Chatapp binnen zorginstelling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Een familielid van mij werkt in de zorg en we kregen daar op een verjaardag een interessant gesprek over chatapps
Ze werkte voorheen met ouderwetse pieper-alarmering + extra toestel om te bellen + een toestel met Whatsapp voor de snelle boodschappen.
Sinds enkele weken zitten ze in een nieuw gebouw met zorgalarmering wat binnenkomt om een smartphone. Op die smartphone maken ze gebruik van een VAMO oplossing om te kunnen bellen en doorverbinden met 4 cijfers.
Alles draait nu op een smartphone en daar is men blij mee (scheelt extra apparaten op zak), maar Whatsapp mag niet meer gebruikt worden.

Nu kwam ze met wat voorbeelden waarvoor het soms erg handig is om even een berichtje te sturen via de Whatsapp groep, soms ook niet.

Ze vroeg of ik hier bekend mee ben, maar binnen de zorginstelling waar ik werk gebruiken ze Whatsapp.
Dat zette me wel aan het denken, want misschien zijn er betere apps waar niet iedereen elkaar in een groep toevoegt.

Zijn er mensen die binnen een zorginstelling werken en een smartphone hebben. Waarmee communiceert men onderling? Bijvoorbeeld bij het bestellen van bepaalde verbandmiddelen. Nu belt iemand alle teams bijlangs wat veel tijd kost. In een chatgroepje stelt men de vraag en iedereen laat weten of men nog iets benodigd is.

Via via heb ik eens gehoord dat er politie team zijn die gebruikmaken van Signal. Nu ben ik hier niet bekend mee, maar zou zoiets werken binnen een zorglocatie? Dat alleen de gebouwgebonden telefoons er mee werken.
Verder denkend:
- mogelijkheid om berichten na een x aantal dagen te laten verwijderen
- instellingen wijzigen blokkeren door middel van een pincode
- alleen gebouwgebonden telefoons, blokkeren externe telefoons

Andere optie:
Kaizala van Microsoft, hierin houdt je de communicatie binnen Office365 maar nog niet getest.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen en adviezen van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Als de omgeving toch al in 365 zit, teams? Die app werkt prima op mobiel.

[ Voor 26% gewijzigd door garriej op 06-02-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

welke sectie van zorg ?
verplegend personeel onder elkaar ?
je hebt ook een app wat onderdeel is van patiëntendossier

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Hackus verplegend personeel. Ik weet dat Nedap eeen soort chatapp heeft, maar dat is meer ter kennisgeving aan elkaar + dat je dan elke dag moet inloggen op de app want de toestellen worden door veel verschillende mensen gebruikt. Nedap Medewerkersportaal is het geloof ik.

@garriej de toestellen ansich zitten niet in Office365. Je zou dan per toestel een account moeten nemen of alle toestellen moeten aanmelden op hetzelfde organisatie account. Voor een locatie zouden dit zo 50 toestellen zij die in verschillende diensten gebruikt worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Binnetie op 06-02-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Siilo is start-up nederlandse app voor de medische sector, de focus ligt geloof ik nu nog wel op ziekenhuizen en doktoren. End to end encryption en als dokter kun je via BIG nummer meer binnen de app zoals collega's zoeken, secure file storage etc. Ze verdienen aan aanvullende diensten begreep ik.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 06-02-2020 17:24 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:13

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Voor collega's onderling met een specifiek aandachtsgebied is Whatsapp hier in gebruik - met de uitdrukkelijke regel dat er géén patiëntengegevens uitgewisseld worden, meer meldingen als 'taart vandaag in kamer x' of 'koppeling y ligt er uit, Z is er nu mee bezig'.

Voor contact met patiënten is er de BeterDichtbij app.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Siilo ja. En niet zomaar een dienst gebruiken maar eerst een verwerkersovereenkomst afsluiten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Office 365 heeft toch Teams? Prima applicatie ook op mobiel. Goed te beheren en te controleren en geen extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
thunder7 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:16:
Voor collega's onderling met een specifiek aandachtsgebied is Whatsapp hier in gebruik - met de uitdrukkelijke regel dat er géén patiëntengegevens uitgewisseld worden, meer meldingen als 'taart vandaag in kamer x' of 'koppeling y ligt er uit, Z is er nu mee bezig'.

Voor contact met patiënten is er de BeterDichtbij app.
Haha die berichten als er is taart of er ligt een Vios uit werden ook als voorbeelden aangedragen. Maar ook dat de vrachtwagen met maaltijden wordt geblokkeerd door een auto etc komt binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Archie_T schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:26:
Office 365 heeft toch Teams? Prima applicatie ook op mobiel. Goed te beheren en te controleren en geen extra kosten.
Klopt maar hoe doe je dat met telefoons die niet persoonsgebonden zijn? Ze worden door veel verschillende mensen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 16:02

ResuCigam

BOFH

Binnetie schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:22:

Klopt maar hoe doe je dat met telefoons die niet persoonsgebonden zijn? Ze worden door veel verschillende mensen gebruikt.

Ik weet dat Nedap eeen soort chatapp heeft, maar dat is meer ter kennisgeving aan elkaar + dat je dan elke dag moet inloggen op de app want de toestellen worden door veel verschillende mensen gebruikt. Nedap Medewerkersportaal is het geloof ik.
Dat lijkt mij een prima antwoord, dat ze elke moeten inloggen hoort bij een toestel dat door meerdere mensen gebruikt wordt.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Binnetie schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:22:
[...]

Ik neem aan dat er meer apps op staan waar mensen voor moeten inloggen? Je kan ook een Office 365 “alleen chat” account koppelen. Doe je desnoods op het telefoonnummer. (06xxxx@xxxx.nl) Net zoals whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Archie_T schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:02:
[...]

Ik neem aan dat er meer apps op staan waar mensen voor moeten inloggen? Je kan ook een Office 365 “alleen chat” account koppelen. Doe je desnoods op het telefoonnummer. (06xxxx@xxxx.nl) Net zoals whatsapp.
Nee er hoeft niet ingelogd te worden bij telefoons waar zorgalarmering op draait. De enige apps die draaien zijn Hipper+ (vooraf is de app al ingelogd) en de app om de alarmeringen te installeren.

Interessant om de apps eens te gaan testen.
Pagina: 1