Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRMees
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-10-2023
Mijn vraag
Ik heb een MSI Z370 Gaming Pro Carbon gekocht een tijdje terug, maar mijn bovenste PCI slot geeft geen beeld! Ik gebruik altijd nu de 2e die hij heeft maar vind het op de bovenste er veel mooier uitzien dus ik ga nu paar maanden later toch wat rond zoeken naar antwoorden!

Ik heb een i3 8100 en msi 1060 6gb ocv1 16gb corsair RGB Pro RGB

Ik heb de standaard dingen als CMOS reset al geprobeerd maar werkt nog steeds niet!

Ik ben niet super slim qua computers maar de basis ken ik, dus graag simpele uitleg maar hoeft geen kleutertaal! ;-)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro 64 bit
Intel i3-8100
Z370 Msi gaming pro carbon
Corsair RGB Pro 2x 8gb kit 2666Mhz
Corsair 465x
Crucial Mx500 480GB SSD
Coolermaster 850W Silent Pro Semi Modular 80+ Bronze

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
CMOS reset
Bios settings aanpassen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@PRMees Waarom uberhaupt dit MB bij een i3-8100 ?
je videokaart er goed strak ingedrukt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

PRMees schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:25:
Mijn vraag
Ik heb een MSI Z370 Gaming Pro Carbon gekocht een tijdje terug, maar mijn bovenste PCI slot geeft geen beeld! Ik gebruik altijd nu de 2e die hij heeft maar vind het op de bovenste er veel mooier uitzien dus ik ga nu paar maanden later toch wat rond zoeken naar antwoorden!

Ik heb een i3 8100 en msi 1060 6gb ocv1 16gb corsair RGB Pro RGB

Ik heb de standaard dingen als CMOS reset al geprobeerd maar werkt nog steeds niet!

Ik ben niet super slim qua computers maar de basis ken ik, dus graag simpele uitleg maar hoeft geen kleutertaal! ;-)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro 64 bit
Intel i3-8100
Z370 Msi gaming pro carbon
Corsair RGB Pro 2x 8gb kit 2666Mhz
Corsair 465x
Crucial Mx500 480GB SSD
Coolermaster 850W Silent Pro Semi Modular 80+ Bronze

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
CMOS reset
Bios settings aanpassen
Er is een kans dat het slot kapot is, maar het kan ook zijn dat er pinnetjes onder je cpu verbogen zijn, waardoor het eerste slot niet of niet correct aangestuurd wordt. Check ook eens het bios, staat de video output op de primaire pci-e slot? Vind het wel vreemd dat je een tijdje wacht om het probleem op te lossen.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRMees
Hackus schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:36:
@PRMees Waarom uberhaupt dit MB bij een i3-8100 ?
je videokaart er goed strak ingedrukt ?
Omdat ik voor mijn verjaardag binnenkort ga upgraden naar een i7, de i3 was gewoon tijdelijk totdat ik jarig ben in paar weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRMees
VapingQueen schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Er is een kans dat het slot kapot is, maar het kan ook zijn dat er pinnetjes onder je cpu verbogen zijn, waardoor het eerste slot niet of niet correct aangestuurd wordt. Check ook eens het bios, staat de video output op de primaire pci-e slot? Vind het wel vreemd dat je een tijdje wacht om het probleem op te lossen.
Ik heb gewacht omdat het werkte, vond het eerst niet een groot probleem of hij op de eerste of tweede slot zat!
En zal het zeker aan de cpu liggen? Dan is dat probleem dus al binnen paar weken verholpen omdat ik een i7 ga halen!
Ik ga nu gelijk ook de bios checken, maar ik ben vrij zeker van dat dit goed staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Kromme pinnen ligt bij Intel aan het moederbord dus los je niet op met een andere cpu. Haal de i3 eruit en controleer het socket op kromme pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

PRMees schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:57:
[...]

