Vraag

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik zoek een?
Ik heb met mijn domme hoofd mijn huidige telefoon (Xiaomi Mi Mix 3) laten vallen, en het scherm is kapot. Nu kan ik een kitje kopen om dat te repareren, aangezien de rest van de telefoon wel werkt (muziek, meldingen, wekker, enz.) maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Ik ben dus op zoek naar een telefoon van maximaal 300 euro, ik ga hem minimaal een jaar gebruiken, maar ik denk niet veel langer dan dat. De reden hierachter is dat ik mijn kapotte telefoon nog een jaar moet afbetalen en ik het me niet kan veroorloven om nu een dure telefoon te kopen en ook nog dat abonnement afbetalen.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan max 300eu. Tweedehands is oké.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil hem dus tussen 1-1,5 jaar gebruiken als tijdelijke telefoon, die gewoon nog zo lang goed blijft en hopelijk nog een beetje resell-value heeft daarna, vandaar mijn voorkeur naar een tweedehands iPhone 8, ookal heb ik de laatste 2,5 jaar Android gebruikt en dat me best goed bevalt. Ik wil hem binnen nu en 2 maanden kopen vanwege een geplande vakantie begin mei (en de Alcatel 1 die mijn vader nog had liggen is ook geen geweldig toestel, to say the least), tegen die tijd kan ik het mijzelf veroorloven 300 euro uit te geven als ik wat extra uren stop in m'n bijbaantje bij de supermarkt :+

verder gebruik ik mijn mobiel voor de basisdingen: WhatsApp, Snapchat, Instagram, Reddit, muziek (bluetooth-speaker en 3.5mm oortjes, waarvan ik al een usb-c verloopje heb) enz.

Overigens vind ik een bovengemiddelde normale camera, waarmee je mooie daglicht plaatjes mee kan schieten voor op mijn vakantie ook wel een beetje belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
tweedehands iPhone 8 van tussen de 250 en 300eu is dus nu mijn voorkeur, vanwege de resell value en de simpelheid van iOS wat ik soms wel mis als ik eerlijk ben.
tweedehands Samsung S9 bijv. is ook een optie, maar daar zit ik dus een beetje aan te twijfelen. Overigens heb ik redelijk slechte ervaringen met goedkope, nieuwe Android telefoons. Ik weet niet of ik dat opnieuw wil proberen, dus zit eigenlijk vooral te kijken naar wat oudere modellen van grote, bekende merken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is mijn onderbuikgevoel om voor een iPhone 8 te kiezen inderdaad de goeie, voor hoogstens 1,5 jaar gebruik? Het kleine schermpje wordt wel weer even wennen, maar dat komt wel goed.

Ik zou graag jullie insteek willen horen :)

:)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
Als je hem maar 1 jaar gaat gebruiken.
Mi a3. Geweldige stock Android.
Als je hem langer wilt gebruiken
Mi 9t. Sterke mobiel, pro variant kan voor leuke specs.

Beide mobieltjes zijn veel goedkoper uit China te bestellen via banggood AliExpress of eglobal oid.

• Grijs
99ruud99 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:45:
Als je hem maar 1 jaar gaat gebruiken.
Mi a3. Geweldige stock Android.
Als je hem langer wilt gebruiken
Mi 9t. Sterke mobiel, pro variant kan voor leuke specs.

Beide mobieltjes zijn veel goedkoper uit China te bestellen via banggood AliExpress of eglobal oid.
De Mi A3 ziet er ook zeker uit als een goede optie, zeker voor de prijs. Maar wat ik bij een huawei P Smart had van ong. 2 jaar geleden (destijds 200 euro voor neergelegd), is dat deze na eigenlijk 7 à 8 maanden al verschrikkelijk langzaam werd. Is dat tegenwoordig bij telefoons in deze prijsklasse hetzelfde?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Mijn Mi6 is nog altijd even snel. Prima telefoons en redelijk vaak software updates, ook na een paar jaar.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Grijs
LED-Maniak schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:53:
Mijn Mi6 is nog altijd even snel. Prima telefoons en redelijk vaak software updates, ook na een paar jaar.
Dan ga ik toch maar weer eens een budget Android telefoon overwegen..

Weten jullie hoe de camera van de iPhone 8 / Samsung S9 zich vergelijkt met bijv. de Xiaomi Mi A3?

Ik ben nog steeds wel aan het twijfelen of ik een Xiaomi moet kopen, niet vanwege het merk, maar ik kan mijn huidige Xiaomi heel lastig laten repareren in NL. Dat is iets waar je geen last hebt bij Samsung/Apple/Huawei enz.

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10 09:52
Grijs schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:02:
[...]

Dan ga ik toch maar weer eens een budget Android telefoon overwegen..

Weten jullie hoe de camera van de iPhone 8 / Samsung S9 zich vergelijkt met bijv. de Xiaomi Mi A3?

Ik ben nog steeds wel aan het twijfelen of ik een Xiaomi moet kopen, niet vanwege het merk, maar ik kan mijn huidige Xiaomi heel lastig laten repareren in NL. Dat is iets waar je geen last hebt bij Samsung/Apple/Huawei enz.
Gewoon die Mi 9T 128GB halen. Toptelefoon met goede camera voor een zacht prijsje.

• Grijs
Die Xiaomi Mi 9T ziet er zeker mooi uit, maar daar krijg je wel de Xiaomi skin, die ik zelf soms best lelijk/vervelend vond. Ik denk dat ik dan zelf liever voor de A3 met Android One ga (of is dit een hele domme keuze?) :)

Daardoor ook mijn oorspronkelijke voorkeur naar OnePlus, Google, en ook in zekere mate Apple, doordat de software gewoon cleaner is en in mijn mening fijner werkt. Ik vond zelf de Huawei en Xiaomi skin erg matig.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Waarom laat je het scherm van je Mi mix 3 niet repareren? Ben je waarschijnlijk goedkoper uit, en hoef je het zelf niet te doen.

• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-10 18:35
Die p smart heb ik ook gehad, dat was idd. geen zo'n schitterend toestel. Ik heb deze vervangen door de mate 20 lite en ben er tevreden van. Kost nu 199 nieuw.
Voor 300 euro is er toch keuze zat lijkt me.
Samsung A50 was de midrange topper volgens de verkopen in Nederland, is geen 300 euro meer nu. Heb je de vergelijker al gebruikt trouwens, die zak je op weg helpen. Tweedehands zou ik niet doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Misschien een Galaxy A40?
Die zit onder de €200 op het moment.

pricewatch: Samsung Galaxy A40 Blauw

(EDIT: Net iets boven de €200 als je 'm bij CoolBlue besteld.)

[ Voor 15% gewijzigd door unezra op 06-02-2020 07:34 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
Mocht de skin van de 9t je tegenstaan, er is een heel topic over welke launchers en systemen je kan gebruiken IPV miui. Met hele stappenplan en van wat je precies moet doen. De reden dat ik het niet heb gedaan is omdat ik niet zoveel last heb van de skin. Het ziet er wel relatief eenvoudig uit.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Waarom niet toch zelf repareren? Voldoende filmpjes te vinden die je daarbij helpen en vele malen goedkoper dan een nieuwe telefoon.
Kijk eens naar de Umidigi power 3. Android 10, mega batterij, nette camera voor 140€. Umidigi is nog aan de weg aan het timmeren dus enorm veel bang voor buck.

• Grijs
Bedankt voor jullie input iedereen!

Natuurlijk is zelf repareren een optie. Ik ben al naar een telefoonwinkel geweest, die zeggen mijn model niet te repareren, maar een kitje bestellen bij aliexpress oid is een optie.
Alleen vind ik dit een beetje eng, ik heb überhaupt nog nooit een telefoon opengemaakt, en als iets misgaat ben ik 150 euro kwijt. Ik ga er zeker even over nadenken, maar denk dat ik zelf liever voor een andere telefoon ga :)

Samsung A40/A50 is ook mogelijk, maar ik vind dat de Xiaomi Mi A3 mooiere fotos maakt (reviews: Veel telefoon voor 250 euro - Mi A3, Galaxy A50, P30 Lite en Moto On...) en de A3 komt met Google One, wat ik eigenlijk wel fijn vindt. Ik heb twee vrienden met een A50, ik ga wel even vragen hoe zij hem vinden :)

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-11 11:57
De Oppo X9 zit ook net boven de 200euro.
Fijn toestel goede foto's, 128gb geheugen en een beste batterij 5000mah.
Pagina: 1