Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptops met docking stations voor zakelijk gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-11 21:47
Goedendag allen,

Ik ben voor twee collega's op zoek naar eenvoudige laptops waarvoor ik 1 harde eis heb: ze moeten compatibel zijn met een usb-c/thunderbolt dock zodat ze 's ochtends slechts 1 kabeltje hoeven in te prikken voor voeding, muis/toetsenbord en 2 beeldschermen (hdmi/DP). Het is de bedoeling dat deze randapparatuur op het dock wordt aangesloten.

Qua werkzaamheden moet je denken aan tekstverwerking, wat Excel, browsen, etc. Het hoeven geen snelheidsmonsters te zijn. Een SSD is uiteraard wel vereist. 128/256GB is genoeg.

Ik kan docking stations genoeg vinden, bijvoorbeeld deze: pricewatch: HP USB-C Dock G4
Echter heb ik wat meer moeite met het vinden van de bijbehorende laptop. Qua prijs zat ik te denken aan zo'n 700 euro. Is er voor dat geld een laptop te vinden met USB C (inclusief opladen via deze poort) met Thunderbolt? Ik had bijvoorbeeld de Lenovo V330 gevonden (pricewatch: Lenovo V330-14ARR 81B1000FMH) maar deze is volgens mij niet compatibel met opladen via USB C.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanbevelingen :)

Groet,
Maarten

Alle reacties

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Die Lenovo V330 ondersteunt wel opladen via de USB-C port. Je ziet op foto nr.3 naast de USB-c port een afbeelding van een stekker.

• blupmans
JohnnyDon schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:18:
Die Lenovo V330 ondersteunt wel opladen via de USB-C port. Je ziet op foto nr.3 naast de USB-c port een afbeelding van een stekker.
Ah, bedankt! Scherp. Bij de meeste laptops zag ik dat er ook USB-C werd gebruikt als oplaad poort.
Dan zou de V330 i.c.m. het uitgezochte dock prima moeten werken lijkt me?

Edit: hmm, ik vrees dat het HP dock niet universeel is. Dan moet ik nog even verder zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door blupmans op 06-02-2020 15:23 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:56
Ik ben zelf heel erg tevreden met m'n eigen combi van een Dell Latitude 7490 laptop en D6000 docking station. Alleen zit deze serie misschien iets te hoog qua budget. Maar lang leve de pricewatch waar USB-C met Thunderbolt gewoon als eigenschap bij staat: categorie: Laptops

• blupmans
ShitHappens schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:30:
Ik ben zelf heel erg tevreden met m'n eigen combi van een Dell Latitude 7490 laptop en D6000 docking station. Alleen zit deze serie misschien iets te hoog qua budget. Maar lang leve de pricewatch waar USB-C met Thunderbolt gewoon als eigenschap bij staat: categorie: Laptops
Dankje! Het D6000 dock had ik ook gevonden, dat lijkt me wel wat. Wat betreft de pricewatch: ik kwam ook bij de V330 uit door in de pricewatch USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-c aan te vinken. Maar jouw link levert andere resultaten op. Daarom begin ik te twijfelen over de V330.

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Eerst laptop kiezen, daarna bijpassend dock. ;) Heeft laptop USB-C dan komt het goed. Welk formaat laptop wil je!?

• blupmans
De keuze is gemaakt. Het worden twee Dell Vostro 5490's met D6000 docking stations.
We wilden graag wat kleinere laptops i.v.m. het makkelijk mee kunnen nemen.

Bedankt voor alle reacties!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:51
Ik werk bij een klant met de dell en dat werkt bij mij prima, maar ik zie ook collega's die last hebben met het USB-C poortje (is wel klein natuurlijk, en als de laptop niet recht ligt heb je kans dat.....)
Kwestie van opvoeden m.i. maar niet iedereen is op te voeden.... :p
Pagina: 1