Als internetklant van Proximus kreeg ik deze week een e-mail met de uitleg dat mijn modem een flinke update heeft gehad en nog enkele stappen moet doorlopen om mijn 'slimme' wifi te activeren.
Ik vind het maar een vage 'upgrade' en weet niet of ik er goed aan doe om alles te configureren zoals mij voorgekauwd is. Misschien weten de kenners hier beter wat er gaande is?
Ik weet niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Bij het volgen van de link viel me dit op:Draadloos surfen: je doet het steeds vaker en op steeds meer toestellen (smartphones, pc’s, printers, camera’s, smart tv, …). Dat stelt jouw wifi-netwerk op de proef. Daarom gaven wij je modem een stevige boost.
De beste wifi-ervaring
Beeld je een slimme wifi in die ...
• zich overal in huis aanpast aan je verbruik,
• automatisch de beste frequentie kiest voor een stabiele maximale snelheid wanneer je van de ene kamer naar de andere wandelt,
• je toelaat gelijktijdig op verschillende toestellen te surfen met een optimale snelheid.
Wel, voortaan heb je zo'n slimme wifi bij jou in huis!
Een recente software-update heeft je wifi-modem immers extra slim gemaakt; jij hoeft hem enkel nog te activeren.
Daar ben ik al gestopt. Ik heb al mijn apparatuur op de 5 ghz wifi draaien sinds jaren. Waarom schakelt men hier nu ineens over op 2.4 ghz?Al je toestellen verbindt met wifi 2.4. Toestellen die niet op de 2.4 frequentie aangesloten zijn wanneer je op de knop drukt, worden niet langer verbonden met wi-fi.
Ik vind het maar een vage 'upgrade' en weet niet of ik er goed aan doe om alles te configureren zoals mij voorgekauwd is. Misschien weten de kenners hier beter wat er gaande is?
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks