Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BIOS MSI B450m VDH-PRO updaten of niet..

Pagina: 1
Acties:

• Puluz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06-2022
Hallo beste wijze tweakers,

Ten eerste wil ik jullie erg bedanken voor de hulp die ik gekregen heb om zelf mn PC te bouwen, hij werkt goed maar naar gevoel nog niet 100%. Heb al verschillende instellingen gebruikt: AMD master (
AMD Ryzen 2600) en AMD adrenaline (5700 challenger 8gb) games spelen lukt aardig maar niet altijd stabiel (insurgency sandstorm, Forza 4, total war napoleon) mn RAM heb ik op 2800 gezet ipv 2400mhz
Voor mn gevoel denk ik dat ik de BIOS moet updaten. Is nu versie B20 van MSI B450m vdh-pro. Kan versie b40 erop zetten, weet hoe het werkt, maar op internet lees ik hier veel verschillende meningen over.. sommige zeggen wel doen, andere niet ivm mn cpu.

Heeft iemand ervaring of het updaten verstandig is? En wat zijn de risico's?

Alvast erg bedankt!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:58
Waarom zou het niet kunnen met die cpu? Bios-update kan wel helpen met ram compatibiliteit / snelheid. Het risico is dat je bord onbruikbaar wordt als de stroom uitvalt tijdens het updaten.

Wat voor setje ram heb je / hoe snel zou het moeten kunnen draaien?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Puluz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:57:
Hallo beste wijze tweakers,

Ten eerste wil ik jullie erg bedanken voor de hulp die ik gekregen heb om zelf mn PC te bouwen, hij werkt goed maar naar gevoel nog niet 100%. Heb al verschillende instellingen gebruikt: AMD master (
AMD Ryzen 2600) en AMD adrenaline (5700 challenger 8gb) games spelen lukt aardig maar niet altijd stabiel (insurgency sandstorm, Forza 4, total war napoleon) mn RAM heb ik op 2800 gezet ipv 2400mhz
Voor mn gevoel denk ik dat ik de BIOS moet updaten. Is nu versie B20 van MSI B450m vdh-pro. Kan versie b40 erop zetten, weet hoe het werkt, maar op internet lees ik hier veel verschillende meningen over.. sommige zeggen wel doen, andere niet ivm mn cpu.

Heeft iemand ervaring of het updaten verstandig is? En wat zijn de risico's?

Alvast erg bedankt!
Bedankt, heb geen topic van jou gezien :)

Heb je nog steeds dit scherm ? pricewatch: BenQ RL2755HM Zwart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Wat bedoel je precies met niet stabiel? Want met het RAM verhaal, kan het ook zijn dat je je RAM hebt overclocked tot een niet stabiel niveau.

[ Voor 56% gewijzigd door acst op 06-02-2020 17:04 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
Doe eerst maar eens een lijstje van exact welke onderdelen in het systeem zitten. Alleen van cpu, gpu en moederbord is het nu bekend terwijl het werkgeheugen minstens zo belangrijk is bij Ryzen. Doe er voor de volledigheid ook het merk en type van de opslag en voeding bij. Bij voorkeur in een lijstje adhv Handleiding Pricewatch

• Puluz
Excuses voor mijn "onvolledige" bericht. was vanaf mijn telefoon gestuurd.
Heb de BBG van januari precies zo gekocht en in elkaar gezet:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 124,05€ 124,05
1MoederbordenMSI B450M PRO-VDH Max€ 75,99€ 75,99
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC€ 324,90€ 324,90
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 48,90€ 48,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 75,02€ 75,02
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 834,81

https://valid.x86.fr/if9hx7

Heb alleen een andere behuizing.

@Hackus had er ook geen topic voor aangemaakt maar vooral veel meegelezen (zoals ik altijd graag doe) Na veel zelf puzzelen en twijfelen toch maar besloten de BBG van januari te kopen, m'n geduld was op en vertrouw op jullie wijze raad. Maar heb nog steeds dat scherm ja, gaat nog wel in de toekomst veranderen.. Kan ik het beste met dat scherm hem stabiel op 60fps laten lopen? zou logisch zijn gezien de 60HZ maar voor m'n gevoel loopt hij lekkerder bij meer FPS.

@DanDGT Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK, zou op 3200mhz moeten kunnen lopen, kan hem daar opzetten maar ben momenteel een beetje terughoudend hierin omdat ik als noob m'n nieuwe PC niet al wil slopen. Bij de windows update is mijn namelijk PC vastgelopen, startte niet meer op maar gelukkig na lang puzzelen en SSD opnieuw aansluiten kon weer in de BIOS en windows en alles weer installeren.

