Mobiele airco aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een mobiele airco die een 150mm afvoer aan de de achterkant heeft. Deze gaat in een stacaravan gebruikt worden voor koelen en verwarmen. Mag/kan zo'n afvoer ook door de vloer of levert dat problemen op?

Onder de stacaravan is circa 40cm vrije hoogte en het is fraaier, makkelijker en waarschijnlijk ook stiller om de afvoer door de vloer te laten lopen. Mijn gedachte was om de slang vanaf het apparaat met een mooie flauwe bocht de vloer in te laten gaan :Y)

De handleiding geeft op een plaatje alleen een horizontale aansluitmogelijkheid aan en waarbij de afvoerslang door de muur of raam naar buiten gaat. Er staat ook: "Verzeker ook dat de slang niet haaks gebogen is of doorhangt."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De ventilator wat de warme lucht doet uitblazen zal maar beschikken over een bepaalde capaciteit. Vandaar dat ze aanraden om er geen bochten in te maken vermoed ik.

Normaal is het koel onder de caravan, dit ga je nu vol duwen met warme lucht onder je caravan. Zou het niet efficiënter zijn om deze aan de zijkant te laten uitblazen zodat die warmte ook direct weg kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
De onderkant is wel iets geisoleerd, aan de zijkanten onder de caravan zijn ruim voldoende ventilatieopeningen.

Verwacht dat hij meer gebruikt zal worden voor verwarmen tijdens het voor- en naseizoen dan voor koelen in de zomer.

De enige mogelijkheid in de zijkant is aan de westkant onder het knikarm zonnescherm waar zonneterras is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:14
Ik verwacht niet dat het veel problemen gaat geven. Vooral niet als het maar een enkele 90 graden bocht is. Het staat waarschijnlijk niet in de handleiding omdat het niet vaak wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Airco's vallen onder witgoed. Move WVB >>>WG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik zie dat mijn topic verplaatst is. Ik wist niet dat een airco onder witgoed valt :?

Zelf verwacht ik eigenlijk geen problemen maar misschien dat ik iets over het hoofd zie want ik heb 0,0 ervaring met airco(techniek).

Zat zelf aan zoiets te denken. Hopelijk valt dat netjes vast met het apparaat te verbinden.
Afbeeldingslocatie: https://www.ventilatieshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/u/kunststof-bocht-90-graden_5.png
Pagina: 1