Monitor krijgt alleen beeld wanneer tv aangezet wordt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis15510
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 13:14
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een probleem waar ik niet uitkom. Mijn PC met Windows 10 is verbonden met een monitor (display port) en een televisie (hdmi 2.0).
Het probleem momenteel is dat wanneer ik mijn computer opstart, ik geen beeld krijg. Totdat ik mijn televisie aanzet. Daarna krijgt mijn monitor weer beeld en kan ik vervolgens de televisie uitdoen.
Wat erg vervelend is.
Dit probleem is een paar maanden geleden begonnen, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets veranderd heb.

Verder heb ik nog meer vage beeldscherm gerelateerde problemen zoals; ik kan het beeldscherm niet dupliceren alleen uitbreiden; wanneer ik het beeld alleen op de televisie wil laten weergeven dan kan dit alleen in de resolutie 1920x1080 en lager doen. Vroeger kon ik dit gewoon zetten op 3820x2160 zonder problemen sinds ik een 4k televisie heb.

Ik heb de drivers al proberen te verwijderen met Display Driver Uninstaller maar dat loste het probleem helaas niet op.
Verder staat mijn monitor ingesteld als primaire monitor

Kan iemand me hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,
Dennis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
Welke hardware/software gebruik je?

Staat je monitor wel op het juiste kanaal? Wat gebeurt er als je de TV niet aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis15510
Hardware (waarvan ik denk dat het relevant is):
ASRock Z370 Extreme4 - Moederbord
GTX 970.
Display port kabel
HDMI 2.0 kabel
Acer XF270HUA Zwart
Panasonic tv waarvan ik het precieze model even zo niet kan vinden.

Software (ook waarvan ik denk dat het relevant is):
Windows 10 en Nvidia drivers.

Monitor staat het op het juiste kanaal.

Als ik de TV niet aangesloten heb, dan heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Vermoedelijk staat jou tv als (hoofscherm). Pas dit aan naar dat de monitor het Hoofscherm word.
Heb je het probleem hierna nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis15510
Helaas staat dit al goed ingesteld. Mijn monitor staat ingesteld als hoofdscherm en de televisie staat in windows settings aangegeven als tweede beelscherm.
Ook in Nvidia-configuratiescherm staat het goed ingesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door dennis15510 op 06-02-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Koppel de TV eens los..en doe de boel opnieuw instellen met de TV als tweede scherm. Ik zou ook nog eens op internet rondneuzen..zoals hier..
https://social.technet.mi...indows-from-opening-on-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis15510
Ik dat heb ik al geprobeerd. Zodra die HDMI kabel weer in mijn PC gaat krijg ik weer vage problemen.
Zelf heb ik het internet al helemaal afgespeurd, daarom plaats ik nu ook mijn vraag op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Heb je misschien een displayport kabel met pin20 doorverbonden ?
Dat komt namelijk best vaak voor, en zorgt er oa voor dat de grafische kaart niet goed gereset wordt.
Kijk eens wat er gebeurt als je opstart zonder de DP kabel erin, en deze pas aansluit als de PC opgestart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:50
dennis15510 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:13:
Hallo allemaal,

Verder heb ik nog meer vage beeldscherm gerelateerde problemen zoals; ik kan het beeldscherm niet dupliceren alleen uitbreiden; wanneer ik het beeld alleen op de televisie wil laten weergeven dan kan dit
Dit is toch wel een driver issue in mijn ogen.

Probeer is een versie lager te installeren. Je hoeft hier niet perse een tool te gebruiken voor te de-installeren, een gewone uninstall is meestal voldoende.

Probeer een versie of twee lager te installeren en zie wat het geeft. Ik heb een flauw vermoeden dat windows update's hier de boosdoener is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis15510
Ik heb een paar versies lager geinstalleerd nu en dat lijkt tot nu toe te werken. Mijn monitor gaat nu gewoon aan wanneer de tv uit staat.
Alleen nu is er een probleem veranderd. Ik kan nu wel mijn beeldscherm dupliceren, maar ik kan hem niet meer uitbreiden. (echt heel apart) ook kan mijn pc nog steeds geen 4k doorsturen naar de tv zonder dat de tv zwart beeld vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:50
Ik ga het even samenvatten:

Dus je hebt nu een driver van een aantal versies lager geïnstalleerd, klopt?

En nu kan je je scherm niet dupliceren. Maar via wat kan je die niet dupliceren? Via Windows? Zoja, heb je de opties in je nvidia control panel om eventueel je scherm te dupliceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis15510
Ik heb inderdaad een aantal versies lager geïnstalleerd.
Voordat ik dat deed kon ik mijn beeldscherm niet dupliceren, niet via Windows en niet via nVidia.
Nu *nadat* een oudere versie van nVidia driver heb geïnstalleerd kan ik wel dupliceren maar niet meer mijn scherm uitbreiden.
Pagina: 1