Stel je voor: ergens in Nederland bestaat er een L-vormige overloop. De overloop heeft één lichtpunt in het plafond, met bijhorende wandschakelaar. Om de gehele ruimte te verlichten lijkt het nodig om meerdere lichtbronnen aan het plafond te hebben. Een balk of rail met spots bijvoorbeeld. Maar op dezelfde overloop zou ook een grote decoratieve plant moeten staan. Aangezien er bijna geen daglicht op de overloop komt lijkt het noodzakelijk af en toe een groeilamp op de plant te laten schijnen. Dat zou het beste via een tijdschakelaar gaan.
Bestaat er manier op een rijtje lampen op te hangen aan één lichtpunt waarbij de lichtschakelaar de gewone lampen bedient en een tijdklok de groeilamp die er tussen zit? Het lijkt me erg lastig, maar misschien zijn er moderne technieken in te zetten?
Latere toevoeging
Hier een plaatje van de draden van het lichtpunt:

Er zijn o.a. bruine draden aanwezig. Er komen er vier uit in een verbindingsklem. Ik ga ervan uit dat er dan wel iets af te takken valt.
Bestaat er manier op een rijtje lampen op te hangen aan één lichtpunt waarbij de lichtschakelaar de gewone lampen bedient en een tijdklok de groeilamp die er tussen zit? Het lijkt me erg lastig, maar misschien zijn er moderne technieken in te zetten?
Latere toevoeging
Hier een plaatje van de draden van het lichtpunt:

Er zijn o.a. bruine draden aanwezig. Er komen er vier uit in een verbindingsklem. Ik ga ervan uit dat er dan wel iets af te takken valt.
[ Voor 14% gewijzigd door FranciscusK op 06-02-2020 11:54 . Reden: plaatje toegevoegd ]