Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Maten douchecabine kloppen niet

Pagina: 1
Acties:

• Rob66a
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 05-02 22:05
Wij hebben een douchecabine (90x 100, deur = 100 cm) besteld die op een tegelvloer geplaatst moet worden.

Het bedrijf wat onze badkamer plaatst heeft de maten ingesteld zoals aangegeven op de tekening.
De stelmaten voor de deur zijn 97.1 - 99.1, en ze hebben het veilig in het midden geplaatst op 98 cm.

Nu ze de deur en het u profiel uit de doos halen, zeggen ze dat dit met geen mogelijkheid past. Dat lijkt ons ook lastig : de deur is namelijk 93,5 en het u profiel is 3,5 cm. Dus daarmee kom je met geen mogelijkheid op de 98 cm, laat staan op de 99 cm. Hetzelfde verhaal geldt voor de wand.

We hebben al verschillende keren gebeld met de klantenservice, waarbij we elke keer iets anders te horen krijgen. In eerste instantie werd ons een verbredingsprofiel aangeraden, die wij zelf moesten bestellen, maar die bleek te kort (lengte moet 2 m zijn). We kunnen nergens een geschikt verbredingsprofiel vinden en het bedrijf waar de douchecabine vandaan komt, blijft nu beweren dat de douche gewoon verstelbaar moet zijn naar 98 cm. Het wordt een soort welles nietes verhaal.

Wij zijn inmiddels een beetje wanhopig en weten niet wat nu te doen. Heeft iemand tips??

Tips : hoe de douche deur (en douche wand) te verbreden en waar kunnen we dat bestellen ? (2 m hoog, 3,5 cm breed, chroomkleurig) Koker of u profiel ?? We hebben inmiddels al uren op het internet gezocht en kunnen niks vinden.

Hoe om te gaan met een bedrijf wat zegt dat wij een fout maken, terwijl wij (en ervaren bouwvakkers) zien van niet ??

• Ikke_niet
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Heb vorige week een paar glazen douchewanden geplaatst en het viel mij ook op dat ze royale minmarges hanteerden. Nu had ik van te voren alles gemeten dus geen verassingen.

Klinkt als niet heel ervaren bouwvakkers dat ze het niet even nameten en meteen beginnen te boren.

Wat heb je gekocht? Losse douchewanden? of met montage?. In het laatste geval moet je het hun laten oplossen en niet mee bemoeien.
In het eerste geval is het een optie op de wand te verplaatsen op de juiste breedte? Zo niet dan de ruimte aan den andere kant opvullen met een koker van de juiste breedte. Kan van rvs, aluminium of zwart geverfd. Echt mooi is de oplossing niet.

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:08
Zit er maar 1 profiel bij? Kan het zijn dat een aanslagprofiel ontbreekt?

Soms ben ik bijna gelukkig

• JanJeen
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-03 20:16

JanJeen

3315Wp

Vaak zijn douchedeur afmetingen afgestemd op douchebakmaten. Daarbij wordt er vanuit gegaan dat de tegels bovenop de douchebak worden geplaatst ipv erlangs. Daar komt die gekke maat van 98cm waarschijnlijk vandaan.

Heeft de leverancier geen opdikprofiel beschikbaar?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:47

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Leverancier laten oplossen met ik denk een nieuwe deur? Wat zijn de labels op de verpakking?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rob66a
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 05-02 22:05
Bedankt voor de reacties !

Het zijn losse douche wanden. De labels op de verpakking zeggen 90 x 200 en 100 x 200.

Zelf hebben we nu de neiging om morgen naar de showroom toe te gaan en hen dan maar te vragen of ze kunnen laten zien, hoe wij in hemelsnaam op die stelmaten moeten komen, omdat ze nu doen alsof wij het niet snappen.
Kunnen ze dat niet, dan horen ze idd voor een oplossing te zorgen..

Er zit wel een aanslag profiel bij, maar dat maakt qua cm's niet veel uit.

Helaas heeft de leverancier geen opdikprofiel beschikbaar. Eerst stuurden ze ons een link naar de badkamerwinkelxl met een verkeerd verbredingsprofiel.
Het laatste telefoongesprek met de leverancier was met een verkoper die ons enigszins denigrerend naar de Gamma verwees voor een aluminium profiel.

(Het zijn wel ervaren bouwvakkers, tot nu toe alles erg netjes gedaan. Er was een tekening bijgeleverd die ik ze meteen heb gegeven. Alle andere spullen hadden ze wel opgemeten, daar balen ze nu ook van, maar dit hebben ze gewoon via de tekening gedaan.)

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:04

Nakebod

Nope.

Als ze niet met een goede oplossing komen, kan je nog out-of-the-douchebak denken:
Dorpels. Normaal voor op de vloer, maar kan vast wel tegen de muur gelijmd worden.

U profiel tegen de dorpel aan, deur erin, en misschien klaar?
Standaard dikte is meestal 2 of 3 CM. Kleur is meestal zwart natuursteen. Vast ook andere kleuren. Misschien minder mooi op witte tegels, of juist wel mooi als contrast dingetje ;)
En als je dan alsnog ruimte over hebt, 2 dorpels op elkaar, of 1 aan iedere kant, of.. iets?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16:30
Ik heb even bij mijn douchewand gekeken en mijn profiel is ook veel korter. Ik kom van muur tot muur aan 120cm en mijn profiel is 114cm naar schatting.
Aan de sluitzijde van de deur zit tegen de muur een verstelbaar blokje in de rail waar 3cm mee verlengd is.
Aan de kant van de vaste glasplaat zit op de muur een verticale strip waar de glasplaat in zit.
Bovenaan bij de rail is de rail dus korter +-3cm om ruimte te bieden aan deze strip.

Stuur maar een dm met je mail, dan stuur ik je wel een foto op ter illustratie.

• rickerd01
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 11:04
Geef eens het type scherm op, welke is het waarheb kehem vandaanhoe ziet hij eruit. dan kunnen we ook mee kijken.

Houten deuren gaan met stappen van 50mm van klein naar groot, wellicht is dit met douche schermen ook en heb je gewoon een verkeerd (te klein) scherm ontvangen.

En als deze niet past stuur je hem toch terug en bestel je er 1 welke past in de opening die nu aanwezig is. Desnoods op maat.

[Voor 82% gewijzigd door rickerd01 op 08-02-2020 18:55]

• masaman
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Hier een paar jaar geleden precies hetzelfde gehad. Deur en wand gekocht van 100 cm breed en blijkt na uitpakken 95 cm te zijn. Blijkbaar zijn die maten bedoeld voor een douchebak van 100x100cm waar je de deuren op zet. Dan wil je blijkbaar iets kleinere deuren en kom je uit op 95x95 cm.

Destijds heb ik rvs profielen gebruikt achter de profielen die normaal op de muur geplaatst worden. Daardoor kon ik de deuren alsnog gebruiken. Badkamermarkt.nl nam de deuren op niet terug en legde alle verantwoordelijkheid bij ons neer. Terwijl ik in de showroom het nooit over een douchebak gehad heb.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True