Omdat ik 100% thuis werk (en game
) heb ik daar momenteel een erg prettige setup met een 27" desk mounted Eizo Foris monitor (1440p, 144Hz), en een 5.1 set speakers van Creative die met analoge kabels werkt. Daarnaast heb ik een fijne muis + goed toetsenbord aangesloten, en dat is mijn gaming PC 
Voor mijn werk gebruik ik een MacBook Pro. Als ik die momenteel wil gebruiken dan moet ik de DisplayPort kabel er uithalen en mijn Mac d'r op aansluiten. Vervolgens moet ik de USB kabels van mijn muis en toetsenbord ook op mijn Mac's dongle aansluiten en kan ik aan de slag... maar wel zonder audio.
Ik zoek een?
TL;DR: Een switch waarop ik een 1440p/144Hz monitor, 5.1 surround sound, bekabeld internet, muis, en toetsenbord kan delen met 1 PC en 1 MacBook Pro.
Langer: Een switch (KVM?) waarop:
Tot 750 euro maar ik ben bereid hoger te gaan voor een sublieme oplossing.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De refresh rate is vooral belangrijk op mijn PC voor het gamen, maar ook voor mijn werk is het erg prettig aan mijn ogen. Ik wil moeiteloos kunnen switchen van de ene computer naar de andere zonder allemaal kabels te moeten vervangen en verplaatsen.
Wat ik zelf al heb kunnen vinden is deze StarTech.com 4 Port DisplayPort KVM Switch w/ Audio & USB Hub - 4K 60Hz - Keyboard, Video, Mouse Computer Switch Box for DP Monitor (SV431DPUA2) op Amazon. Het probleem is alleen dat ook de StarTech support mij niet kon vertellen of hun switches 1440p/144Hz ondersteunen.
En het grotere probleem is dat het audio puntje niet helemaal duidelijk is. Ja, digitaal moet soms nog wel lukken maar dan moet ik dus een verbindstukje kopen analoog->digitaal. Da's geen probleem maar ik wil graag wel zeker weten dat 't allemaal gaat werken
Een 3,5" connectie is in ieder geval stereo en niet 5.1.
De support meneer kwam met deze twee alternatieve opties:
Door een BeyerDynamic headset op de audio-out van de monitor aan te sluiten merk ik wel dat het geluid wat tegenvalt, en ook het volume niet instelbaar is. Liever sluit ik mijn koptelefoon aan op mijn speakerset zelf, wat goed geluid oplevert en waarbij de volume-knop ook zijn werk doet
Waar kan ik geld uitwisselen voor mijn droomoplossing?
Voor mijn werk gebruik ik een MacBook Pro. Als ik die momenteel wil gebruiken dan moet ik de DisplayPort kabel er uithalen en mijn Mac d'r op aansluiten. Vervolgens moet ik de USB kabels van mijn muis en toetsenbord ook op mijn Mac's dongle aansluiten en kan ik aan de slag... maar wel zonder audio.
Ik zoek een?
TL;DR: Een switch waarop ik een 1440p/144Hz monitor, 5.1 surround sound, bekabeld internet, muis, en toetsenbord kan delen met 1 PC en 1 MacBook Pro.
Langer: Een switch (KVM?) waarop:
- Ik mijn 1440p/144Hz monitor kan aansluiten;
- Want dan kan ik mijn toetsenbord/muis op de monitor aansluiten;
- De switch moet ook analoge audio aankunnen, of digitaal (maar dan moet ik een kabeltje kopen om dat signaal te vertalen?);
- Liefst ook een aansluiting voor het netwerk maar da's optioneel;
- Hoe dan ook: datadoorvoer voor 144Hz op 1440p is noodzakelijk;
- Bonuspunten als de hub ook een USB upstream accepteert van de monitor, zodat ik ook USB devices op de monitor kan aansluiten en gebruiken;
- Bonuspunten als de hub surround-sound 5.1 kan aansturen (dus ik wil niet afhankelijk zijn van een 3,5" plug waarbij alleen stereo een optie is.
Tot 750 euro maar ik ben bereid hoger te gaan voor een sublieme oplossing.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De refresh rate is vooral belangrijk op mijn PC voor het gamen, maar ook voor mijn werk is het erg prettig aan mijn ogen. Ik wil moeiteloos kunnen switchen van de ene computer naar de andere zonder allemaal kabels te moeten vervangen en verplaatsen.
Wat ik zelf al heb kunnen vinden is deze StarTech.com 4 Port DisplayPort KVM Switch w/ Audio & USB Hub - 4K 60Hz - Keyboard, Video, Mouse Computer Switch Box for DP Monitor (SV431DPUA2) op Amazon. Het probleem is alleen dat ook de StarTech support mij niet kon vertellen of hun switches 1440p/144Hz ondersteunen.
En het grotere probleem is dat het audio puntje niet helemaal duidelijk is. Ja, digitaal moet soms nog wel lukken maar dan moet ik dus een verbindstukje kopen analoog->digitaal. Da's geen probleem maar ik wil graag wel zeker weten dat 't allemaal gaat werken
De support meneer kwam met deze twee alternatieve opties:
- 2-Port DisplayPort KVM Switch - 4K 60Hz
- 2 Port USB 4K60Hz DisplayPort KVM Switch with Built-In Cables
Door een BeyerDynamic headset op de audio-out van de monitor aan te sluiten merk ik wel dat het geluid wat tegenvalt, en ook het volume niet instelbaar is. Liever sluit ik mijn koptelefoon aan op mijn speakerset zelf, wat goed geluid oplevert en waarbij de volume-knop ook zijn werk doet
Waar kan ik geld uitwisselen voor mijn droomoplossing?