Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterlinders
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-01-2023
Mijn naam is Wouter Linders, 28 jaar en heb een vraag omtrent mijn eigen pc.

Al een aantal jaar geleden heb ik een MEDION AKOYA gekocht. De pc werkt prima en na behoren.

Zelf ben ik geen high end gamer maar zou graag mijn pc willen upgraden.

De spellen
C&C Generals Zero Hour + Mods
Cities Skylines met alle uitbereidingen speel ik het meest.

Met name bij het bouwen van grote steden bij Cities skylines op maximaal resolutie Full HD 60 fps merk ik dat de pc het zwaarder begint te krijgen en vaker begint te haperen.

De grafische kaart NVIDIA Geforce GTX 550 TI zou ik willen upgraden naar een hogere kaart.

zou zo niet weten voor welke andere kaart, ik deze kan vervangen.

aangezien mijn TV 4K HDR ondersteund zou een kaart met 4K mogen maar is geen must. budget is ook minder van belang. Graag hoor ik eerst wat jullie kunnen adviseren en pas hier mijn prijs op aan.

Overige specificaties van mijn PC en TV

PC MEDION AKOYA:
Intel I7 2600 processor 3,4 GHZ
x64 processor
7.98 GB RAM.
GeForce GTX 550 TI
C schijf 100 SSD
D schijf 2 TB

SONY BRAVIA 4K HDR 55x8507C.

Hoop hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wouter Linders

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TygoDoesStuff
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-05 13:40
Hallo Wouter, weet je toevallig hoeveel watt je voeding is?

i5-11400 - 32GB DDR4 - Club3D R9 290 - Gigabyte Auorus B560M Elite- PNY XLR8 500GB - Corsair RM750 - CM HAF X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11

vectormatic

Warlock of the doorlock

@TygoDoesStuff een 550Ti heeft een 116w TDP, dus de voeding heeft in ieder geval een 6-pin connector, dus een GTX-1650 Super kan prima (die doen zon 100w), en meer zou ik toch niet op een i7 2600 hangen nu.

Overigens zou een simpele 750Ti (2e hands voor ~50 euro) al twee keer zo snel (en zuiniger) zijn. Misschien is zoiets wel het meest effectieve nu.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:52
Helaas een Medion Pc.
Daarbij is de kans groot dat er alleen maar toegestane hardware die op de whitelist staat gebruikt kan worden ter vervanging. Beste is om even via google optezoeken wat voor grafische kaarten er met deze pc werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker0180
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 22:35
Wat voor model / serienummer heeft deze PC? Wellicht, zoals @D-dark zegt kan er een whitelist zijn of zullen EUFI kaarten niet lekker werken (legacy issues).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterlinders
Medion Akoya P5385D - i7 2600/8GB/2TB/GTX550 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Cities: skylines is een nogal CPU-intensief spel. Het kan goed zijn dat de videokaart helemaal de bottleneck niet is.

@Wouterlinders zou je eens het spel op een lagere resolutie kunnen draaien en daar de FPS van posten? Als hij dan vrijwel de zelfde FPS heeft is niet de videokaart maar de CPU de bottleneck, en zul je moeten kijken om die te vervangen.

Maar om eerlijk te zijn, zowel CPU als GPU zijn erg oud, en de rest van de componenten eigenlijk ook.

Alleen als je echt een specifiek doel hebt om te doen met je PC wat met een enkel component verbeterd kan worden is het upgraden het waard, en dan zou ik zelf eerder voor tweedehands gaan, bij een GPU de RX480 bijvoorbeeld voor zo'n 80 euro.

Met het budget game systeem uit de BBG krijg je een veel beter systeem op zo'n beetje alle vlakken, waarmee je weer jaren vooruit kunt. Dat is hogere, maar betere investering als je het mij vraagt.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TygoDoesStuff
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-05 13:40
wat @D-dark zegt over een whitelist is denk ik niet waar. Ik heb hetzelfde moederbord (MS-7728) en ik draai er nu een GTX570 op, maar een gt730 was ook geen probleem.

Edit: uit deze V&A ad blijkt dat ook een gtx 760 probleemloos op dit moederbord draait: V&A aangeboden: Gemodificeerde Medion Akoya P5385D game pc

[ Voor 42% gewijzigd door TygoDoesStuff op 06-02-2020 14:59 ]

i5-11400 - 32GB DDR4 - Club3D R9 290 - Gigabyte Auorus B560M Elite- PNY XLR8 500GB - Corsair RM750 - CM HAF X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 13:04
zelf ooit ook een GTX kaart geplaatst in een Medion PC, Werkt prima,
Uiteindelijk zijn het uitgeklede MSI motherboards.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Het klopt dat het uitgeklede MSI boards zijn, met budget fortran voedingen, maar we hebben het wel over een antiek systeempje (ondertussen 8 generaties oud...). Waar je tegen aan loopt is dat een moderne kaart soms gewoon niet compatible is tot een BIOS update, waar o.a. GOP in wordt toegevoegd.

Dat, en ik denk niet dat het de TS echt helpt... Cities Skylines is juist een van die games waar (hoewel de GPU zeker een rol speelt en de TS zit nu echt aan laag...) de CPU een gigantische boost is. En eigenlijk heeft de TS gewoon een oude CPU, met een oud moederbord, met een marginale voeding.

Ik zal upgraden eigenlijk heel erg afraden, niet omdat het niet kan, maar gewoon puur omdat het naar mijn mening niet de gewenste situatie oplevert... De TS zal denk ik beter z'n geld kunnen besteden aan een nieuwe config. En daar verwijs ik graag door naar de best buy guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:52
Toch een bios probleem als ik zo google

https://www.google.nl/sea....2j1..gws-wiz.5YSzQ5brTL0

Dit oude topic op tweakers van iemand met een zelfde moederbord: Nieuwe GPU, pc boot niet meer

Ga je een experimentele bios gebruiken dan kan het werken met iets recentere oude videokaarten

Anders zou het moeten werken met 2e hands kaarten uit het tijdperk van de gtx 7 serie

[ Voor 19% gewijzigd door D-dark op 06-02-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterlinders
Bedankt allemaal. Zojuist een keuze gemaakt.

1660 TI NVIDIA
2x 8.00 GB RAM
450W NIEUWE VOEDING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
1660 Ti is niet interessant. 1660 Super presteert hetzelfde voor een lagere prijs.

Welke 450w?
Pagina: 1