf wil zien? Je bent een bedrijf dus die rechten heb ik opeens allemaal, dan moet ik wel weten met wie ik handel.
Toen ik hem ter overweging gaf dat ik geen ban riskeer voor het niet leveren van een item van een paar tientjes, besloot dit licht dat ik daarmee had toegegeven dat ik niet van plan was geweest te leveren.
Hoezo doe je zo neerbuigend over mij? Als jij aangeeft een ban te riskeren voor het niet leveren en je juist alles buiten tweakers om doet dan voel ik me daar niet fijn bij nee. Dat geeft jou nog niet het recht mij zomaar te beledigen.
Hij gaat er melding van doen bij Tweakers... Simpeler kom je ze alleen onder de kokosmat tegen.
Dat heb ik ook gedaan, ik voel mij gewoon verplicht om een dubieuze tweaker, of een tweaker die geen correcte gegevens verstrekt zoals Naam matchend bij IBAN te rapporteren. Samen maken we het veiliger. Hoezo beledig je mij nu weer?

[ Voor 57% gewijzigd door poNgz0r op 07-02-2020 08:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

@pongthamong Graag dit even via DM met @Swart_Arthur afstemmen. Zodra jullie er uit zijn hoor ik het wel.

En aan de anderen die vinden dat ze moeten reageren in dergelijke topics: niet doen. Tenzij je het weekend zonder Tweakers wilt zitten ;)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poNgz0r
Microkid schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:42:
@pongthamong Graag dit even via DM met @Swart_Arthur afstemmen. Zodra jullie er uit zijn hoor ik het wel.

En aan de anderen die vinden dat ze moeten reageren in dergelijke topics: niet doen. Tenzij je het weekend zonder Tweakers wilt zitten ;)
Hij negeert mij, onmogelijk er positief uit te kunnen komen. Overigens wat is dit nu voor raar dreigement naar andere Tweakers? Zij mogen zich tot gewoon mengen in het voorval. Als je dat niet wil dan moet je ook niet het Forum kiezen als medium voor dit soort zaken, maar dan moet je een mailadres beschikbaar stellen waar zowel ik als de tegenpartij heen kan mailen, dan kan je het helemaal zelf afhandelen zonder anderen. Beetje rare reactie weer dit

[ Voor 31% gewijzigd door poNgz0r op 07-02-2020 08:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

pongthamong schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:43:
[...]

Hij negeert mij, onmogelijk er positief uit te kunnen komen. Overigens wat is dit nu voor raar dreigement naar andere Tweakers? Zij mogen zich tot gewoon mengen in het voorval. Als je dat niet wil dan moet je ook niet het Forum kiezen als medium voor dit soort zaken, maar dan moet je een mailadres beschikbaar stellen waar zowel ik als de tegenpartij heen kan mailen, dan kan je het helemaal zelf afhandelen zonder anderen. Beetje rare reactie weer dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/McScKvSlOriip3gVndgDd06S/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 11:30
Hoezo betaal je toch bij twijfel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Patientzero schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:08:
Hoezo betaal je toch bij twijfel ?
Omdat het volgens tweakers moet. Er is een overeenkomst en bij een overeenkomst moet je betalen. Anders heb ik al helemaal geen kans dat mijn negatieve beoordeling weggaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 11:30
Geld verliezen over een negatieve beoordeling...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Patientzero schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:14:
Geld verliezen over een negatieve beoordeling...
Een negatieve beoordeling, onterecht is mij meer waard dan 22.50 euro. Overigens ga ik er vanuit dat ik niks verloren ben, maar dat ik het geheugen gewoon netjes geleverd krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Review bij deze verwijderd.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.