Ik heb gewacht omdat het werkte, vond het eerst niet een groot probleem of hij op de eerste of tweede slot zat!
En zal het zeker aan de cpu liggen? Dan is dat probleem dus al binnen paar weken verholpen omdat ik een i7 ga halen!
Ik ga nu gelijk ook de bios checken, maar ik ben vrij zeker van dat dit goed staat!
Dus als ik het goed begrijp, heb je liever een moederbord wat niet goed werkt, dan een moederbord wat wel goed werkt? Als dit bij mij en de meeste mensen die ik ken zou gebeuren, zouden ze gelijk uitzoeken waaraan het lag en eventueel het moederbord terugsturen.
Nee, het ligt niet aan de cpu. De pinnen zitten in het socket en als die krom zijn, kan je er tig cpu's in stoppen, maar dan werkt het nog steeds niet.

Controleren kan nooit geen kwaad, better save then sorry zeg ik dan altijd.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRMees
Uszka schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:13:
Kromme pinnen ligt bij Intel aan het moederbord dus los je niet op met een andere cpu. Haal de i3 eruit en controleer het socket op kromme pinnen.
Ik heb gekeken en ziet er goed uit!
Heb ook voor de zekerheid een video gemaakt voor als u iets ziet!
[Video: https://www.dropbox.com/s/kgzzguilpp1514n/WhatsApp%20Video%202020-02-05%20at%2021.40.57.mp4?dl=0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRMees
VapingQueen schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:22:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, heb je liever een moederbord wat niet goed werkt, dan een moederbord wat wel goed werkt? Als dit bij mij en de meeste mensen die ik ken zou gebeuren, zouden ze gelijk uitzoeken waaraan het lag en eventueel het moederbord terugsturen.
Nee, het ligt niet aan de cpu. De pinnen zitten in het socket en als die krom zijn, kan je er tig cpu's in stoppen, maar dan werkt het nog steeds niet.

Controleren kan nooit geen kwaad, better save then sorry zeg ik dan altijd.
Zie bericht hierboven met antwoord en video, quote u ook voor de melding! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRMees
VapingQueen schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Ik heb ook trouwens nergens gezien waar ik video output tussen de pcie slots kan veranderen?
Zie alleen een setting voor PEG of IGD niks anders volgends mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

PRMees schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:32:
[...]

Ik heb ook trouwens nergens gezien waar ik video output tussen de pcie slots kan veranderen?
Zie alleen een setting voor PEG of IGD niks anders volgends mij
Klopt. Kan je inderdaad niet aanpassen. Of hij kijkt naar je processor (de IGD/IGP) of naar een PCIe insteekkaart met video functionaliteit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PRMees schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:55:
[...]

Omdat ik voor mijn verjaardag binnenkort ga upgraden naar een i7, de i3 was gewoon tijdelijk totdat ik jarig ben in paar weken!
Dan had je beter gelijk +3000MT/s RAM kunnen kopen. verder heeft een i7 niet veel nut met een GTX1060 als videokaart. maar heb je de kaart er goed ingedrukt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRMees
Hackus schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:10:
[...]

Dan had je beter gelijk +3000MT/s RAM kunnen kopen. verder heeft een i7 niet veel nut met een GTX1060 als videokaart. maar heb je de kaart er goed ingedrukt ?
Het gaat er nu even niet om of u met mijn keuzes eens bent
Ja ik heb mijn video kaart er goed ingedrukt, al meerdere keren eruit gedaan en opnieuw ingedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRMees
nelizmastr schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:36:
[...]

Klopt. Kan je inderdaad niet aanpassen. Of hij kijkt naar je processor (de IGD/IGP) of naar een PCIe insteekkaart met video functionaliteit.
Als ik hem naar IGD zet pakt hij helemaal geen beeld, alleen via moederbord niet via gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

PRMees schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:22:
[...]

Als ik hem naar IGD zet pakt hij helemaal geen beeld, alleen via moederbord niet via gpu
Dat klopt ook. IGD betekent alleen video via de chip in je processor.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1