Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bouw van mij eerste PC *O*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ga voor het eerst een pc bouwen. Graag had ik jullie menig over de prijs kwaliteit van de PC dat ik heb samengesteld (zie mijn build in de link).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil de PC gebruiken om dit en volgende jaren alle nieuwe games te kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn maximumprijs is 1350€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Geen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alles

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Beste prijs/kwaliteit voor gaming!!!!!!

Ga je overklokken?

Mogelijks

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik wil het nieuwste/snelste/beste dat je je maar kunt wensen binnen mijn budget. Beste prijs/kwaliteit voor gaming.
En controle van jullie of dit allemaal in deze case past en alle componente samen kunnen werken. Zoals is het vermogen oke? Is dit moederbord voldoende?

Ik heb tot nu toe deze Pc samengesteld

https://ibb.co/tYkQ9r4

*O* <3 Alvast enorm bedankt voor jullie hulp! *O* <3

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Aantal puntjes
Zet even alles in een pricewatch lijstje, dan hoeven we niet alles op te zoeken, scheelt een hoop tijd en ergernis.

Wat ik op het eerste gezicht mis is een opslagmedium, scherm, toetsenbord, muis en windows licentie.

Het scherm is vooral belangrijk voor de keuze van een videokaart.

Ik snap ook de keuze voor een duur mobo niet, en waarom je een 2700x i.p.v. een 3600 hebt gekozen.
De 2700x is niet beter voor gamen dan de 3600 in elk geval.

Voeding kan naar 500/550watt, afhankelijk van je videokaart (die wellicht een boel omlaag kan) zou een goede 450w ook volstaan.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
die gamdias heb ik vaak gebruikt voor budget builds zou ik met dit budget niet doen ga dan voor de antec 2 tientjes duurder maar wel echt glas en rgb fans

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
en die extra cooler is ook niet nodig

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik weet niet waar jij gaat bestellen maar die 660P 1TB is daar zo'n €50,- duurder dan de laagste pricewatch prijs.

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11 16:57
Koeling:
In je kast zit alleen maar een outtake fan. Ik kan je aanraden om op zijn minst een intake fan aan de voorzijde er bij te plaatsen. Kijk even goed waar die geplaatst kan worden en wat voor afmeting de fan mag hebben. Je zou ook voor een iets luxere kast kunnen kiezen. Deze komen vaak al met 2 fans en hebben over het algemeen betere bouwkwaliteit en ventilatie mogelijkheden.

Een cpu koeler kan ik zeker aanraden. AMD stock koelers zijn luid. Op dit moment heb je aan deze een fantastische deal voor € 30,- pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black

Verder een hele mooie build qua prijs/prestatie verhouding. Via de pricewatch kan je nog even kijken waar je welk onderdeel het voordeligst kan krijgen, zoals bijv. de Intel SSD die je hebt uitgezocht. Een voeding van rond de 500 watt zou ook volstaan.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Waarom zo'n relatief duur x570 bord icm een 2700x?

Dit zou ik doen:
b450 bord
rtx 2070 super ipv 5700xt (nog veel te veel driver issues)
500/550 watt voeding
Een kwalitatief betere kast
Ergens anders bestellen. Prijzen in de screenshot zijn vrij hoog.

Dankzij een goedkopere voeding (want minder wattage) en moederbord maak je geld vrij voor een betere kast en videokaart.

Gebruik alsjeblieft een pricewatch build. Je vraagt om onze hulp maar geeft zelf minimale inzet.

[ Voor 21% gewijzigd door hostler op 07-02-2020 11:21 ]

Pagina: 1