Mijn vraag was dan eigenlijk: heeft het een meerwaarde als ik de BIOS update? , CPU op 4100 Of kan ik het beter houden met instellingen van AMD Ryzen en GPU in juiste settings zetten, zonder BIOS update? wil gewoon mijn Games zo mooi mogelijk en met voldoende prestaties spelen. Moet eigenlijk alles nu goed instellen en daarna niet meer aan komen, daardoor verpest ik meer dan dat ik er winst uit haal denk ik.
Excuses voor deze vragen maar zie echt ff door de bomen het bos niet meer, teveel informatie vanuit internet gehaald en m'n eigen "logische" gedachtes gebruikt om alles zo in te stellen. Als zorgverlener niet overal zo veel verstand van maar het blijft me interesseren en leer vooral vanuit hier, maar nog niet genoeg..

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
Door het geheugen op 3200 te zetten sloop je de pc niet. Dat geheugen kan zelfs op 3466 en soms op 3600.
Biosupdate moet je zeker doen om de compatibiliteit en stabiliteit van het systeem te verbeteren.

• Puluz
@Uszka Thanks!! was gewoon bang dat ie niet meer goed samenwerkte met GPU of CPU, teveel verschillende verhalen gelezen maar ga het doen want denk dat het wel fijn is!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Puluz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:28:

@DanDGT Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK, zou op 3200mhz moeten kunnen lopen, kan hem daar opzetten maar ben momenteel een beetje terughoudend hierin omdat ik als noob m'n nieuwe PC niet al wil slopen. Bij de windows update is mijn namelijk PC vastgelopen, startte niet meer op maar gelukkig na lang puzzelen en SSD opnieuw aansluiten kon weer in de BIOS en windows en alles weer installeren.

Mijn vraag was dan eigenlijk: heeft het een meerwaarde als ik de BIOS update? , CPU op 4100 Of kan ik het beter houden met instellingen van AMD Ryzen en GPU in juiste settings zetten, zonder BIOS update? wil gewoon mijn Games zo mooi mogelijk en met voldoende prestaties spelen. Moet eigenlijk alles nu goed instellen en daarna niet meer aan komen, daardoor verpest ik meer dan dat ik er winst uit haal denk ik.
Excuses voor deze vragen maar zie echt ff door de bomen het bos niet meer, teveel informatie vanuit internet gehaald en m'n eigen "logische" gedachtes gebruikt om alles zo in te stellen. Als zorgverlener niet overal zo veel verstand van maar het blijft me interesseren en leer vooral vanuit hier, maar nog niet genoeg..
Allereerst zou ik niet teveel zelf rommelen, bij het RAM gewoon XMP profiel aanzetten zodat die veilig op 3200mhz werkt (dat is beter dan zelf rommelen wat je nu gedaan hebt), daarnaast Ryzen gewoon zelf zijn ding laten doen met XFR en precision boost. Dan heb je op een zeer veilige manier 90% van de potentiële prestaties op een zeer veilige hands-off manier.

BIOS update kan in principe weinig kwaad, waarom er veel voor wordt gewaarschuwd is voornamelijk omdat in bepaalde landen en regio's de energievoorziening een stuk minder stabiel is dan in Nederland en je wil geen stroomonderbreking tijdens je BIOS-update.

[ Voor 4% gewijzigd door acst op 07-02-2020 10:01 ]

• civillian1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-04 09:07
ik ga dit even volgen.

update je via de @bios tool of met flash?

ik kreeg een paar foutmeldingen via de tool en durf niet meer verdergaan...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

civillian1 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:17:
ik ga dit even volgen.

update je via de @bios tool of met flash?

ik kreeg een paar foutmeldingen via de tool en durf niet meer verdergaan...
Waarom wil je je bios updaten, welke versie heb je nu ?
kijk voor info op de site van MSI!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• civillian1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-04 09:07
ik zit nu op versie 41. versie 50 is uit. ik wou upgraden omdat ik wel wat performance issues heb.

lees hier

ik heb een gigabyte maar dat is niet zo heel duidelijk op hun website. en tool werkt niet goed dus ik ga eerst op zoek naar andere oplossingen
Modbreak:Je hebt niet het bord uit deze topic? Dan zijn je posts hier offtopic. Hou het on-topic en open een eigen topic als dat niet lukt.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 27-02-2020 19:44 ]

Pagina: 1