Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

27" 1440p 144hz monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gearchange
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 08-02 15:43
Hallo,

Ik zoek een?
27" 1440p 144hz IPS monitor.

Wat is je budget?
Niet meer dan €500.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nja ik ben eigenlijk op deze panelen uitgekomen; Acer Predator XB271HUb, LG UltraGear 27GL850,
Asus TUF VG27AQ, Gigabyte Aorus FI27Q. Ik lees eigenlijk overal dat de LG de beste keuze zou moeten zijn, wegens snelste responstijden, nieuwere aansluitingen, echtere kleurweergave, HDR enzovoort. Maar echter vind ik de Predator gewoon een veel vetter design hebben, alleen deze is nu al over 4 jaar oud. Ligt rond dezelfde prijs ~€499. Eigenlijk is mijn vraag; zou dit een hele domme keus zijn om deze alsnog te kopen? Heeft wel een echte G-sync module, zou dat nog een goede reden zijn om hem alsnog te kopen? Of ben ik gewoon veel beter af met de LG? (Of één van de andere?)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nividia GTX 2070, Intel 4790k, 16gb 1833mhz ram, samsung ssd 512gb, redelijk donkere kamer.

Bij voorbaat dank alvast :)

Alle reacties

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15:50

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Gearchange schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:02:
Hallo,

Ik zoek een?
27" 1440p 144hz IPS monitor.

Wat is je budget?
Niet meer dan €500.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nja ik ben eigenlijk op deze panelen uitgekomen; Acer Predator XB271HUb, LG UltraGear 27GL850,
Asus TUF VG27AQ, Gigabyte Aorus FI27Q. Ik lees eigenlijk overal dat de LG de beste keuze zou moeten zijn, wegens snelste responstijden, nieuwere aansluitingen, echtere kleurweergave, HDR enzovoort. Maar echter vind ik de Predator gewoon een veel vetter design hebben, alleen deze is nu al over 4 jaar oud. Ligt rond dezelfde prijs ~€499. Eigenlijk is mijn vraag; zou dit een hele domme keus zijn om deze alsnog te kopen? Heeft wel een echte G-sync module, zou dat nog een goede reden zijn om hem alsnog te kopen? Of ben ik gewoon veel beter af met de LG? (Of één van de andere?)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nividia GTX 2070, Intel 4790k, 16gb 1833mhz ram, samsung ssd 512gb, redelijke donkere kamer.

Bij voorbaat dank alvast :)
Bij mij gaan specificatie's altijd boven looks en zou ik dus de LG aanschaffen. Looks zijn leuk, maar hebben voor mij geen meerwaarde, betere specificatie's hebben wel meerwaarde. Zo heb ik een 4K scherm aangeschaft van AOC, alle bezels zijn zwart, behalve de onderste, dat is een zilveren strip. Ik hou gigantisch van compleet zwarte monitoren, maar nu ik de AOC heb aangeschaft, stoort die zilveren onderbezel mij helemaal niet. ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Gearchange
VapingQueen schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:09:
[...]

Bij mij gaan specificatie's altijd boven looks en zou ik dus de LG aanschaffen. Looks zijn leuk, maar hebben voor mij geen meerwaarde, betere specificatie's hebben wel meerwaarde. Zo heb ik een 4K scherm aangeschaft van AOC, alle bezels zijn zwart, behalve de onderste, dat is een zilveren strip. Ik hou gigantisch van compleet zwarte monitoren, maar nu ik de AOC heb aangeschaft, stoort die zilveren onderbezel mij helemaal niet. ;)
Eigenlijk heb je daar wel gelijk in ja. Maar dat LG logo staat dan toch waarschijnlijk de komende ~5 jaar voor m'n neus. En als het verschil toch maar erg minimaal is neem ik dan liever denk ik alsnog de Predator. Maar ik zal 't onthouden, thanks :)

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:22
Gearchange schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:24:
[...]

