Sinds gisteren (5 februari) heeft Ziggo de gebruikers van een Android TV geblokkeert, en ook het casten werkt niet meer. Het gaat om de apps van Ziggo Go en Horizon TV. Schijnbaar voelt Ziggo zich zo oppermachtig dat ze dit doet. Geeft maar weer aan dat de ontwikkeling van hun eigen Ziggo Go app voor Android TV een farce is. Mooi door gaan Ziggo, je raakt steeds meer klanten kwijt aan Canal Digitaal, NLZiet en KPN.
Is dat niet in een testfase? Eerste link op Google: https://community.ziggo.n...go-go-op-android-tv-49457
Ziggo heeft alle gebruikers buiten de testgroep geblokkeert. Zo laten ze zien hoe machtig ze zich voelen. Maar gelukkig zijn er voor deze gebruikers alternatieven, die zelfs nog beter zijn.
Ze geven aan dat de apk niet officieel is.
Hoe kan je dan spreken van Ziggo blokkeert mij.
Ik zou eerder zeggen Ziggo blokkeert mensen die geen klant zijn. Dat is logisch lijkt me.
Hoe kan je dan spreken van Ziggo blokkeert mij.
Ik zou eerder zeggen Ziggo blokkeert mensen die geen klant zijn. Dat is logisch lijkt me.
Ik kon gisteren nog wel casten vanaf mijn iPhone. Dus niet alles blijkt geblokkeerd.
En hoe bedoel je hoe machtig ze zich voelen? Jij gebruikt een applicatie waar je geen recht op hebt (geen tester) en gaat nu klagen dat het niet werkt. Ziggo geeft toch nergens aan dat je dit mag en kan gebruiken?
En hoe bedoel je hoe machtig ze zich voelen? Jij gebruikt een applicatie waar je geen recht op hebt (geen tester) en gaat nu klagen dat het niet werkt. Ziggo geeft toch nergens aan dat je dit mag en kan gebruiken?
PS/XBL: Nogne
Waar hebben we het over? Wat heeft ziggo geblokkeerd?Torrox schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:03:
Sinds gisteren (5 februari) heeft Ziggo de gebruikers van een Android TV geblokkeert, en ook het casten werkt niet meer.
Hebben we het hier over de gemodifeerde versie van de Ziggo Go app zodat deze ook in Nederland functioneerd? Ziggo heeft hier altijd al van gezegd dat deze niet supported en officieel is...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
De officiële app voor Android TV is in testfase, en uit betrouwbare bron
begrijp ik dat deze erg prettig werkt.
Hopelijk snel live.
Hopelijk snel live.
[ Voor 4% gewijzigd door Olghur op 06-02-2020 08:32 ]
Ik ben klant van hun in Nederland, maar ik verblijf veel in het buitenland. Hoezo, illegaal kijken?
En je bevind je momenteel dus niet op hun netwerk, dus kunnen ze dat gewoon blokkeren lijkt me.Torrox schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:04:
Ik ben klant van hun in Nederland, maar ik verblijf veel in het buitenland. Hoezo, illegaal kijken?
time is infinite, but each week is ten hours short..
Mijn opzegging ligt al bij Ziggo, en een nieuwe aansluiting van Canal Digitaal is al gemaakt. Daag, Ziggo!
Volgende keer thuis even een VPN aan laten staan als je weg gaat. Bijvoorbeeld met een Raspberry Pi. Op die manier loopt al het verkeer via je huis, en dus via het Ziggo netwerk.Torrox schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:04:
Maar of dit het probleem is weet ik niet.
Maar ben je een tester van de Ziggo app? Klagen kunnen wij allemaal, maar je mag best realistisch zijn.Torrox schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:04:
Veel plezier met je nieuwe aansluiting en lagere kwaliteit streamsTorrox schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:10:
Mijn opzegging ligt al bij Ziggo, en een nieuwe aansluiting van Canal Digitaal is al gemaakt. Daag, Ziggo!
[ Voor 31% gewijzigd door Nogne op 06-02-2020 09:12 ]
Dus dit blokkeren van een app had er totaal niks mee te maken.Torrox schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:10:
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Ziggo Go is prima in het buitenland te gebruiken (EU)DeNelis schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:07:
[...]
En je bevind je momenteel dus niet op hun netwerk, dus kunnen ze dat gewoon blokkeren lijkt me.
https://www.ziggo.nl/ente.../ziggo-go-kijken-in-de-eu
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb Formule 1 zitten kijken in China via Ziggo Go, maar dan wel met een VPN.SinergyX schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:14:
[...]
Ziggo Go is prima in het buitenland te gebruiken (EU)
https://www.ziggo.nl/ente.../ziggo-go-kijken-in-de-eu
Dus dat blokkeert Ziggo ook niet actief.
