Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC upgraden NVidia geforce GTX 550 Ti

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wouterlinders
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 08-03 22:18
Mijn naam is Wouter Linders, 28 jaar en heb een vraag omtrent mijn eigen pc.

Al een aantal jaar geleden heb ik een MEDION AKOYA gekocht. De pc werkt prima en na behoren.

Zelf ben ik geen high end gamer maar zou graag mijn pc willen upgraden.

De spellen
C&C Generals Zero Hour + Mods
Cities Skylines met alle uitbereidingen speel ik het meest.

Met name bij het bouwen van grote steden bij Cities skylines op maximaal resolutie Full HD 60 fps merk ik dat de pc het zwaarder begint te krijgen en vaker begint te haperen.

De grafische kaart NVIDIA Geforce GTX 550 TI zou ik willen upgraden naar een hogere kaart.

zou zo niet weten voor welke andere kaart, ik deze kan vervangen.

aangezien mijn TV 4K HDR ondersteund zou een kaart met 4K mogen maar is geen must. budget is ook minder van belang. Graag hoor ik eerst wat jullie kunnen adviseren en pas hier mijn prijs op aan.

Overige specificaties van mijn PC en TV

PC MEDION AKOYA:
Intel I7 2600 processor 3,4 GHZ
x64 processor
7.98 GB RAM.
GeForce GTX 550 TI
C schijf 100 SSD
D schijf 2 TB

SONY BRAVIA 4K HDR 55x8507C.

Hoop hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wouter Linders

Alle reacties

• fatraaij
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22-03 19:19
Zo te zien is jouw pc inderdaad al wat ouder. Ik geloof dat die generatie processors uit 2009 komt :P

Command en Conquer gaat geen probleem zijn, aangezien dat spel uit 2003 komt. (Ik neem aan dat je die nu ook al kunt spelen?)

Cities Skylines is een iets anders verhaal maar als we even kijken naar de recommended system requirements dan krijgen we dit:

Processor: Intel Core i5-3470T 2.8GHz / AMD FX-6300
Graphics: AMD Radeon HD 7870 or NVIDIA GeForce GTX 660
VRAM: 2GB
System Memory: 6 GB RAM
Storage: 4 GB Hard drive space

Zoals je zelf misschien al ziet ligt niet alleen je GPU onder deze vereisten maar ook je CPU.

Ik raad je dus sowieso niet aan om dit systeem nog te upgraden maar mocht je dat toch echt willen doen ben ik bang dat je de bottlekneck gaat verplaatsen van de GPU naar de CPU.

Verder is Cities Skylines ook nogal gevoelig voor mods, en ik denk dat je vroeg of laat toch wel wat mods gaan installeren die ook de impact op je performance (zeker met jouw huidige systeem) flink gaan beinvloeden.
Ook als je grotere steden gaat bouwen ga je merken dat je performance gaat droppen. Mede omdat je RAM dan gaat vol zitten, dus het kan ook goed zijn dat je te weinig RAM hebt voor cities skylines.

En 4K gamen gaat hem sowieso niet worden met dit systeem.

Ik hoop je een beetje geholpen te kunnen hebben, en mocht er iets onduidelijk zijn dat hoor ik het wel.
Fabian. :)

• Uszka
  • Laatst online: 12:33
Een i7-2600 (uit 2011 @fatraaij ) is wel wat meer mans dan een i5-3470T. Ander videokaartje erin, beetje geheugen erbij en gaan maar weer.

@Wouterlinders Wil je ook gamen op 4K of schroef je de resolutie dan terug naar 1080p?

• fatraaij
  • Laatst online: 22-03 19:19
Uszka schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:02:
Een i7-2600 (uit 2011 @fatraaij ) is wel wat meer mans dan een i5-3470T. Ander videokaartje erin, beetje geheugen erbij en gaan maar weer.

@Wouterlinders Wil je ook gamen op 4K of schroef je de resolutie dan terug naar 1080p?
Ooh sorry, dat heb ik volledig over het hoofd gezien. |:(

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True