Eigenlijk heb je daar wel gelijk in ja. Maar dat LG logo staat dan toch waarschijnlijk de komende ~5 jaar voor m'n neus. En als het verschil toch maar erg minimaal is neem ik dan liever denk ik alsnog de Predator. Maar ik zal 't onthouden, thanks :)
ik zou me daar 0 zorgen over maken als je de komende 5 jaar een nieuw scherm hebt die dan 5 jaar oud is
vs een ander scherm die dan alweer 10! jaar oud is kwa binnenwerk/techniek.

en als je je echt stoort aan het logo dan hang je er toch een mooie sticker op van je favoriete gaming merk ?

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• Gearchange
AjDuLion schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:30:
[...]

ik zou me daar 0 zorgen over maken als je de komende 5 jaar een nieuw scherm hebt die dan 5 jaar oud is
vs een ander scherm die dan alweer 10! jaar oud is kwa binnenwerk/techniek.

en als je je echt stoort aan het logo dan hang je er toch een mooie sticker op van je favoriete gaming merk ?
Maar opzich word de Predator ook nog steeds goed aangeschreven. De verschillen lijken me minimaal. Bovendien ga ik de functies van de nieuwe aansluitingen van de LG (HDMI 2.0, Displayport 1.4) hoogstwaarschijnlijk toch niet gebruiken. Ook de HDR functie die word aangeschreven is soort van amper zichtbaar. En ook nog heeft de Predator een echte G-sync module erin, kan misschien nog wat toevoegen. En nog wat speakertjes die LG weer niet heeft. Maar ja inderdaad, misschien moet ik niet té moeilijk doen over het design. De LG heeft natuurlijk wel die vette G-sync (compatible) sticker links onder. :*)

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Gearchange schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Maar opzich word de Predator ook nog steeds goed aangeschreven. De verschillen lijken me minimaal. Bovendien ga ik de functies van de nieuwe aansluitingen van de LG (HDMI 2.0, Displayport 1.4) hoogstwaarschijnlijk toch niet gebruiken. Ook de HDR functie die word aangeschreven is soort van amper zichtbaar. En ook nog heeft de Predator een echte G-sync module erin, kan misschien nog wat toevoegen. En nog wat speakertjes die LG weer niet heeft. Maar ja inderdaad, misschien moet ik niet té moeilijk doen over het design. De LG heeft natuurlijk wel die vette G-sync (compatible) sticker links onder. :*)
NU ga je bepaalde aansluitingen nog niet gebruiken, maar wat over een jaar? Of over 2 jaar? Misschien heb je dan juist wel die aansluitingen nodig, voordeel is dat aansluitingen altijd backwards compatible zijn, maar van een DP 1.2 aansluiting kan je nooit een DP 1.4 maken, zelfde geldt voor HDMI.
Ik zou dus de monitor nemen met de hogere aansluitwaarde's, die is dan ook meer "futureproof", wat alleen maar een voordeel is. ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:22
Gearchange schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:41:
[...]

VapingQueen schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:55:
[...]

NU ga je bepaalde aansluitingen nog niet gebruiken, maar wat over een jaar? Of over 2 jaar? Misschien heb je dan juist wel die aansluitingen nodig, voordeel is dat aansluitingen altijd backwards compatible zijn, maar van een DP 1.2 aansluiting kan je nooit een DP 1.4 maken, zelfde geldt voor HDMI.
Ik zou dus de monitor nemen met de hogere aansluitwaarde's, die is dan ook meer "futureproof", wat alleen maar een voordeel is. ;)
exact dit volgend jaar koop je een gtx 3080 en heb je displayport 1.4 nodig (of hdmi 2.0) die je dan niet hebt (maar wel fancy mini speakers die je nooit gebruik in je scherm)

nee.. future proof tegenover design..

ik zou hdmi <2.0 niet eens meer aanschaffen en displayport 1.4 graag! (1.2 hell no!)