[ Voor 5% gewijzigd door dehardstyler op 06-02-2020 09:18 ]
Verwijderd
Eehh, nee.DeNelis schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:07:
[...]
En je bevind je momenteel dus niet op hun netwerk, dus kunnen ze dat gewoon blokkeren lijkt me.
Binnen de EU kan je Ziggo Go gebruiken, buiten de EU is een VPN nodig inderdaad. In Amerika kijk ik ook zonder problemen zolang ik een VPN gebruik.dehardstyler schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:17:
[...]
Ik heb Formule 1 zitten kijken in China via Ziggo Go, maar dan wel met een VPN.
Dus dat blokkeert Ziggo ook niet actief.
Ziggo blokkeert ook als je achter een vpn zit. Heb al een proefabo van Canal Digitaal, en minstens zo goed als Ziggo.
Dat is inderdaad een nee, want Ziggo werkt ook via de mobiele verbinding op bijvoorbeeld T-Mobile, dus het is niet nodig om op Ziggo / VodafoneZiggo netwerk te zitten.
Weet je zeker dat je niet zelfs loopt te prutsen? Ik ben nog nooit tegen een blokkade van Ziggo aangelopen in het buitenland.
Ik kan trouwens ook prima casten naar mijn shield. Misschien zou je eens wat duidelijker uit kunnen leggen wat nu je exacte probleem is, want voor zover ik kan controleren ligt dit niet aan Ziggo.
Ik kan trouwens ook prima casten naar mijn shield. Misschien zou je eens wat duidelijker uit kunnen leggen wat nu je exacte probleem is, want voor zover ik kan controleren ligt dit niet aan Ziggo.
[ Voor 44% gewijzigd door Dennism op 06-02-2020 09:28 ]
Hij heeft zijn rage quit al gehad en is overgestapt naar Canal Digitaal.Dennism schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:27:
Weet je zeker dat je niet zelfs loopt te prutsen? Ik ben nog nooit tegen een blokkade van Ziggo aangelopen in het buitenland.
Wat een vreemd topic is dit?
Moest je gewoon even je ei kwijt of wat?
Bij mij werkt Ziggo Go nog prima met casten vanaf mijn iPhone naar een Chromecast, dus zullen ze je geblokkeerd hebben om een andere reden.
En machtig? Een dienstaanbieder heeft het volledige recht je te blokkeren als je hun regels niet volgt. Dat is toch niet zo vreemd? Dat zal Canal Digitaal ook doen hoor...
Moest je gewoon even je ei kwijt of wat?
Bij mij werkt Ziggo Go nog prima met casten vanaf mijn iPhone naar een Chromecast, dus zullen ze je geblokkeerd hebben om een andere reden.
En machtig? Een dienstaanbieder heeft het volledige recht je te blokkeren als je hun regels niet volgt. Dat is toch niet zo vreemd? Dat zal Canal Digitaal ook doen hoor...
Kan je dit ook onderbouwen? De media rechten bij Ziggo zijn namelijk hetzelfde als Canaal Digitaal. En ik gebruik al sinds de release Ziggo Go en ben nog nooit geblokkeerd.Torrox schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:22:
Ziggo blokkeert ook als je achter een vpn zit. Heb al een proefabo van Canal Digitaal, en minstens zo goed als Ziggo.
En de kwaliteit van de CD streams zijn zeker niet minstens zo goed. Misschien op je telefoon/tablet zal je het verschil niet merken, maar op een TV zie je duidelijk een verschil.
Verwijderd
net getest, en je hebt helemaal ongelijk.Torrox schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:22:
misschien moet je je vpn instellen dat het lijkt alsof je uit nederland of een ander eu land komt?
vpn nld geen probleem
vpn dld geen probleem
vpn uk geen probleem (waarom niet eigenlijk? t
vpn spanje geen probleem
vpn frankrijk geen probleem
vpn china wel probleem
vpn inda wel probleem
vpn mexico wel een probleem
moet ik door gaan?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2020 11:17 ]
Het is ook overigens niet alleen Ziggo die dit kan afdwingen. Zenders kunnen zelf ook de restrictie opleggen, omdat dit niet binnen de afspraken vallen. Zij betalen ook voor hun content en mogen dus ook mede bepalen als iets wel of niet mag, dit heeft Ziggo niet altijd in eigen hand.
Heerlijk topic dit! Bedankt voor een lach op mijn gezicht Torrox.
Tja, dit topic heeft geen discussiewaarde. Duidelijk zichtbaar aan de weinig serieuze reacties en vele topic reports. Het is een persoonlijke rant en daarvoor gaan we geen topic openen op het forum. Snel op slot voordat het helemaal uit de hand loopt.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()