Scart aansluiting naar HDMI aansluiting op LG TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeAa
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-07-2020
In mijn vorige topic hierover werd eigenlijk gesuggereerd dat dit niet te doen was.
Mijn topic werd gesloten door de moderator omdat er van mijn kant te weinig actie was t.a.v. oplossingen.
Wel nu dan mijn oplossing:
Scart naar Hdmi Converter - SCART converter voor het analoge signaal naar HDMI
Voor nog geen 20 euro te koop.
Mijn vraag is nu:
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Zo ja wat is de kwaliteit vh uitgangssignaal?
Alvast bedankt.
Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic blinkt nog altijd niet uit in volledigheid. Om het in de juiste context te zien; het borduurt dus voort op Ik wil een dvd recorder aansluiten met een scart kabel..

Ik heb er geen ervaring mee (zie het persoonlijk ook niet zitten om dermate verouderde bronnen te combineren met een moderne tv).

Heb er mijn twijfels bij of het beoogde doel haalbaar is. De converters die ik wel eens online gezien heb, zijn altijd 1-richting: scart naar hdmi of hdmi naar scart. In het geval van een recorder heb je echter verkeer in 2-richtingen.

Uitgangssignaal kan met wat upscaling vast 1080p zijn maar dvd is van zichzelf slechts 480p dus erg goed zal het niet zijn.

Mijn advies: niet aan beginnen.

[ Voor 0% gewijzigd door S1NN3D op 06-02-2020 14:25 . Reden: D vd V zat te slapen en heeft nu de juiste dvd resolutie genoteerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:25
Als het puur gaat om het afspelen van Dvd's dan zijn die converters op zich prima. Kwaliteit vermindert er niet zichtbaar door, meer ook omdat het beeld al niet heel geweldig is natuurlijk (480p volgens mij?). Je TV zal dit dan vanzelf upscalen.

Wil je er ook mee opnemen dan werkt deze oplossing dus niet, want 1 richtingsverkeer.
Dus ja wat wil je er nu precies mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 06-02-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeAa
Ik heb een humax decoder waar ik mee kan opnemen.
Als een dvd 480p is dan heeft een nieuwe dvd recorder dus ook geen zin.
Het gaat er mij om dat ik wat dvd's heb en die wel eens af wil spelen.
Uiteindelijk zou ik zeker geen nieuwe dvd recorder kopen.
Dus het is niet zo dat ik veel belang hecht in dit geval aan beeldkwaliteit voor die enkele keer dat ik de bewuste dvd afdraai. Maar waarom zou je dan voor dat geringe bedrag dit apparaat weggooien?
U bent bedankt voor de respons.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:47
Wat is nou het doel precies? Alleen dvds afspelen? Dan zou ik gewoon voor een tientje een dvd speler met hdmi aansluiting van marktplaats (of hier V&A) halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Mijn vraag is nu:
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Zo ja wat is de kwaliteit vh uitgangssignaal?
Het zijn hele bruikbare kastjes, maar zeker niet perfect. Zeker als je een RGB-signaal hebt, komt er een vrij goed plaatje uit. Een composietsignaal is niet persé slecht, maar het is niet de beste PAL-decoder die in deze kastjes zit. Ik heb naast zo'n kastje ook een Extron-schaler waar een Philips PAL-decoder in zin. De Extron laat een duidelijk mooier plaatje zien bij composietsignaal. Onbruikbaar is het composietsignaal van het Chinese kastje zeker niet.

Een nadeel van deze kastjes is dat ze schalen i.p.v. het 1-op-1 omzetten naar een digitaal signaal. Dat schalen kan bijeffecten veroorzaken en verhoogt ook de latentie wat als je met retrocomputers werkt een nadeel is. Het blijft echter speelbaar.

Je hebt een degelijke SCART-kabel nodg (die dikke tuinslangexemplaren), omdat het kastje sneller last heeft van ruis in beeld dan een ouderwetse beeldbuistelevisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06 09:46
Of je legt nog iets bij en je kunt er ook nog blu-rays mee afspelen en kun je weer een hele tijd voorruit
pricewatch: Sony BDP-S1700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een SCART-omzetter moet je wat mij betreft gewoon in huis hebben als je TV geen SCART-aansluiting heeft. SCART komt dusdanig veel voor dat je geheid in de situatie komt dat je een keer een apparaat wil aansluiten. Een nieuwe DVD-speler is enkel een oplossing voor die ene kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeAa
Beste mensen, allemaal bedankt voor jullie inbreng.
Gezien het feit dat ik er niet echt veel mee ga doen met die Philips dvd speler/recorder en zo'n omvormer goedkoop is, ga ik deze eerst eens uitproberen.
Mocht het tegenvallen dan is een marktplaats dvd recorder mét HDMI aansluiting altijd een optie.
Nogmaals allen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nog even... dit type:

http://nl.aliexpress.com/item/32963849909.html

... wil je vermijden, die ondersteunt namelijk geen RGB. Dit is het type dat je wilt hebben:

http://nl.aliexpress.com/item/4000390459131.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat ik verder aanbeveel is: Koop er een USB-naar-DC-kabel bij. Iets als dit:

http://nl.aliexpress.com/item/4000386319651.html

Er zit vaak namelijk vaak wel een voeding bijgeleverd, maar met Chinese voedingen moet je altijd voorzichtig zijn en eigenlijk een veiligheidsinspectie uitvoeren voordat je ze gebruikt. Met zo'n USB-naar-DC omzeil je dat probleem en het is nog handig ook, want je kunt een USB-aansluiting van je TV gebruiken als voeding.

Ik mijn eigen converter met een beetje klittenband achter op de TV bevestigd. Met een kort USB- en HDMI-kabeltje heb je zo de boel netjes weggewerkt.
Pagina: 1