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• Gearchange
Hmm oké. Klinkt vrij duidelijk. Ik ben nog niet 110% overtuigd, maar wel al een stuk meer. Want die LG heeft ook wat dingen die weer wat minder zijn, zoals een lage contrast ratio 1:780 ofzo. En kan hij niet overclocked worden zoals de Predator tot 165hz. Dus moet nog heel even kijken. Wel super bedankt voor de antwoorden. :)

Gearchange wijzigde deze reactie 06-02-2020 13:38 (10%)

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Gearchange schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:26:
Hmm oké. Klinkt vrij duidelijk. Ik ben nog niet 110% overtuigd, maar wel al een stuk meer. Want die LG heeft ook wat dingen die weer wat minder zijn, zoals een lage contrast ratio 1:780 ofzo. En kan hij niet overclocked worden zoals de Predator tot 165hz. Dus moet nog heel even kijken. Wel super bedankt voor de antwoorden. :)
Ik zou er ook eens goed over nadenken, dat zal alleen in je voordeel werken en dat zegt een oude rot in het vak! ;) Daarnaast, cijfertjes zeggen ook niet alles, het mooiste is als je de 2 monitoren naast elkaar zou hebben staan, dat oordeelt een stuk makkelijker. Onhou alleen dit "ieder voordeel heeft zijn nadeel".

Wij zitten hier niet alleen om onze ouwe troep te verkopen, we zitten hier ook om elkaar te helpen. Dus graag gedaan en mocht je nog vragen hebben, dan kan je ook een DM'etje sturen of hier natuurlijk je vraag stellen.

• Gearchange
Haha ja ik zit er ook al een tijdje veel over te lezen. Ik was ook niet van plan om een overhaaste beslissing te maken, alhoewel ik wel een klein beetje sta te springen om er ééntje aan te schaffen. Ik zit nu nog met een Samsung Syncmaster b2430 60hz TN paneel uit 2011 lol. Ja ik dacht er ook al aan om even naar de winkel te gaan. Maar volgens mij verkopen ze beide modellen niet echt ergens.

Zijn er nog meer redenen behalve die nieuwere aansluitpoorten waarvan je zegt die LG (of een andere) moet je echt hebben tegenover de Predator? Ik doe zelf af en toe wat competitief gamen (Rocket League, Call of Duty) op casual level zeg maar, maar ook wel regelmatig een filmpje kijken bijv of een spel met mooie graphics. Ze zeggen die LG heeft de snelste responstijden/input lag/minste motion blur enz, maar in hoeverre is dit ook echt waar en op te merken?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:29

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ik heb zelf de Gigabyte AD27Q, voorganger van die FI, gekocht omdat de LG 2 manko's heeft. Ten eerste dat hij slecht leverbaar is/was en ten tweede dat het nogal een lotterij is met panel kwaliteit.

Die Gigabyte AD27Q wordt door Rtings.com nog altijd aangeduid als 1 van de allerbeste 144Hz IPS beeldschermen.

"Oooh Jeroen!"

• Gearchange
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:01:
Ik heb zelf de Gigabyte AD27Q, voorganger van die FI, gekocht omdat de LG 2 manko's heeft. Ten eerste dat hij slecht leverbaar is/was en ten tweede dat het nogal een lotterij is met panel kwaliteit.

Die Gigabyte AD27Q wordt door Rtings.com nog altijd aangeduid als 1 van de allerbeste 144Hz IPS beeldschermen.
Volgens mij is de loterij met de meeste IPS schermen wel zo toch of niet? Met IPS glow enzo

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17:27
AOC heeft 2 nieuwe 27" 1440p 144hz VA monitoren uitgebracht.
pricewatch: AOC CQ27G2U/BK Zwart & pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart

Helaas wel nog geen reviews van te vinden.

• Gearchange
VoedoeAndVodka schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:04:

Zien d'r niet verkeerd uit, ook voor een mooie prijs. Alleen geef ik denk ik wel de voorkeur aan IPS. Iets mooiere kleuren en minder ghosting zover ik heb begrepen. Iig bedankt. :)

• Aeon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:48
VoedoeAndVodka schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:04:

Zeker mooie modellen. Ze zijn ook nog niet leverbaar. Zal hopelijk eind februari beschikbaar komen.

Ik ga denk ik voor de LG 27GL850 (IPS) Maar VA is ook (indien helder genoeg) ook zeker een optie.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

144Hz op 1440p heb je geen DP 1.4 nodig. huidige RTX2070S heeft ook DP1.4 en werkt ook op 1.2 scherm

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True