Oplossing voor bestandsbeheer, kennisbanken & werkinstructie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor ons op het werk ben ik op zoek naar software voor onderstaande taken. Momenteel hebben wij veel bestanden op een server staan, kennis gebundeld in wiki en werkinstructies in word, dan wel pdf bestanden. Er is zo nogal wat onduidelijkheid over wie verantwoordelijk is. Bestanden worden "illegaal" (omdat het kan) gewijzigd of het wordt gewoon een puinhoop.

- werkinstructies, liefst als dynamische website met inklapbare hoofdstukken en figuren en links.
- read only documenten, zodat men altijd de juiste versie heeft. helemaal mooi is het dat er revisie informatie is, je kunt zien wie eigenaar is van dat bestand en eventueel een mogelijkheid om correcties door te geven.
- kennisbank, tweeledig:
- handige artikelen en websites
- kennisdocumenten voor de klantenservice: snel alle nodige informatie. eenvoudig up te daten door de verantwoordelijke.

Iemand tips, voor serverpakketten of software? Of een richting waarin ik kan zoeken. Key is daarbij wel: we zijn klein (10 medewerkers), dus uitgebreide pakketten zijn niet handig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:11
ik zou Office 365 eens bekijken. Met SharePoint heb je een platform voor je kennisbank, werkinstucties en mogelijkheden om je revisievraagstuk op te lossen

wikipagina's kan je gebruiken om je wiki te bouwen.

Daarnaast krijg je teams (samenwerken), onedrive (opslag) en je kan je exchangeserver ontmantelen (kosten besparing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:03
Wij gebruiken M-Files, werkt wel goed.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:17
Hier gebruiken we Q-Pulse. Kan eigenlijk alles wat je wil en nog meer, maar je moet wel het pakket even door krijgen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:27
Marber schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:32:
ik zou Office 365 eens bekijken. Met SharePoint heb je een platform voor je kennisbank, werkinstucties en mogelijkheden om je revisievraagstuk op te lossen

wikipagina's kan je gebruiken om je wiki te bouwen.

Daarnaast krijg je teams (samenwerken), onedrive (opslag) en je kan je exchangeserver ontmantelen (kosten besparing)
Dit, SharePoint doet precies wat je wil (en meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:52

Heimdallr

Asgard

Azure Devops en Sharepoint

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Waarom is er geen DVCS?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Natuurlijk kan je sharepoint gebruiken maar kijk ook naar Google Gsuite en sites kan het ook. Denk dat voor beide geld dat je naar de totale use case moet kijken om een keuze te maken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dank voor de reacties. Merk dat het allemaal wel wat ingewikkelder is dan ik dacht. Zelfs Sharepoint. Sinds de laatste keer dat ik daar mee werkte is er eigenlijk niets meer het zelfde.
Pagina: 1